• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Je auto droogblazen!

Tim zei:
Ik heb me even verder ingelezen en deze dingen zijn nogal 'badass' blowers! Dus die blazen het haar wat ik nog op mijn hoofd heb, er zo af. :D

Moet het toch heeeel hard blazen voor die paar haartjes op mijn kale bats.:-" :D
 
Tim zei:
'badass' blowers!

Inderdaad, als het werkelijk hetzelfde toestel is als de Black Baron maar met een ander label, kan je ook nog vermelden dat het wel ook warme lucht is die geblazen wordt. Lucht wordt verwarmd door de hitte die de motor uitgeeft, dacht ik toch.
En er zit inderdaad heel wat snelheid achter.
 
B.K. zei:
Inderdaad, als het werkelijk hetzelfde toestel is als de Black Baron maar met een ander label, kan je ook nog vermelden dat het wel ook warme lucht is die geblazen wordt.

Kijk dat wordt interessant ........., hierdoor zal de werking natuurlijk veel effectiever zijn als met de compressor.......
 
The Metro Air Force Blaster car dryer was specifically designed for cleaning and drying automobiles with dry, filtered warm air (about 20-25 degrees above ambient temperature). The Metro Air Force Blaster will cut cleaning time by 80%!

:party:

Warme lucht dus. Alleen weet ik niet of die graden in fahrenheid of celcius zijn.


De kleine blower moet is van 150 meter per seconde aan lucht verplaatsen en de grote doet, met twee motoren, 300 meter per seconde. Tenminste als ik het goed heb omgerekend.

Maar 300 meter per seconde moet een 1000 km/h zijn :)

Reken ik het wel goed om? Dat de grote jongen blaast 58.500 feet per seconde eruit. 1 foot = 0,3 meter.
 
Waarschijnlijk Celcius Tim

Volgens Wikipedia zou je bij 20 graden Fahrenheit ijskoude lucht blazen.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren:-b
 
180 $ in de states

Dat is nog redelijk :ja

Kan je er ook een band mee opblazen?
Vraag dit omdat ik nog een kompressor wil aanschaffen, mocht deze blower nu net zo veel lucht uit blazen dan is het interesanter om de blower te kopen :heart_eyes:
 
ik vind het ook intressant, zeker dat kleinetje dan..
maar het liefste zouw ik dan een apparaat kopen wat kan blazen en zuigen. dus 2 in 1
ik denk dat ik er dan wel een aan zouw schaffen...
 
ThaBird zei:
180 $ in de states

Dat is nog redelijk :ja

Kan je er ook een band mee opblazen?
Vraag dit omdat ik nog een kompressor wil aanschaffen, mocht deze blower nu net zo veel lucht uit blazen dan is het interesanter om de blower te kopen :heart_eyes:

Doordat de units relatief groot en zwaar zijn, is het kostbaar voor transport. Ik denk dat we voor transport ongeveer 20 a 30% toeslag moeten rekenen, natuurlijk 19% BTW, importheffing en inklaringskosten en dan kom je zomaar op € 200 a € 250,- vrees ik.
 
alteaniels zei:
Waarschijnlijk Celcius Tim

Volgens Wikipedia zou je bij 20 graden Fahrenheit ijskoude lucht blazen.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd interpreteren:-b

Het zou kunnen, maar ze bedoelen de omgevingstemperatuur + 20 graden, dus altijd 20 graden warmer dan de omgeving, maar dan kan nog steeds celcius of graden zijn. :ja
 
Als het altijd 20 graden warmer is dan de omgevingstemperatuur, dan heeft de discussie Fahrenheit/Celcius ook geen meerwaarde, want dat blijft dan toch hetzelfde
 
Wel een beetje: een temperatuurverschil van 20 Fahrenheit komt overeen met een temperatuurverschil van ca. 11 graden Celsius.
Maar verder is het idd wat lood om oud ijzer.
 
Warme lucht :party: :party: Nog beter voor in de koude tijden, moet je niet als een gek te keer gaan tijdens het drogen van de wagen om eventueel ijsvorming tegen te gaan en geen probleem meer met de luchtvochtigheid. Misschien kan je deze ook gebruiken om sneeuw te verwijderen.
 
Ik twijfel nog..
Heb droogdoeken zat en een compressor in een verwarmde garage.
Zie er wel de meerwaarde van in maar dan koop ik voor dat geld liever een extractor.
 
Nog 2 filmpjes gevonden. Vooral het 2de filmpje sprak mij enorm aan. Door de warme lucht en de enorme kracht wordt het water overal verwijdert.