• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan ik met deze starters kit goed uit de voeten?

Ligt eraan hoe hard de lak is en hoe erg het allemaal is.

Gewoon het starterssetje nemen , en later uitbreiden met de andere pads en byv de Inizio.

Voor de Black Hole gebruik ik de blauwe pad , maar zie dat die uitverkocht is.Maar de rode pad van Monello is daar ook wel geschikt voor;)
 
Tja, hoe erg is het. Beetje moeilijk te omschrijven. Misschien dat als het weer morgen zonnig is dat ik wat swirls op de foto kan zetten maar het is niet zo dat als je de auto in de zon ziet je dan alleen maar kringen ziet van de swirls. ;)

En Ivo, er zit dus een logica achter de kleuren van de pads? Zo ja, zou jij, of iemand anders, hier misschien iets meer over willen vertellen?
 
Het wordt denk ik de Lite edition van de Raffini kit. Die moet voor mijn auto zeer zeker voldoende zijn dacht ik zo. Nu zie ik alleen dat er geen polish bij zit voor zeer zwaar verweerde lakken. Deze zou ik er toch wel graag bij willen hebben omdat we hier thuis een rode Starlet hebben die al flink roze is geworden in de loop der jaren. Kan ik voor zo'n zwaar verweerde lak gewoon de Raffini Inizio Compound bij de set pakken?
 
Dat kan , maar eerst een testspot maken met een lichter combo;) .Als dat niet werkt ga je een stapje hoger.

Je kan hem altijd meteen meebestellen , heb je het in ieder geval al staan;)
 
Ik bestel hem wel mee. Ik heb hier al een Raffini Mezzo staan en hier heb ik het al eens met de hand mee gedaan maar dat haalde niet veel uit. Dus ik laat hem mee komen.

Dan nog een vraagje. In die tabel van pads zie ik tussen de witte en de oranje nog een groene pad staan. De oranje en de witte zitten bij de starters kit maar de groene wil ik er eigenlijk ook wel bij hebben want als ik het goed zie is deze voor heavy polish en dat zou in combinatie met de Inizio Compound wel handig zijn op de roze starlet. Of heb ik het nu verkeerd?

Oh ja, onder welke naam staat die groene pad in de webshop? Zo 1, 2, 3 kan ik hem namelijk niet vinden.
 
Oh oke, nu zie ik het volgens mij ook in de tabel. Die had ik even goed begrepen. Ik moet voornamelijk kijken naar de cutting factor. Dan nog even vraag. Een middeltje om polijst resten mee weg te poetsen. Welke kan ik hiervoor het beste nemen?

Zo heb ik volgens mij alles wel een beetje want ik heb hier thuis al Natty's Paste wax staan, wat microfiber doeken en nog wat klein spul. :)
 
Nou, ik heb nu de Raffini Lite Edition starters kit met de Inizio Compound en de Spruzzo in mijn winkel wagen klaar staan. Voor zover ik weet moet ik hier wel mee rond komen. Wax en Glaze heb ik hier al staan. Klei heb ik ook al. Alleen nog geen spray voor de klei. Deze zal ik denk ik nog wel nodig hebben of kan ik hier de Spruzzo voor gebruiken?
 
nee, spruzzo NIET gebruiken met clay...
Beter PB Spray&wipe/meg's last touch/dodo Born Slippy/Valet Pro Citrus Bling
 
Oke, is prima. Ik dacht misschien dat het kan. Maar dan moet ik dus nog even zo'n vloeistof er bij doen in het winkel wagentje en dan kan de bestelling morgen de deur uit. Hopelijk heb ik het spul zaterdag en kan ik zondag aan de slag op de roze Starlet van mijn moeder. Ik kan al niet wachten! :)
 
Ohja, normaal gesproken zijn VAG lakken, en dus ook die van mijn Corrado, erg hard maar mijn Corrado is in 2008 geheel overgespoten dus wat de hardheid van de lak nu is durf ik niet te zeggen. Heeft iemand hier misschien nog tips voor hoe ik kan achterhalen of ik met een zachte of een harde lak te maken heb?