• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak beoordelen occasion,

Neem een monteur mee die ook verstand van schades heeft, die ziet meer en heeft verstand van zaken, het heeft mij een paar keer behoed voor een miskoop
 
McShine zei:
Nooit geweten... Dus eigenlijk schiet Spruzzo voorbij zijn doel?:confused:

Het is ook een Broodje Aap verhaal. :confused:

Spruzzo is minder sterk dan IPA, dat klopt, maar IPA vind ik in de meeste gevallen juist weer rotzooi en maakt je lak juist weer schraal.


dutchcardetailing zei:
Met spruzzo krijg je de Fillers niet weg. ........

Je krijgt fillers / olieen prima weg, maar wel pure fillers. Pak je een Super Resin Polish van Autoglym dan zit daar ook een sealant in en dan moet je naar andere middelen uitwijken.

paulb zei:
En het werkt nog ....... ook. Geef mij maar IPA.

Ik snap het probleem niet echt, Spruzzo vind ik juist makkelijk en doeltreffend werken en bovenalles ook veilig.

Vandaag er ook nog mee aan de slag mee geweest tijdens een test met de PRO900 en dat verliep ook zoals verwacht.
 
Tim,
ik heb de Spruzzo laatst ook gebruikt op een mercedes,hoe ik ook veegde er kwam een witte op de lak te liggen die ik met geen mogelijkheid wegkreeg.
Met de IPA ad ik dit totaal niet.
Waar zou dit dan aan kunnen liggen?
 
Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit problemen gehad met Spruzzo.
 
Geen idee? Schudden voor gebruik?

Spruzzo is primair ontworpen voor de Monello polijstmiddelen, wellicht dat het met een bepaalde combinatie in de soep loopt? Hier is het getest met de SSR's en de Raffini polijstproducten en beiden gaan prima.
 
ikzelf heb ook gemerkt dat je de spruzzo echt HEEEEEEEL mondjesmaat moet gebruiken...
miss te grof verneveld bart...?!??!
2 pufjes was voldoende voor een hele motorkap :ja

edit,bart weet t al zie ik :-"
 
Heren En dames,

Ik ben vandaag met mijn vrouw naar ommen gereden in wat achteraf gezien de laatste rit zou worden in onze 7 jaar oude ford focus stationwagon. Gisterenavond de auto toch maar even door het poortje gegooid en de auto met QD+ afgenomen en de motorkap en dak met NXT behandeld. Ging allemaal prima. Tevens de trims en kunstof handgrepen en interieur Dashboard en deuren behandeld met meguiars vinyl en rubber protectant. Dat geeft toch altijd weer een heel mooi resultaat.

Maar in Ommen bij de citroen dealer aangekomen even een bakkie gedaan en praatje pot. Heel gemoedelijk, totaal anders dan de gejachte sfeer die hier in de randstad bij de dealers heerst. De Citroën C4 picasso lumiëre stond al klaar. Waar ik al bang voor was bleek waarheid. Deze auto van net een jaar oud en 7100 km zag er werkelijk uit alsof hij zo de showroom uitkwam. De bekleding van de stoelen van dit model zijn licht creme flueelachtig en er is niet eens te zien dat er in gezeten is. Wel daar viel dus echt helemaal niets op af te dingen. Ook de lak ziet er toppie uit. Geen swirl te zien. Ik had een flesje alcohol 90 % en een supervezeldoekje in mijn zak en heb tijdens de proefrit even een deel van de mototrkap afgenomen. geen swirrl te zien. Deze auto was echt van een oud echtpaar geweest.......Oh en nieuwe vloermatten erin....ook eronder gekeken maar ook daar niets dan nieuwstaat.

Terug van de proefrit had de dealer aldaar inmiddels ook al onze focus bekeken en hij bevestigde wat hij toen we binnenkwamen nogmaals dat de auto er voor zijn leeftijd prima uitzag en dat hij duidelijk zeer goed behandeld wordt. We hadden voordat we naar ommen gingen afspraken gemaakt over de range waarbinnen de inruil van onze auto zou liggen. Zonder mankeren gaf hij het hoogste bedrag dat we hadden afgesproken met de mededeling dat hij zelden meemaakte dat een auto van deze leeftijd in dergelijk nette staad wordt ingeruild.

Wel dat streeld het ego natuurlijk en mijn vrouw die toch het merendeel van de onderhandelingen had gedaan ( ik kan poetsen maar zij kan onderhandelen) was natuurlijk ook heel tevreden met deze deal.

Binnen een uurtje waren de formaliteiten afgehandeld (de auto zit nog tot dit jaat november in de fabrieksgarantie en tot volgend jaar februari in de bovag garantie) dus het risico om dez jonge auto aan te schaffen is nihil. Ik laat thuis nog een keuring uitvoeren en wat daar uitkomt moet nattuurlijk binnen de garantie opgelost worden.

