• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingedraaide vogelpoepkrassen

Het 'probleem' ligt naar mening in het feit dat we met z'n allen een zo hoog mogelijke standaard willen neerzetten.
Dit ijkpunt ligt over het algemeen boven de norm van de algemene poetscentrale.
Dit wil absoluut niet zeggen dat er daar geen kennis cq materiaal voorhanden is, maar dat tijd=geld de overhand heeft.
Er zijn tevens ook nog bedrijven die geen poetscentrale zijn maar een echt autodetailingsbedrijf.
Daar betaal je dan wellicht wat meer centjes, maar dat zie je dan weer terug in een kwalitatief hogere afwerking.

Maar goed, het gaat om de TS: mijn advies hierin is .... probeer langs CarClean te gaan, zij kunnen het met een oogopslag bepalen en je een
op maar advies meegeven ( met eventueel de juiste materialen ), of wachten tot iemand zich meld van het forum om dit op zich te nemen.

Wat betreft leek / profi's alhier en de overdracht van kennis / ervaring / woordenschat: je hebt gelijk hoor;
we gaan soms net eventjes iets te snel ( voorbeeld van het gebruik van afkortingen is alom bekend ): kwestie van gewoon nog een keer netjes vragen
of dit uitgelegd kan worden ( vaak zijn er 1 der super moderators al typende om ons te corrigeren ;) )

Positief punt voor ons allen: dit forum is één der gezelligste en meest informatieve die ik ken: we gaan heel goed met elkaar om, delen volop informatie,
en men is zeker niet te belazerd om elkaar uit de brand te helpen met een extra paar handen / ogen .... ook niet als je net om de hoek komt kijken !
 
Hallo allemaal,

Het is alweer bijna een week geleden dat ik melding deed van vogelpoepkrassen. Ik ontdekte dit forum en de wereld van carcleaning.
Termen als detailing, pads, sealants , ik kende ze allemaal niet. Kritische en lacherige reakties van mensen die ik dan weer als nerds bestempelde.....
......het gevolg is wel dat ik met gretigheid dit forum en vergelijkbare fora heb doorzocht en ...dat ik met een andere blik naar de lak van mijn auto kijk. Heel leuk eigenlijk, heel ' de moeite waard' om zelf om te beginnen de auto in een wasbox schoon te spuiten en niet de beschikbare borstel te gebruiken.
De 'gerestaureerde' plek waarmee het allemaal begon, ik ben er nog steeds tevreden mee, maar het moet gezegd: het kan nog zoveel mooier. En inderdaad in de zon, overal die spinrag-fijne krasjes.....Mooi van ver mijn auto maar verre van mooi die lak.
Ik overweeg om met het 5 stappenplan handmatig mijn auto te lijf te gaan.
 
En dus weer een verslaafde nerd erbij :grinning: ;) Dat de omgeving het niet snapt, maakt niet uit. Zolang je het zelf maar snapt. En als de zon weer gaat schijnen, ga je ook heel anders naar de auto's van anderen kijken, te beginnen met die van de buren.

Maak eens een keer een afspraak met Carclean. Dan krijg je advies op maat. Het zou best kunnen zijn dat handmatig polijsten niet gaat brengen wat je in gedachten hebt. Waar vogelpoep al niet tot kan leiden ?! :)
 
DKBM zei:
Maak eens een keer een afspraak met Carclean.com Dan krijg je advies op maat. Het zou best kunnen zijn dat handmatig polijsten niet gaat brengen wat je in gedachten hebt. Waar vogelpoep al niet tot kan leiden ?! :)

Beste Martin,
Ik hink op 2 gedachten: 1. een polijstbeurt bij Loogman in Aalsmeer en daarna de lak zelf onderhouden/bijhouden. 2. Het 5 stappenplan uitvoeren bij mijn familie op de stoep.
Maar eerst veel inlezen...
 
crusoe zei:
Beste Martin,
Ik hink op 2 gedachten: 1. een polijstbeurt bij Loogman in Aalsmeer en daarna de lak zelf onderhouden/bijhouden. 2. Het 5 stappenplan uitvoeren bij mijn familie op de stoep.
Maar eerst veel inlezen...



het tweede geeft je naderhand veel meer voldoening :ja
 
Ja Wim, dat verwacht ik ook. Maar het laat zich wat moeilijk uitleggen: de situatie is er niet naar om dat zo even te regelen.
Dus misschien eerst Loogman..en dan geleidelijk aan zelf alles doen of geleidelijk aan , deel voor deel, de auto in volle glorie ' herstellen' . En tja..budget speelt ook een rol....
Ik hield me hier nooit mee bezig en door mijn omgeving wordt het ook gezien als een luxe-probleemm/hobby.
 
Het 2de lijkt me veel verstandiger;) .


En zoals boven al is gezed , gewoon een afspraak met CC maken en een keer langsgaan.;)
 
aanschaf hele buts producten en machine is veel duurder als laten doen (wel bij het juiste persoon/bedrijf en geen autodealer-poetser)
daarna met een beperkt aantal producten lekker zelf bijhouden.