• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen wetsanden

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.533
223
41
Gouda
Dames en heren, jongens en meisjes,

Ik heb een tijdje terug de koplampen van de Mitsu van vrouwlief gedaan met Monello Veloce op Oranje, Mezzo op Groen en Finale op Wit. Vervolgens afgetopt met een DJ Hybride wax. Na een paar weekjes beginnen ze weer te vervagen wat al meerdere hadden gehint.

Nu wil ik ze gaan wetsanden met 1000, 1500, 2000 en 3000 en dan de bovenstaande stappen nogmaals doen.

Alleen hoe hou ik dit schuurpapier vast? Bestaat er een standaard blokje voor of is die zelf te maken?

P.S. Is er ook een mogelijkheid dit op de DAP500 te doen of wordt dit dan te professioneel...?
Mitsubishi Colt 2016-04-27-14.JPG Mitsubishi Colt 2016-04-27-15.JPG
 
Laatst bewerkt:
ik heb dat met de boormachine gedaan,
had zo,n klein schijfje met klitte band en daarop het schuurpapier gaat super.
maar kan ook gewoon met de hand ,schuurpapier in vieren gevouwen en dan met lichte druk schuren.
er zijn blokjes te koop maar niet echt nodig omdat de lamp een ronding heeft kun je met de hand overal beter bij.
daarna kun je evt, nog met de dap erover.
 
Als je het handmatig wilt doen, is een interface pad wel belangrijk, anders schuur je de "strepen" of drukpattroon van je vingers in het te schuren ondergrond.

Zelf gebruik ik handmatig de klitteband schuurvellen van 3M i.c.m. de velcro interface pad voor het grovere werk als korrel 1000 machinaal niets uithaalt.

phookit.jpg


Je zou ook de schuurschijven van Rupes kunnen gebruiken, alleen is een dap met een schuuruitslag van 8mm nou niet echt geschikt. Je creëert best veel piggytails die er lastig uit gaan omdat de slag (te) groot is.
 
En het is belangrijk dat je speciaal automotive schuurpapier neemt. De schuurkorrels hiervan zijn allemaal even groot en op een bepaalde uniforme manier gestrooid en vast gezet in de drager van het schuurpapier.

sandpaperdiagram.jpg
 
Dank je Patrick en Marco,

Is het schuurpapier van hier dan wel goed genoeg?
https://www.Carclean.com/product/Colad/Waterproof_Schuurvel_1000_grit_35001000_102736
 
Ja die zijn prima,
Maar daar heb je het, de ene persoon zweert bij product a en de andere bij b
terwijl ze allebei goed kunnen zijn.
 
Vond net deze in de schuur...
Lukt wetsanden hiermee? Water en kurk?
Heb nog nooit een stukje nat schuur papier in de handen gehad. Alleen maar droog
 

Bijlagen

  • IMG_20160509_202250.jpg
    IMG_20160509_202250.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 166
de pads als die van meguiars en andere merken zijn wat flexibeler.. Een soort stevig foam.
Lijkt mij ook beter met de rondingen van een auto. Met kurk ga je denk ik vlakke delen creëren..
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Kent iemand deze? Dit lijkt me dan wel wat om die te gebruiken met wetsanden...

https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Applicator_Applicator_103049
 
Mooi voor t aanbrengen van coatings.. Totaal geen ervaring mee voor wetsanden, maar volgens mij best klein en niet voor dit doel bedoeld..
Waarom niet gewoon een product kopen dat gemaakt is voor dit doel?
 
Mooi voor t aanbrengen van coatings.. Totaal geen ervaring mee voor wetsanden, maar volgens mij best klein en niet voor dit doel bedoeld..
Waarom niet gewoon een product kopen dat gemaakt is voor dit doel?

Dat zou ik heel graag willen, echter (om een beroemde band te quoten) ik weet niet hoe...
Eigenlijk weet ik wel hoe, met de pinpas, maar niet welke en waar die dan te koop is.

Het gaat niet om geld of merk.