• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen gepolijst

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.793
193
57
Vandaag de koplampen van mijn GTI gepolijst.
Dit gedaan met de kleine oranje pad van Monello op de Dap 900 V3 en met de Monello Raffini Veloce.
De koplampen waren niet heel erg dof maar toch duurde het tijdje voordat ze weer helemaal vol glans waren en de dofheid eruit was.
Hierna met Gyeon Q2 trim behandeld en nu maar afwachten hoelang dit zo blijft, ben benieuwd.

Nu vroeg ik mij iets af, zou je ook Q2 Trim kunnen gebruiken voor het beschermen van bv je lak of je velgen.
Is de samenstelling van de andere Gyeon glascoating anders of zou dit het zelfde zijn?
 
Zonder enige vorm van feitelijke onderbouwing lijkt mij de hechting op kunststoffen heel anders dan op gelakte ondergronden...
 
Is ook altijd aan te raden om de koplampen te wetsanden. Hierdoor haal je de dofheid en kleine krasjes er nog uit. Daarna pas polijsten, ik heb geen ervaring met gyeon trim. Zolang ze maar gesealed zijn anders verkleuren ze weer snel door zon licht
 
Dat waterproef schuren is toch wel en dingetje om zo maar even te doen in mijn ogen.
Maar ben er nu ook zeer tevreden mee.

En ik dacht er gewoon aan of het misschien ook op laf of aluminium kon, ik weet de samenstelling niet van de andere producten van gyeon.
 
Ik weet er het fijne niet van, maar het lijkt mij dat de samenstelling van de producten toch enigszins verschilt.
Anders was er waarschijnlijk één algemene coating in plaats van coating per verschillende ondergronden.
 

Bijlagen

  • IMG_0128.JPG
    IMG_0128.JPG
    147,1 KB · Weergaven: 165