• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lijm resten verwijderen ?

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
44
De vraag dus hoe en waarmee kan ik de lijmresten verwijderen van ruitfolie ?

Maar eerst het verhaaltje:

Nou vandaag is er zekers weer iemand met voldoening naar huis gegaan ]-0 alleen ik was het niet !!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Jawel aangehouden, vanwege iets te donkere ruiten voor.
Ik wist dat het fout was, alleen heb de auto zo gekocht en altijd laten zitten, tevens ook gedacht dat het geen folie was want het zat er zo gruwelijk netjes op....

Na 9 keer de meting te hebben gezien van pipo die op 39% uit kwam op dus 9 plekken was er dus een verschil van 11% hij mag 50% zijn.
Ik dacht al joh schiet nou maar op een plek is ook al genoeg om fout te zijn dus doe maar niet zo poopie joopie met je apperaatje...
er gign nog een correctie vanaf en kwam ik dus op 44% uit, 6 te weinig :cry:

Kreeg dus een boete 220 euries 8-())
en ik dacht best schrijf maar en ik rij door...nee nee ik moest het eraf halen, ik zei nog tegen hem hoe ??
Hij kijken tja ook hij wist niet of het nou folie was of coating, nou dan werd het inbeslagname PARDON wat zegt je ????!!!!

Ik nog maar eens praten van oké ben fout prima best maar mag ik het niet thuis doen ?? op mijn gemak antwoord was simpel NEE, nu of inbeslagname...
Dus vrouw aan het puteren en jawel folie, dus trekken, ik zag al dat word niets allemaal lijm resten ik zei al NEE dit is veilig zie nou helemaal geen zak meer !!

Dus bij thuis komst maar proberen te verwijderen met wasbenzine helpt niets terpetine ook niets.....
dus nu hoe verder ?? 2 bakstenen en de verzekeraar bellen ?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

ook als ik het goed wil doen, moet de ruit eruit.
OOK dat nog eens eerst een bumper verwijderen voor de schade van een fietser en nu nog twee ruiten ???

gaat lekker, Maar effe niet teveel tegen me gaan zeuren want dat komt niet goed denk :confused:
 
Folie met een glasschraper lossteken, zorgen dat je een groot stuk hebt en dit vlak tegen de ruit lostrekken, lijfrenten die dan blijven zitten met wasbenzine en een doek wegboenen.
Heb hier al heel veel ruiten ontdaan van folies en nog nooit last gehad dat het het er niet af wou, of dat ik krassen na liet op de raam.

Als de folie er al lang opzit, kan het door lijm door uv straling goed vastzitten, maar geduld is ee goede zaak.

Succes!
 
idd met thinner, wasbenzine of stickerverwijderaar, moet dit gewoon netjes te verwijderen te zijn, zal wel een patij meuren, maar das maar even
 
Thanks bart maar ik moest het ter plaatse al verwijderen dus er zitten grote stukken lijm resten.
zelfs op sommige plaatsen is het een dikke laag die je zo op hetveerste oog niet ziet.

Heb met wasbenzine zitten poetsen maar haalde eigenlijk niets uit.
ook terpetine geapakt maar ook dat haalde niets uit...

Plus ik denk dat de ramen er ook uit moeten omdat er ook nog stukjes tussen de rubbers zitten en aan de onderzijde in de deur zeg maar...
 
Met engelengeduld moet het lukken, mij lukt het ook;)
Wat ook goed werkt is pure alcohol (ipa) erop spuiten en dan met een glasschraper wegsteken, laatste resten met wasbenzine en een doek.

Ramen hoeven er echt niet uit, folie word ook niet aangracht met gedemonteerde ramen, de rand van de folie zit hooguit een paar millimeter achter het rubber.
 
Hmmm helaas bij mij zit het zeker 15mm achter het rubber van de middenstyle.

Ga nog weer eens een stukje proberen met wasbenzine dan....
 
Morgen idd eens rond bellen....

Ben nu een 30min bezig en jawel 5 a 10 cm schoon....
maar das geen doen man....

En het leuke is dat hij dinsdag voor zijn apk moet, straks is het nog afkeur ook die lijmresten die het zicht belemmeren.....
 
[zeurmodus] I.v.m. correctie en het feit dat er verschillende punten zijn die lichter/donker kunnen zijn is de agent verplicht om meerdere testen te doen, heeft niks met popiejopie te maken.
Dat je niet door mag rijden is logisch gezien je een strafbaar feit pleegt wat meteen weer gebeurd op het moment dat je weer deel zou nemen aan het verkeer. Zou beetje vreemd zijn als de politie dit dan goed zou keuren en je weer op pad stuurt.
Je geeft zelf aan dat je wist dat het fout was waarom dan achteraf piepen?
Verbazingwekkend dat men altijd loopt te mieren als zij diegene zijn die, ook al is het terecht, getroffen worden door justitie.
Als men goed wordt geholpen wordt het ook niet breeduit gemeld op fora.[/zeurmodus]

Je kan het APK keuringstation bellen en vragen in hoeverre het afkeur wordt met de nog aanwezige lijmresten. Ken de regels niet, voor zelfde geld valt het mee cq mag het zo technisch blijven en heb je stiekem toch wat meer tijd om het weer netjes te maken.
IPA en schraper werkt perfect, is idd alleen een niet zo fijne klus maar het gaat zeker goedkomen.
 
