• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Langst blijven zittende wax of sealant

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Ik heb een korte vraag. Nu het lente brgint te worden wil ik de auto's van mijn familieleden weer gaan aanpakken. Nu zoek ik daarvoor de sealant of wax die het langste houd. Dit omdat ik hun auto's maar 1 keer per jaar poets. Wat zijn de opties?
 
het voornaamste verschil in standtijd zit hoe de voorbehandeling is. Zet je er een glaze onder ja of nee, polijst je de auto eerst ja of nee. Daarnaast is het ook belangrijk hoe er na het poetsen met de auto word omgegaan. Als hij daarna elke week door de wasstraat gaat is de bescherming er zo af. Word hij thuis gewassen met niet de meest frisse shampoo word de standtijd ook verkort.

In het assortiment van Carclean staan de standtijden vaak ook wel aangegeven. Normaal moet je rekenen op een standtijd tussen de 2/4 maanden.
 
Je kan natuurlijk ook naar de coatings gaan kijken. Maar deze hebben alleen meerwaarde (in mijn ogen) als de auto daarna ook netjes wordt gewassen volgens de "regels"
 
Als je een standtijd van een jaar zoekt, dan kom je automatisch bij de coatings terecht. De Gyeon Q² Prime is dan een prima kandidaat. Eventueel elk kwartaal te boosten met Gyeon Q²M Wet Coat en je hebt een mooie combinatie. Alleen Wet Coat is ook mogelijk overigens.
 
Op de diverse coatings na vind ik de Collinite 476S een zeer langhoudende wax. Deze zal het geen jaar volhouden, maar een half jaar moet zeker lukken. Zoals Woody al noemt, afhankelijk van hou de eigenaren er mee omgaan natuurlijk.
 
+1 voor de Collinite wax.

Maar zelfs de "sterkste" wax zal het niet lang volhouden na een tour door carwash.Wat zeker helpt is dus wassen met de hand en de meerdere emmer-methode. Wat je misschien ook zou kunnen overwegen: Een goede shampoo met wax toevoeging is een goed middel om de bestaande waxlaag zo lang mogelijk intact te houden. Bijvoorbeeld deze:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Ultimate_Wash_Wax_1420ml_G17748_101703
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Carnauba_Wash_Wax_1892ml_05674_101968
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_473ml_PB_SW3216_101248
 
Sonax bsd, geen idee hoe lang het precies houd maar na een apc stripwash is ie nog dik aanwezig.
 
Ok thnx guys. Wasstraat komt bij 2 van de 3 zeker voor. De 3e wast haar auto gewoon helemaal niet ;)
 
Joos;n388763 zei:
Sonax bsd, geen idee hoe lang het precies houd maar na een apc stripwash is ie nog dik aanwezig.

Nanolex paint and aloy geeft ook niks om APC zelfs niet puur, Daar moet je echt met een goed middel op de dap overheen wil je het verwijderen.
 
Dat hoop ik wel practics, de (zomer)velgen van m'n Fiesta en van de Ibiza heb ik met de Ultra Paint&Alloy sealant behandeld. Ben zeer benieuwd!
 
Op het moment dat er een wasstraat aan te pas komt dan ga er maar vanuit dat de stand tijd flink verkort word. Ik zou als ik jou was wel aangeven nadat de auto gedaan is dat een wasstraat e.d. uit den boze is. Anders zijn de gevolgen voor de personen zelf. Jij kan de auto nog zo strak polijsten, als er maar 1 klein zandkorreltje, steentje of wat dan ook in de borstel van de wasstraat zit is kras nummer 1 een feit. Ik zou als ik jou was de auto zo simpel mogelijk behandelen. Puur vanwege het feit dat jij energie, tijd en geld in een project stopt wat waarschijnlijk geen lang leven beschoren is