• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras in zwarte ruit

jtb81

Detailing addict
4 jun 2014
12
50
Ik zag vanochtend een lelijke kras op mijn achterruit zitten. Normaliter valt dit niet zo op, maar omdat het een af-fabriek geblindeerde ruit is. Zie je nu een zilveren kras die erg afsteekt tegen de zwarte achtergrond. Nu is de vraag heeft iemand een idee hoe je een dergelijke kras zou kunnen maskeren/inkleuren?
 
Pas op met stiften / markers.
Zwart wordt opgebouwd uit kleuren en glas is niet heel poreus
Voor je het weet heb je een fel blauwe streep.
Ik zou meer zoeken naar een verf voor glas.
 
Bij fabrieks af getinte ramen zit het toch niet aan de buitenkant?
Als het gewoon met tint folie er op zit zou ik zeggen er af halen en nieuwe op (laten) plakken)
een fabriekstint zit er een pigment in het glas dacht ik?

~Correct me if i'm wrong
 
eensch, als het af-fabriek getint is, is de 'zilveren kras' dus een diepe beschadiging in de buitenste glas laag.
Als deze niet direct in het zichtveld zit is polijsten m.i een serieuze optie (om eerder genoemde vervormingen niet in het directe zichtveld te hebben dus).
Viltpad, glass polish en rotary en buffelen maar.....
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dit lijkt mij meer gewoon een beschadiging van het glas zelf waardoor je een lichtere reflectie krijgt op de randen van het glas. Kan me niet voorstellen dat deze zo diep is dat je de blindering beschadigt hebt. Ik heb een vergelijkbare kras waarvan ik zeker weet dat het zwart aan de binnenkant van de ruit zit. IMG_20240223_134657.jpg