• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maikel's collectie, inmiddels goed op weg!

Maikel_rox

Detailing rookie
29 mrt 2012
51
0
34
Vanmorgen was het zo'n ochtend waar je eigenlijk niets doet, maar toch van alles hebt gedaan.
Een van die dingen was het vastleggen van mijn verzameling.
Grotendeels alles staat er op, op een deel doeken en washmitt na welke gewassen worden.
Ook ontbreken de klei en m'n HD reinigers.

20130302_140316_zps274689dc.jpg

Aangezien de gene die mij aangestoken heeft met het virus zweert bij Poor Boys, heb ik ook veel van dat merk.
Zou graag nog een aantal dingen toevoegen aan de PB's verzameling zoals QD+, Spray & Wipe en mis de SSR-set.

20130302_140426_zps6b83ecfb.jpg

Vervolgens wat spul van Meguiars. De 2 flessen uit de NXT-set zijn eigenlijk de eerste aankopen op het gebied van fatsoenlijk spul.
Dit was echter nog een tijd voordat ik ooit van Poor Boys, Mothers, Dodo en dergelijke had gehoord.

20130302_140457_zps89313c10.jpg

Volgende die aan de beurt zijn, zijn de Raffini-set en wat van Mothers. De flessen van Monello, zaten bij mijn DAP 900 Power pakket.
De detailer van Mothers hoort bij de klei-kit, welke niet op de foto staat.

20130302_140533_zps462cc08b.jpg

Het volgende is vanalles wat. Met de tyre-dressing heb ik zeer goede ervaringen en komt bij de karwei vandaan :-b
Iron X, DoDo Juice - Need for Speed en de samples mag ik alle nog een keer gaan proberen!

20130302_140732_zps728761c5.jpg

Vervolgens komen we aan bij mijn machine: een DAP900. Samen met een 4 en 5,5 inch backplate.

20130302_140908_zpse0381f27.jpg

Bij een DAP horen natuurlijk pads: Op bovenstaande foto zie je de 5,5 inch pads en 2 hand-pads.

20130302_141130_zpsdc31601c.jpg

En ook 4 inch grote pads zijn aanwezig. Deze wil overigens (net als de 5,5 inch) nog goed uitbreiden.
Mogelijk voor het gemak eventueel dubbel zodat er altijd reserve is.

20130302_141034_zps077054ce.jpg

Natuurlijk kan men ook niet zonder doeken. Heb vooral Monello doeken.
Precies het gene wat hier afgebeeld staat ligt overigens ook te drogen om weer gebruikt te worden.

20130302_141319_zps0f8d7e51.jpg

En dat alles past opgeruimd nu nog allemaal netjes in een grote kist.
In het stoffen mandje zitten overigens nog een groot aantal kleine simpele merkloze doekjes die altijd van pas komen.

De nieuwste aanwisten zijn overigens de handpads, Natural Look van PB en Dodo Juice - Need for Speed.
Aankomende week wordt er zeer waarschijnlijk een Foam Kit voor mijn HD besteld met bijhorend foam.
Verder merk ik dat ik mezelf nogal blind staar op PB, dus wil aankomende tijd ook wat dingen van DoDo Juice, Mothers en dergelijke gaan proberen.

Mochten jullie nu zoiets hebben van: goh, probeer dat eens of dit en dat zou een goede aanvulling op de collectie zijn hoor ik het graag!
 
Tja Maikel, daar kan ik niets aan toevoegen. Of toch, een Senza Aqua en een Vetro Bianco, twee TOPdoeken.
Maar zoals je zelf zegt: heel goed bezig :)^
 
Moet je inderdaad mee uit de voeten kunnen. Heb je ook afplak-tape?

Zelf heb ik laatst een panel-potje van Dodo Juice cadeau gekregen bij een bestelling. Fijne wax! Ga er zeker nog een keer een of twee extra van bestellen. Is misschien wel aardig om te proberen.
 
