• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Je auto droogblazen!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.689
200
Berkel en Rodenrijs

Het is al een keer eerder aan bod gekomen. Om je auto te drogen is het ook mogelijk om hem droog te blazen. :ja

Ik zie de voordelen er wel van in, maar jullie ook?

- Minder contact met je lak, dus minder kans op swirls
- Ook moeilijk bereikbare plaatsen zijn te drogen
- Geen restvocht meer na het wassen, normaal kom je dat altijd tegen tijdens het polijsten, of erger nog tijdens het waxen

Check dit filmpje:


Voor Diventa Bella zullen wij zeker overwegen om gebruik te gaan maken van een professionele blower.

Maar zien jullie deze meerwaarde ook? Is er interesse als wij dit soort blowers in het assortiment op zouden nemen?
 
Ik heb er geen "hecht" gevoel bij als ik het filmpje zo zie.

Of ik nu mijn auto droog met een doek, of ik blaas hem droog. Volgens mij blijft er bij beide wel restwater achter, En met een blower ben je ook veel langer bezig denk ik, dan even met de doek er over heen. :roll
 
Dit lijkt me een geweldig hulpmiddel, ideaal voor water in randjes, kiertjes en achter nummerplaten etc.

Echter, ik persoonlijk ga niet met nog een apparaat de straat op.
Als ik een eigen ruime garage zou hebben, waar ik gewoon op m'n gemakje hiermee aan de slag
zou kunnen gaan, zou het het overwegen waard zijn (ligt eraan wat en een ander zou gaan kosten).

Voorlopig ben ik meer dan happy met m'n Delirium en Miracle Dryer. Vind dit meer iets voor de pro's/echte die-hards.
 
Ik vind het een uitkomst, zeker ook tijdens de koude maanden. Dan droogt de auto toch al minder makkelijk en het scheelt vastgevroren rubbers.

maareh, komt 'ie nou mee? :p De Delirium zit nog vers in de verpakking sinds vorige week. De interesse is wel afhankelijk van de prijs. Zeker 's zomers (beter: als het buiten droger en warmer is) als de auto lekker in de wax staat, hoef ik de auto niet eens af te drogen. Na het wassen loop ik hem dan vaak alleen maar na met een mv-doek en spray&wipe
 
Ik zie er wel de voordelen van, meestal tussen de lampen en bumpernaden zit meestal nog genoeg vocht ja.
Hoeveel herrie maakt dat ding eigenlijk, op het filmpje lijkt het niet meer als een normale stofzuiger maar gezien de snelheid waarmee het water eraf vliegt moet er behoorlijk wat kracht achter zitten.
Het nadeel ervan is als er nog water onder de auto ligt of wat zand, modder of stof is dat er de mogelijkheid bestaat dat je de dat weer op de auto blaast als je pech hebt.
 
Ik doe niets anders, gebruik voor de velgen, naden en kieren altijd de schroefcompressor schroef het reduceerventiel terug naar 2 a 3 bar en blazen maar, voor de grote vlakken werkt het niet prettig (en ook niet met meer druk, ik kan tot 10 bar gaan hier).
 
Wel een makkelijk ding.
Ook handig om stof en kruimels op moeilijke plekken in het interieur weg of 'los' te blazen.
Aanschaf zou voor mij afhankelijk zijn van de prijs.
 
Ik vind het zeker en vast een voordeel. Niet om de volledige wagen te drogen, dit lijkt me iets te omslachtig. Wel om de wielen en alle kantjes te drogen. Ik doe het hier reeds met een compressor en een spuitpistool waarvan ik de mond wat heb verder uitgeboord om een groter gat te creëren zodat de lucht zich iets meer verspreid dan normaal.
Een tornador pistool zoals Harold aanhaalt is dan een nog betere oplossing. Wel opletten dat wanneer je een compressor gebruikt het een compressor is met vocht/vet afscheider, vaak wordt er namelijk met de perslucht wat olie meegespoten om de compressor te smeren, natuurlijk wil je deze olie niet op je lakwerk krijgen.
 
heb er de ruimte voor, en zie er zeker een voordeel van in. mits de prijs goed is ben ik zeker geintreseerd.
 
Heb zelf geen compressor dus lijkt me wel een handig apparaat.
Als de prijs goed is zou ik eventueel overwegen er één aan te schaffen.
Misschien een ideetje om er een combinatie-aanbieding van te maken samen met de stofzuiger van hetzelfde merk...
 
Het lijkt mij dat je het water meer weg blaast, dan dat je droogt.
Als er nu warme lucht uit zou komen :weetniet
Het vergt denk ik wel gewenning om te weten waar je eigen auto van die reservoirtjes heeft en hoe die leeg te blazen.
Laat staan bij een onbekend type auto.

Hans
 
lijkt mij inderdaad verdomd handig!

alleen zie ik mezelf nog niet met een dergelijk apparaat de straat op gaan..

op me werk hebben we zo een makita blower op 230v. heb ik eenmaal gebruikt voor de wielen af te drogen, dit ging super! dus neem aan, dat het met dit ding ook zal gaan.. alleen, nee.. ik hou het lekker bij die grote oranje doek
 
het is een drama , altijd water uit naden en kieren.

Voor de naden en kieren is het wel handig, groote oppervlaktes doe ik liever met een doek naar keuze.

maare Price: $239.95 dan doe ik het wel met de compressor en een droog doek:D
 
Hmmmm, ik gebruik gewoon de compressor om naden en velgen droog te blazen. Voor mijzelf vind ik het overbodig. Wel een leuke uitvinding.
 
Ik hou het voorlopig wel bij de droogdoeken.
Mocht het toch nodig zijn om lucht te gaan gebruiken heb ik ook nog een grote compressor staan.

Leuke uitvinding die blower, maar niets voor mij...
 
Wat zou zoiets gaan kosten?

Het lijkt mij wel een perfecte oplossing, maar ik denk dat je wel altijd een mf bij de hand moet hebben. Ook heb ik wel eens getracht een hele auto te drogen met de luchtcompressor maar dat is op vlakke delen niet DE uitkomst maar daarentegen is deE machine daar natuurlijk wel speciaal voor ontwikkeld!

Als de prijs gunstig is, zou het voor mij absoluut een potentiële aankoop zijn
 
Ik heb deze winter al eens het idee gehad om de de sneeuw er met een bladblazer af te blazen, niet gedaan overigens.
Ik heb een kleine stofzuiger waar dit mee zou kunnen maar meestal rij ik gewoon ff 10 minuten is de auto ook droog.
Daarna even de dorpels en doe dan gelijk de binnenkant mee.
 
Ik vind persoonlijk dat het het drogen van een auto met een droogdoek moet gebeuren.

Dit hoort er gewoon bij. Ik zou t geld liever uitgeven aan een wax of iets dergelijks.