• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampherstel Audi S4

Netjes mannen!

Vraagje: lijkt het nu of de koplampen toch nog wat dof lijken? Ik heb op mijn A3 ook een koplamp gewetsand en gepolijst, maar vooral met het licht aan, is het nu duidelijk te zien dat de lamp wat doffer is dan de onbehandelde lamp (de steenslag is wel weg...). Ik wil het polijsten nog een keer proberen met de nu aangeschafte xenon lampen, vandaar dat ik me afvraag of het resultaat wel echt 100% mooi is...
 
Vergis je niet, het is wel kunststof en nog doorzichtig ook.
Je kan de hele boel aardig helder krijgen en laten glimmen, maar dan heb je nog geen echte glans.
Glans is wat je wilt hebben want dan zijn pas de kleinste krasjes en de oneffenheid weg.
In tegenstelling tot harde ondergronden kan je in kunststof een diepere kras afvlakken en laten glimmen
Vooral op een koplamp heb je met uitgevlakte krassen dan een enorme verstoring van je lichtbeeld.
Dus erg opletten met vlak houden en niet te snel denken dat je klaar bent.
het helpt om met verschillende (kleurtemperaturen) lichtbronnen het resultaat te controleren.

Succes. Hans
 
Misschien dat ik er overheen lees, maar is het polijstwerk met een excenter of een rotary gedaan? Ik sta op het punt de doffe koplampen van een Volvo V70 te gaan behandelen, maar ik durf het wetsanden niet aan uit angst dat ik de kopkamp niet meer glanzend en helder krijg zonder rotary. Heb je voor het wetsanden persé een rotary nodig, of kan het ook met een excenter?

Nog een vraagje: Zijn glazen komplampen ook te wetsanden en weer helder te polijsten, of lukt dit alleen met plastic?
 
Post 8 heb ik gelezen, maar volgens mij wordt hier bedoeld dat al het schuurwerk handmatig gedaan is. Kan me bijna niet voorstellen dat het polijstwerk ook handmatig is gedaan.
 
Heb ik het juist als ik zeg dat je dan beter met Grid 4000 kan eindigen om het polijstwerk te vergemakkelijken.

En hoe zit het met glas, zal dat ook gaan met een excenter?
 
Sorry als ik begin te zeuren, maar is glas in alle gevallen te hard om te polijsten, of alleen voor een excenter. Zou je glas wel kunnen polijsten met een rotary?
 
Da´s mooi, de Polishing Power 900 Series Duo bundel en Diamondite staat al op mijn verlanglijstje incl de leveling disc. Nu nog mijn DAP500 verkopen.
 
Tim zei:
Sommige lenzen hebben inderdaad een coating, maar die houden het maar een paar jaar vol. Audi lenzen lijken geen coating te hebben, maar UV vast kunststof. Desondanks toch beschermen met een UV sealant.

Ondanks dat dit een oud topic is wil ik toch even reageren.

Op het forum wordt er regelmatig gesuggereerd dat je een koplamp relatief eenvoudig kan polijsten of zelfs wetsanden.
Om als voorbeeld de koplamp uit dit topic te nemen; deze lampen zijn 100% zeker voorzien van UV / antikras coating.
Ik ben daar vandaag dus achter gekomen door met de DAP 500 de koplamp eens onder handen te nemen. Helaas ben ik op diverse plekken overduidelijk door de beschermlaag heen gegaan.
Erg jammer en ik erger er me nu mateloos aan. Helaas is de unit nu ook erg krasgevoelig zelfs met een microvezel.

Laat dit voor anderen een wijze les zijn! Kijk uit met kunststof koplamp units, het verwijderen van de UV coating is niet aan te raden.
 
Als je er dan op een paar plekken bent doorgegaan doe je toch gelijk de hele koplamp lijkt mij?

Ik heb mijn UV-filters van m'n koplampen ook weg geschuurd, eindigen met P1500 en heb er daarna 2 lekker dikke lagen blanke lak op gespoten dus kan m'n koplampen ook tot hoogglans oppoetsen :ja :party: (professionele autolak, dus geen spuitbus rotzooi)
 
@Wouter, barst die lak dan niet? De Clio RS die mijn broer had, waren de lenzen vrij zacht. Druk je dus zo in tijdens het wassen e.d.