Als het echt niet wil met de geboden middelen en je hebt een glasverzekering... Dan was ik er snel klaar mee.
Dan maar een paar tientjes eigen risico, maar ik ging er niet al te veel tijd aan spenderen.

Ermee gepakt worden is idd het risico van het vak, dat risico loop je nou eenmaal, ik weet er alles van.
Iedere dag dat je niet aangehouden word heb je gewoon geluk gehad:-b
 
ik zou het toch echt proberen met een professionele stickerverwijderaar, heb zelf voor een paar maanden terug een oplegger reclamevrij gemaakt, daar was nagenoeg de complete opbouw beplakt en liet ook zulk soort sporen achter. wasbenzine en terpentine ging wel maar duurde zoals je zelf al zegt veel te lang, met die stickerverwijderaar vloog het eraf.
 
Piepen is een ander verhaal...

Zoals ik ook bedoelde is ik wist het en heb de gok genomen, ook de boete schild mij weinig, de folie eraf schild me niets eigenlijk maar de manier waarop men je behandeld is vind ik schandalig en dan is een optel som zogemaakt, ofte wel je word wit heet....!!

En als je er slechts 6% vanaf zit dan is in mijn ogen dat vele malen veiliger dan met die lijmresten in het donker te rijden !!

Had dan gezegt ik neem je kenteken in en als je morgen langs komt met schone ruiten krijg je het terug dat zou mij fair lijken en het veiligst....
 
spuit er glasex of ruitix of iets van dien aard op, neem een glasschraper en zorg dat de raam goed natblijft, schraap nu met die schraper de/het lijm van je raam.

geen krassen omdat er een zeepsop achtige wordt gebruikt als glijmiddel, geen lijm geknoei omdat de lijm niet wordt opgelost.

ga in geen geval met lijmoplossers aan de gang, gegarandeerd dat je er een grote lijm knoeiboel van maakt, al menig autoraampje zo ontdaan van tint folie, nog nooit langer dan 15 min. over een zijraam gedaan
 
Ik heb geen idee hoe je bent behandeld ( ben er niet bij geweest dus geen idee welke toon de muziek heeft gemaakt ), maar geef alleen weer hoe het in elkaar zit cq hoe en waarom de politie deze stappen heeft genomen.
Je komt zelf met de bewoordingen "pipo" en "popie jopie" en dit geeft ( onbewust ) toch weer dat het je meer doet dan je doet toegeven.
Je zat er geen 6% maar 11% vanaf, ware het niet dat men je het wettelijk voordeel van de twijfel gunt door een extra marge in door te berekenen ( wat bv ook met snelheidsovertredingen wordt gedaan )
De reden waarom ze je niet door laten rijden heb ik ook al aangegeven, of het fair is of niet is aan de makers van de wet. Helaas zitten gevoelsrecht en juridisch recht niet op 1 lijn.
Als je er zo van overtuigd bent dat het alsnog deelnemen aan het verkeer eigenlijk niet verantwoord was vanwege de stickerresten, dan kan je bij jezelf ook gaan afvragen of je dit dan achteraf ook daadwerkelijk had moeten doen ( dan wel mogen doen van de agent )
Komt misschien betweterig cq advocaat van de duivel over, blijf me gewoon keer op keer verbazen dat het klaarblijkelijk wel getolereerd wordt om de ene kant van het verhaal te mogen vertellen, maar dat indien je gewezen wordt dat er ook nog een andere
zijde aan vast zit dan ineens niet meer zo wordt geaccepteerd.
 
Euh ....

Ik neem de lijmresten van stickers weg met zo'n blauw busje uit een gereedsschapswinkel of doe-het-zelf-zaak : WD 40

Mijn buur heeft er vorige zomer de lijmresten mee weggekregen op zijn pvc-ramen (beige tape die alsmaar harder plakt omdat de echte schilderstape te duur was )
images?q=tbn:ANd9GcRHBVt3FSvSHnT3oBqqroWojlbsc3vLwp-tALxka0CDOQsUbfPfXQ.jpg


Succes !

Wel zonde van die boete :(
 
Nog maals ik begrijp dat ze er moeten zijn dat voorop.
Alleen idd je oppassen sturen met de lijm boel zodat alles een grote blur is vind ik in mijn ogen niet kloppen zeker niet gezien er 3 agenten komen kijken en allemaal twijfelden of er should wel of geen folie opzit, dus je zag het bijna niet....

Maar goed boete pech betalen en klaar, folie jammer komt niet meer terug.
maar geen uitleg wat mogen en kunnen gewoon niet tja...

En tuurlijk doet het je wat het is je trots plus en op zo'n manier kort door de bocht behandeld worden das een optelsom som die bij mij het kok punt heeft bereikt.

Maar goed das klaar PUNT..

Ik heb easy cleaner 4 en das wonder spul lost op qla je er naar kijkt, daarna wasbenzine en dan alcohol en als laatste meq erover.

Een kant is nu net klaar incl terug bouwen deur paneel....
dus nog een te gaan......
 
Arjan: balen zeg! Moet eerlijk zeggen dat het mij op de foto's nooit is opgevallen dat je ramen getint zijn. Wel erg zuur dat je op deze manier gedupeerd bent met ramen die onder de lijm zitten! Lees dat je je ramen al schoon hebt gekregen, hoop dat je ze allemaal naar alle tevredenheid schoon kunt krijgen, succes kerel!