• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak beoordelen occasion,

Ja die ken ik ook. Maar je staat toch buiten en als er naast je iemand zijn auto aan het afspuiten is dan waaien de druppels gewoon over je auto. Die schermen tusssen de was boxen houden niet alles tegen en zijn aan de onderkant open.....

En het is er knetterduur. Als ik een beetje entousiast met de hogedruk daar in de weer ben dan ben ik minsten een tientje kwijt. En dat "hoge druk" moet je zoals ik het hier typ dan ook letterlijk tussen aanhalingstekens lezen.

Ik heb op tv wel eens een wasstraat gezien waar je binnen ook individueele wasboxen had. Kijk dan sta je droog en verwermd en kan je na het wassen ook nog even de auto een snelle detail geven.

Zal wel weer 100 Km verderop zijn.

Was het maar weer zomer..........
 
C4 picasso blijft een geweldige auto , de 5 of 7 zits gekocht ?

Heb zelf een Coupe in Gris fer , en is wel een lastige kleur om swirls enzo in te ontdekken ,
Laatst met hans de lakdikte van mijn C4 opgemeten en dat lag rond de 230 overal , dus ze zitten ook zeer goed in de lak :)
 
GdV42 zei:
Ik heb op tv wel eens een wasstraat gezien waar je binnen ook individueele wasboxen had. Kijk dan sta je droog en verwermd en kan je na het wassen ook nog even de auto een snelle detail geven.

Loogman Amsterdam, pal aan de A10..... :-"
 
Hoi MCD en Koperos12,

Ik heb de 5 zits en hij is ook gris fer. Ik vind het jammer dat het geen blauwe kleur was maar eerlijk gezegd de kleur gris fer is wel wat blauwachtig grijs (staalblauw bijna) en is zeker mooier dan de neurtraal grijze kleur die mijn focus had. Dus dat is een vooruitgang. Er zitten vrijwel geen swirls in maar als je de totaal staat bekijkt en weet dat ij 13 maanden oud is en 7000 Km op de teller had dan is dat ook niet verwonderlijk. Heb vandaag een blik onder de motrorkap geworpen (samen met een paar collega's) en de motor is echt als nieuw. geen vlekje te zien en super schoon. Mijn vrouw en ik hebben ook zitten twijfelen of we zouden gaan voor een 5 of 7 zits. Maar we hebben onze wensen nog eens op een rijtje gezet: we willen wat hoger zitten en de tweede zitrij moet drie volwaardige stoelen hebben zodat we op vakantie naast onze joungens oma mee kunnen nemen dit jaar. En als je dan bij de 7 zits nog twee personen daarbij meeneemt heb je geen kofferbakruimte meer dus voor ons was de keuze duidelijk de 5 zits. Maar hoe dan ook Dit is de Lumiëre versie met een glazen dak en alle toeters en bellen die maar even makkelijk kunnen zijn dus we zijn de konong te rijk.

Maar ik zou hem dolgraag wassen kleien en dan met de DAP500 en wwn zwarte pad in de Black Hole willen zetten en daarna twee lagen collinite 915 erover.


Ik zal eens kijken bij Loogman. wel een eind van zoetermeer vandaan dus of het de moeite loont. Of gewoon wachten tot het weer beter is.

Groeten Gerard
 
Leuk verhaal om te lezen :D

Dino's (tegenover de McDonalds, net voorbij het Maximaplein) heeft fijnere wasboxen vind ik zelf t.o.v. Lansingerhage, maar nog steeds half buiten.
Waar je wel binnen kunt staan, en niet enorm ver weg denk ik, is in Schiedam, bij Bob autowas (ff googlen ;))
Nooit binnen geweest nog, maar het is er flink groot, en binnen :D Hoe ze er tegenaan kijken als je er je auto gaat staan detailen weet ik echter niet
 
Hier op Ypenburg zit ook een overdektte wasbox. Zij doen niet moeilijk als je de wagen een snelle detailbeurt geeft. Wax on, wax off.

Is zelf ook een Meguiars verkooppunt :-"

Check de foto's maar.
http://www.wasstraat-ypenburg.nl/

Desnoods neem je 2 Gritt Guard met gamma seal emmers met warm water mee. eerst hogedruk afspuiten, daarna wassen met je eigen water.

Ik woon er aan de overkant. Ideaal :)^

Voor 4 euro ben je klaar :ja
 
Is het van nationaal belang dan dat je elke keer moet foamen? [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bij de meeste wasboxen hebben ze ook een schuimfunctie. Die ene keer foamen/schuimen zal geen kwaad kunnen voor de aanwezige waxlaag.

Bij de meeste zal deze wel dik in orde zijn neem ik aan :ja
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja hoor. Ben een graag geziene gast. Ik kom er 4 tot 5 keer in de week om de scooter af te spuiten met kalkvrij water. Zowel hoge druk als het lage druk afspoelprogramma.

Makkelijk verdienen toch, elke keer 4 euro. Ik neem minder tijd in beslag dan een auto en gebruik niet eens shampoo.

Appeltje eitje :-b
 
hier in de buurt zijn scooters geen probleem in de wasbox..

en ik denk, dat patrick's scooterlak er beter bij staat dan een hoop mensen hun auto lak hier (including mine);)
 
Ben hier nog niet door de lak heengegaan dus dat valt wel mee:p Wasbox met warm water zou ideaal zijn als je je eigen HD mee kan nemen. Met dit vieze weer foam ik eigenlijk altijd. Komt altijd zoveel troep vanaf.
 
ach.. sommige hebben harde, en sommige hebben zachte lakken..
de ene heeft meer risico dan de ander..

maar hier hebben we de optie: shampoo opbengen..

is ook een soort foamstand, natuurlijk niet te vergelijken met een autobrite lans, maar is vrij effectief..

daarna afspoelen met programma : hogedruk wassen..

en daarna gewoon je eigen emmertje shampoo gebruiken..

ik zie het probleem niet he-le-maal