Mooie collectie waar je prima mee uit de voeten kunt en zeker je wagen weer in top staat kunt krijgen of houden als ie dat al is. De waxen van Dodo Juice zijn zeker aanraders zoals Redcot al noemt.
 
Dank jullie wel heren! Vanmiddag opnieuw wat aankopen gedaan waar ik erg ferm op ben!

Als eerste een Kärcher K 3.83 MD aangekocht, aangezien de HD's die we hadden staan eigenlijk onbruikbaar waren.
Even wat folders van de bekende bouwmarkten doorgesnuffeld en vervolgens voor een mooie prijs voor deze 3-serie Kärcher gehaald.
Uiteraard een hele buts aan accessoires erbij, maar dat zit tegenwoordig volgens mij bij elke Kärcher..

20130304_171759_zps8c44391c.jpg


Wat doe je als je net een Kärcher hebt gekocht? Juist, je reis vervolgen naar Berkel en Rodenrijs.
Zoals jullie vast al verwachten daar een Foam Kit voor de HD gekocht.
Met nog wat andere spullen uiteindelijk het volgende lijstje toegevoegd aan mijn collectie:

Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
Monello - Peluche Verde Trio
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher
Autobrite - Magifoam - 5000ml
Monello - Peluche Bianco - 45x65cm

20130304_171722_zps2dca1601.jpg


Ook nog even een zelfde zilvere kist gehaald zoals ik die al had, aangezien het al weer tasje-kistje-zakje begon te worden..
Iets wat ik juist probeer tegen te gaan :-b Nu mooi alles in twee nette kisten!

20130304_172414_zps7aaf1675.jpg



Me is weer aardig happy, en de mannen van CarClean weer bedankt! Morgen dagje vrij dus we mogen weer lekker rommelen.
Ben er alleen nog niet echt uit of het sleutelen aan de kever wordt, of de HD + Foam gun uittesten door de Golf onder handen te nemen!
 
Mooie aanwinsten weer voor je collectie! Zelf ben ik niet weg van de QD+, hopelijk bevalt ie jou wel.
 
Dank je wel Denjos! Ik hoop het Signo, zelf nog niet eerder gebruikt maar meegenomen om maar eens te proberen!
Is het vandaag alsnog niet gelukt om me niet zo blind te staren op Poor Boys :-b
 
Sinds de laatste post hier al weer het een en ander toegevoegd.
Had wat foto's gemaakt gisteravond maar dat was niet veel zag ik net, dus dat doen we binnenkort ff opnieuw!

De aanwinsten:

Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473 ml
Poorboys World - Bug Squash - 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
Monello - Senza Acqua Drying Towel
Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish - 140gr
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml
Dodo Juice - Basics of Bling Extra-soft Buffing Cloth - 3pack 2x
Dodo Juice - Blue Velvet hard wax - 250ml
Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser
Auto Finesse - Crystal Glass Cleaner - 250ml
Monello - Lege fles met maatverdeling en sprayer - 700ml
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White

Vooral erg blij met de Blue Velvet hard wax die ik op de SDD heb gekocht!
Kan niet wachten om 'm uit te kunnen proberen. Trouwens ook nog wat free goodies gekregen op de SDD :)
Hoop binnenkort nog wat extra pads voor de dap aan te kunnen schaffen, en mis nog wat auto finesse spul!

Net nog een foto gevonden van m'n auto op de SDD, altijd leuk!
1005196_669654096382123_363842843_n_zpsf27222b0.jpg
 
Wouw je hebt een kever! Heb je een projecttopic online? Ik wil binnenkort ook een kever aan gaan schaffen:grinning: Van welk jaar is hij? Aan de kleine achterlichten te zien van voor 74.
EDIT: Gevonden! 71er dus op Air:-b
 
Haha leuk dat je m al had gevonden! Idd van voor 74.
1967 tot 1973 hebben deze achterlichten.
Inmiddels al genoeg aan gedaan, heerlijke hobby zo'n luchtkoeler!

