• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Je auto droogblazen!

Droogrijden? 8-o

Dat is echt niet de bedoeling! Zeker niet als je daarna nog aan de slag wilt.

De druppels vangen namelijk al het stof, zand en andere vervuiling van de weg op die die grijpen ze vast. Als het water verdampt is, blijft die vervuiling op je lak achter!
 
In de wasstraat doen ze het ook en werkt het redelijk, dus er is zeker iets voor te zeggen. :grinning:
 
Op de film ziet het er leuk uit, maar die staat zichtbaar ook goed in de wax. Dus ja, dan wil het water er wel makkelijk af.;)

Heb zelf ook wel eens een soort aangepaste luchtspuit gemaakt met een brede opening, maar op een slecht of niet gewaxte auto sta je echt te klooien.:no
Aan druk geen gebrek, compressor met 1,5 M3 @ 9 Bar, minder druk deed de truc ook niet.

Gebruik zelf meestal de droogdoek, en loop met de luchtspuit en een droogdoek alle sponningen en kieren na.
 
Ik sta 100% achter het product wat betreft de kracht + zuigen EN blazen + accessoires, maar als particulier en 1-auto-detailer gaat het mijn portemonai verre te boven.
Voor hen die (semi_prof) zijn zie ik wel een goede aanwinst.
Voor Diventa Bella zou ik 'm wel aanschaffen omdat:
1 - Aankoopprijs lager ligt ( ondergeschikt )
2 - Pure tijdswinst vanwege het niet meer na hoeven te lopen van alle waterdruppels die spontaan weer tevoorschijn komen
3 - Nog beter / makkelijker kan stofzuigen
4 - Wellicht het geld van de profi blower kan besteden aan andere zaken
5 - Zweetdruppels van het harde werken weg kan blazen van alle te versturen pakketjes
6 - De R8 die extra verwennerij wel verdient ( na al die onzedelijke ritjes door de sneeuw )
 
Tof apparaat, absoluut! Al sluit ik me aan bij de meerderheid dat een compressor in principe ook goed functioneert. 1 Nadeel: die sleep je niet overal mee naartoe, want het is nou eenmaal een lomp en zwaar ding. Geen idee hoe groot deze blower is, wellicht dat het een wat handzamer model is?

Wat zou het toch verrekte handig zijn als de Alutec Extractor ook kon blazen...
 
Zo iets ?
black-baron-vehicle-dryer-lg.jpg


Ik doe zeker mee:party: Altijd met het waxen/polijsten/uit buffen dat er nog water druppelt uit de kieren.
 
prijzig blazertje.....

toch denk ik dat je meer hebt aan een compressor met of zelfs zonder tornador
zeker in het interieur komt die luchtspuit erg goed van pas
 
Naar dit ben ik al een tijdje opzoek, zeker met het koude weer blijft overal water in de kieren enz. zitten.
De auto effe verplaatsen en daar komt het water weer]-0
Vooral bij de pre-wash als het te koud is om de auto te wassen, hier vriest het nog in de schaduw en in de zon soms+1°c(vanacht weer -23°c) snel snowfoam op de auto daarna afspuiten en nu momenteel met een stihl bladblazer drogen (ding is veel te zwaar) ,kom echt niet met een droogdoek op de lak met al dat vuil:confused:
Normaal kan je ook kiezen tussen warme of koude lucht:party:
Voor een groupbuy ben ik altijd te vinden:ja
Chemical Guys Professional Blower Hot /Cold of the black Baron of...


&feature=player_embedded
&feature=player_embedded
&feature=player_embedded
 
Ja, ik zie er de meerwaarde er van in. Zeker om te voorkomen dat er tijdens het polijsten en/of waxen vocht uit kiertjes en naden loopt is het een handig apparaat. Echter mij gaat het wat ver om alleen voor mijn eigen auto een dergelijk apparaat te kopen. Zou ik commercieel auto's detailen, dan zou ik er wel een kopen. In mijn situatie niet.
 
Kan je toch ook een bladblazer voor gebruiken :weetniet
Vind 250 euri toch over de top hoor :ja
 
Ik heb zelf een compressor, maar omdat de droogdoeken tegenwoordig zo goed zijn, heb ik hem niet nodig....:roll
 
Ik doe t ook wel hoor..droog blazen, alsk op de zaak ben de stofzuiger op blazen zetten en ff langs de handvatten en onder de achterlichtjes en de spiegels.
Werkt prima!
 
chost10 zei:
Private label ?
Een VAB 1000 (Vacum and blower) misschien ? :D

Zoiets ja ;)

ThaBird zei:
Kan je toch ook een bladblazer voor gebruiken :weetniet
Vind 250 euri toch over de top hoor :ja


Hmm ik denk dat een bladblazer een te brede luchtstraal heeft, waardoor er minder kracht zal zijn? Ik weet het ook niet hoor, maar deze blosers zien er aardig krachtig uit!

€ 250,- is ook vrij prijzig, het is nog maar een indicatie, maar prijzig is het zeker. De uiteindelijke prijs valt of staat met de importheffing, inklaringskosten en transport. Ik probeer de komende dagen een en ander op een rij te zetten.

Voor de enthousiasteling blijven het mooie producten, ondanks de prijs. Maar kwaliteit mag wat kosten toch?
 
Een bladblazer is inderdaad veel te breed en vooral te zwaar, heb het al genoeg geprobeerd en met het gewicht en de nauwkeurigheid valt het echt niet mee:confused: voordat je het weet zit je tegen de lak aan en probeer maar eens detailwerk (knipperlichten, deurhendels)te verrichten:(
 
Ik heb me even verder ingelezen en deze dingen zijn nogal 'badass' blowers! Dus die blazen het haar wat ik nog op mijn hoofd heb, er zo af. :D