Vanmiddag dus weer naar huis maar nu met een citroën C4, wat een lekker bak is dat zeg. Je zit hoog, een uitzicht met al dat glas en dat glazen dak echt werkelijk geweldig. Mijn vrou heeft de eerste helft gereden en halverwege zijn we van paats gewisseld. Deze auto heeft "maar " een 1,6 liter motot en moet bij 120 Km per uur wel wat toeren draaien. het is zeker geen scheurijzer maar wel zuinig (tervergelijking de citroen heeft ook een 1,6 liter motor net als de focus maar met meer PK en het verbruik is gelijk! en dat terwijl de citroën zeker 200 Kg zwaarder is. Maar het geluid van de motor is goed gedempt en hij is stiller dan de focus dus dat valt niet tegen. Er zitten zoveel opties op deze auto dat ik het boekje nog wel even door moet ploegen......De stoelen zitten trouwens perfect en mijn vrouw lag/zat na tien minuten lekker te pitten.

We hebben een goed gevoel aan deze deal overgehouden en toch toen we de focus achter lieten bij de dealer in ommen hebben we allebei toch nog een klopje op de focus gegeven want hij heeft zijn werk goed gedaan 140000 Km en buiten de beurten nog nooit één probleem. Als deze citroen hem dat nadoet......

Tot zover het verslagje van vandaag. Binnen kort als het weer mooier wordt dan zal ik heb een goede beurt geven en dan maak ik niog wat foto's

Er is eigenlijk maar één probleem en dat is dat met kinderen de lichte bekleding natuurlijk erg besmettelijk is. Maar ik heb een bedrijf gevonden dat maatwerk stoelhozen kan leveren in diverse dessins en stoffen tot en met sky . Kost rond de vijfhonderd euro! maar dat heb ik er wel voor over. Ik weet uit ervaring dat de bekleding in het interieur heel bepalend is voor hoe het toont.


Ik ga afronden.
Groeten GdV42
 
gefeliciteerd met je nieuwe wagen gdv..

nu snel een paar foto's!

ben erg benieuwd!! en hoop indd, dat hij net zo duurzaam blijkt als je ford!
 
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen.:)^

Leuk om te horen dat onze hobby ook daadwerkelijk voor een hogere inruilwaarde zorgt
 
Gefeliciteerd! Nu maar lekker detailen.

Voor je bekleding raad ik je aan het met regelmaat te beschermen met Shining Monkey Fabric Protector, dat werkt uitstekend!
 
Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Vanmorgen met mijn zoon naar de hockey. Het aantal knopjes in deze auto doet mij nog duizelen. Heb net (15 min) geleden dankzij een neef die al een citroen had) gevonden waar de hendel voor de stuurverstelling zit. Als ik met mijn benen op comfortabele afstand van de pedalen zit dan is het stuur net een cm of drie te ver weg. Nu dat ook weer ontdekt is zit het nog comfortabeler.

De auto wordt wel snel vies in dit weer. Ik zie niet echt beading en de conclusie is dat de auto wel gepoetst is maar niet in de wax. Geraldine ontdekete een klein krasje bij een handgreep die ik nog wel wegpoest, Ach dan blijft er wat te doen voor mij. Als het morgen mooi weer is even wassen en waar nodig kleien en in de collinite 915. Dan is tie echt thuis gekomen.

Kun je trouwens de lichtmetalen velgen ook in de collinite zetten? Of moet je daar wat speciaals voor gebruiken.

Bedankt voor de tip van die shining mokey Fabric protector. Wat doe dat spul eigenlijk? is het een reiniger of legt het een beschermende laag over de stof?


Groeten GdV
 
Hoi Stimpy,

Eigenlijk had ik mijn vraag anders moeten stellen. Ik begrijp dat het de stof beschermd maar ik zou graag weten hoe het dat doet. Legt het een beschermende coating over de vezels en waar bestaat die coating uit> Is het op basis van siliconen of fluorcarbon. Dat laatste zit ook vaak in coatings die bedoeld zijn voor ademende regenjassen en zo. Veel meer dan water afstoten doed dat namelijk niet. En ik ben huivering voor siliconen omdat dat de structuur van de stof kan aantasten. De beleding is fluweelachtig en ik ben bang dat het de vleug verancderd of vlekken veroorzaakt. Enige ervaringsfeiten zouden dus welkom zijn over dit product.

Jammer dat het touwens rotweer is want ik had graag de citroën een beurt gegeven. De auto is wel gepoetst maar waarschijnlijk met een middel om snel een leuk resultat te geven. Hij strek namelijk wel erg snel vuil aan valt mij op en de beading is heel beperkt. Ik st te trappelen er een laag collinite over heen te gooien.

Wat dat betreft is het jammer dat ik geen garage heb. Is er in de buurt van zoetermeer geen overdekte autowas mogelijkheid? dus waar je de auto na het wassen ook nog even warm en droog een beurtje kan geven?

Groeten GdV