Voor de geïnteresseerde:
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=30108&sid=3c19b3685d8b2f447512f8acd67d9f40
 
Inmiddels zijn we weer een paar bestellingen verder en is t dus weer hoog tijd voor een update!

De nieuwe aanwinsten:
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Monello - Peluche Verde Trio 2X
Auto Finesse - Crystal Glass Cleaner - 500ml
Autoglym - De-Icer - 500ml
Monello - Wash Mitt
Pingi - Pingi Bag
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Meguiars - Gold Class Car Care Kit
Scratch Shield - Scratch Shield Emmer Wash
Scratch Shield - Scratch Shield Emmer Rinse
Monello - Disco Nero Foam Applicator

Vooral erg benieuwd naar de 845!

Foto's heb ik nog even niet, maar aankomend weekend eens kijken of ik een voorraadkast op de kop kan tikken ergens.
De koffers die ik voorheen gebruikte beginnen aardig uit te puilen, en zo'n kast kijkt toch overzichtelijker denk ik.

Iemand tips voor goede betaalbare opbergkasten?
 
Maikel_rox;347257 zei:
Iemand tips voor goede betaalbare opbergkasten?
Het is maar net wat je wilt en hoeveel ruimte je hebt. Ik heb bv gekeken naar roldeurkasten zoals je die ook in kantoren veel ziet, maar zelfs 2e hands zijn die nog aardig aan de prijs. Aangezien ik niet in een stoffige ruimte zit, heb ik voor de standaard 25€-stellingen van de bouwmarkt gekozen. Nadeel van een kast/stelling is dat je bij heel vel artikelen e.e.a. achter elkaar moet plaatsen waardoor alles wat minder makkelijk voor het grijpen staat. Van bovenaf zoals bij jouw kisten kun je zo overal bij. Bij mij komt er dan ook nog een trolley waar ik de spullen in kan zetten die ik voor die auto ga gebruiken. Tevens kan ik de machine daarop leggen ipv op de grond.

1401500_451748701603533_134660860_o.jpg
 
Voor de gene met facbook; zouden die even de volgende link / foto willen likken? Met een beetje geluk wordt mijn kever dan als opdruk opgenomen in het label van Slammed Clothing rofl

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=587627457974464&set=a.114455471958334.15870.109291665808048&type=1&theater
 
Wél 1 tip!
Doe alle doeken en pads in een plastic zakje. Ik heb alles in een kast staan en toch ook nog in een zak zitten. Er komt altijd stof óf erger in en op je pads en doeken.
PS. Leuke emmers.... :)^
Pakkie;347260 zei:
Het is maar net wat je wilt en hoeveel ruimte je hebt. Ik heb bv gekeken naar roldeurkasten zoals je die ook in kantoren veel ziet, maar zelfs 2e hands zijn die nog aardig aan de prijs. Aangezien ik niet in een stoffige ruimte zit, heb ik voor de standaard 25€-stellingen van de bouwmarkt gekozen. Nadeel van een kast/stelling is dat je bij heel vel artikelen e.e.a. achter elkaar moet plaatsen waardoor alles wat minder makkelijk voor het grijpen staat. Van bovenaf zoals bij jouw kisten kun je zo overal bij. Bij mij komt er dan ook nog een trolley waar ik de spullen in kan zetten die ik voor die auto ga gebruiken. Tevens kan ik de machine daarop leggen ipv op de grond.

1401500_451748701603533_134660860_o.jpg
 
Goede tip die ik daarvoor ook al had opgevolgd. Pads en doeken zitten in afsluitbare doorzichte opbergboxen, maar had ze er even uitgehaald voor de foto :)
 
Doeken enzo heb ik inderdaad al afgedekt. De schuur waar mijn spullen/auto staat is vrij stoffig helaas.
Dus daar al op the hard way achter gekomen..

overigens nog steeds geen rekken aangeschaft :auw