• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

jim's collectie

Nee 3.5inch lukt niet.
Je hebt deze pads ook zonder de centreerring, dan past een 3.5inch plate wel :ja
Had zelf een 3.5inch plate, maar heb deze nu ingekort tot een 3inch.
 
Enkele weken geleden had ik me een stoomreiniger gekocht van het merk Thomas.
Was juist in de aanbieding, en nu we een huis gekocht gekocht hebben zullen we 9/10 ook wat viezigheid mogen opruimen voor we er intrekken.
Maar het ding zal ook zeer regelmatig gebruikt worden op de wagen, na enkele test die ik gedaan had kreeg ik spijt dat ik zo een toestel niet jaren geleden gekocht had.
Wielkassen, motorruimtes, sponningen, tapijt/zetels kan je het allemaal op gebruiken.
Als ik denk aan hoeveel tijd in verbruikt heb door vuile plekjes in te borstelen, herhalen van sprayen/borstelen indien nodig...
Met een stoomreiniger is het binnen enkele seconden weg, enkel nog droogmaken.
Ondanks het kleine (500ml) reservoir kon ik toch dik 20min continue stoom blazen, daarna is het opnieuw vullen en +-1m30sec wachten op nieuwe stoom.
v4w2hf.jpg


Ook voor mijn DAP en toebehoren wou ik een simpele en stevige oplossing zodat alles in 1keer bij de hand heb, en is ook makkelijk te vervoeren zo.
Effe meten en in de lokale doe-het-zelf een kist je zoeken, en heb een allu koffer gevonden waar ik alles in kan krijgen.
DAP, pads, led lamp, tape enz past er net in.
seyiz5.jpg

amzl20.jpg
 
Mooie kist, zo heb je alles netjes bij elkaar. Wel opletten dat je pads altijd droog zijn vooraleer je ze terug op hun plek steekt.
Stoomreiniger ziet er ook goed uit, lijkt me nog een handig toestel.
 
Ik had nog een laatste stockaanvulling gedaan, nu ben ik echt zeker dat ik de komende maanden niks meer nodig heb van producten.
De knip gaat een tijdje op het budget door de aankoop en inrichting/renovatie van een huis.
2m82qv5.jpg

- Meguiar's body solvent 3.78l
- Valet-pro glass cleaner 5l
- Valet-pro interior cleaner 5l
- Clearcote car wash shampoo
- Collinite 845
- Enkele lege meguiar's sprayflessen

De Meguiar's flessen heb ik gekocht omdat ze zo handig zijn met de tekst en maatverdelingen op.
Zo hoef ik niet te zoeken achter producten, alles netjes en duidelijk zichtbaar.
Zijn wel niet allemaal producten van het merk dat er in zullen zitten, maar dat maakt me niet uit.
Alles netjes en makkelijk binnen handbereik op mijn karretje:
24w8tac.jpg
 
@ tamer
Beloven kan ik dat niet :-b
Hier en daar een kleinigheidje zit er wel in.
Maar de komende maanden worden dure maanden met het huis, dus zal niet veel tijd en budget te spenderen zijn aan hobby's.

@ McShine
Ja dat wel, maar enkel maakt/verkoopt CG ze zo niet :(
Heb ik zelf zo gemaakt ;)
Ben een grote fan van hun producten, maar de labels op de fles niet.
Te simpel, en die witte papieren labels blijven niet mooi wit aangezien er geen beschermlaagje over ligt.
Maar het is in de fles wat telt, de fles verzin ik zelf wel wat op :ja
 
Erg mooie collectie heb je daar!

Ben wel benieuwd waar je deze nozzle vandaan hebt.
Lijkt me inderdaad ook makkelijker in het gebruik dan de firehose nozzle.
En hoe is de wateropbrengst.
2pqvnlc.jpg
 
Is een echte tuinsproeier, dus hier krijg je geen harde straal uit .
Maar die heb ik ook niet nodig om de wagen te spoelen, wel kan deze spuit hetzelfde effect nabootsen zoals een slang zonder spuit en dat vind ik fijn.
Had het is ergens in een reclamefolder zien staan, en dan mijn vriendin op pad gestuurd om het te halen.
Die doet toch niets liever dan shoppen en winkels aflopen :-b
 
Lang geleden dat ik nog wat nieuws heb aangekocht, maar ik heb al zoveel verschillende producten dat het lastig word om steeds nieuwe dingen bij te kopen.
Maar deze producten wou ik toch testen:
amxerp.jpg

- Iron cut
Oh wat stinkt dit product enorm, lijkt wel gemaakt van hetzelfde goedje als waarmee de boer zijn veld bemest.
Zorg dat je dit niet op jezelf of je kleren krijgt, want dan komt er niemand meer in je buurt.
- Gliptone leather conditioner
- Dodo trim gloss sealant
- Dodo merino wheel mitt
- CSF droogdoek (voor een collega op men werk)
- Meguiar's knijpfles
- Poorboys dmt als :kado
 
Mooie spullen weer Jim, benieuwd wat je van de dodo trim sealant vindt. De Iron cut stinkt inderdaad heel erg maar het is wel een effectief middel!
 
Tijdje geleden dat ik hier nog wat gepost heb, maar ik heb sinds 2 maand een verhuis achter de rug naar onze gekochte woning en momenteel zit ik vollop in de verbouwingswerken.
Dus detailing zit op een zeer zeer laag pitje, en de wagen word een beetje verwaarloosd de laatste maanden helaas.
Maar in onze nieuw woonst staat wel iets wat ik op detailingvlak een zeer nuttig ding vind, namelijk een waterontharder op ons leidingsysteem:
1585jxg.jpg

In onze gemeente is er een hardheid tussen de 40-50 °F, dus een ontharder was hier geen overbodige luxe.
Het wassen en drogen van de wagen kan er enkel maar op verbeteren, en al bij al heeft zo een toestel weinig onderhoud nodig en gaat een volle tank regeneratiezout 1j mee.
Helaas is er nog geen tijd geweest om mijn garage aan te pakken en mijn detailing spullen een plaatsje te geven, hopelijk vind ik hier voor de winter nog een gaatje voor.
Produkten zijn er niet meer aangekocht, heb nog ruim voldoende en amper tijd om ze te gebruiken.
 
kijk! dat is een mooie!
nu kunnen we weer uit kijken naar jou collectie uitbreidingen, goede Revieuws en Details! :party: :ja :cool:
 
Met het winterweer hier de laatste weken zit het er niet in om buiten te klussen, laat staan de wagen detailen.
Dus heb ik maar snel iets gemaakt wat ik al effe van plan was, namelijk een waskarretje (of hoe je het ook moet noemen).
Veel beter voor mijn zwakke rug, en praktisch omdat al de spullen zich op één kar bevinden.
Stevige constructie op stevige rubber wieltjes, enkele inox stukjes waar ik flessen/borstels kan aanhangen en ook mijn doeken en washmitt kan ophangen.
r756pg.jpg

rsc0ns.jpg

w9d5hg.jpg

23uy4hx.jpg

m4pwg.jpg


Ook mijn plastic bakken waar ik mijn doeken/pads enz in bewaar was aan uitbreiding toe.
Normaal zijn dit apparte bakken met elk 3 schuiven, ik heb er enkele extra gaan kopen en die uit elkaar gehaald en er een dubbele toren van gemaakt.
Heb alle delen tegen elkaar geschroefd zodat het ook makkelijk in één keer te verplaatsen is.
dgx91.jpg



Binnenkort de collectie zelf nog wat uitbreiden met enkele nieuwe producten.