• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel - niet zo super?

desnelders

Detailing rookie
8 jul 2010
9
0
hey

ik heb op aanraden van kenissen de Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel aangeschaft. Volgens hen drogen ze hier een hele auto mee af en is de towel nog altijd niet vol, je krijgt er geen drop uit als je hem probeert uit te wringen.
Nu de mijne is al vol voor ik de auto rond ben. alvorens ik heel de auto droog heb moet ik de towel 6 a 7 keer uitwringen, maar echt droog als een zeemvel word die dan niet, dus droogt niet meer zo goed af. uiteindelijk krijg ik de auto dan wel droog maar dat is niet wat ik verwachtte van een towel met die naam en merk.

Nu moet ik wel zeggen de eerste keer voor ik hem gebruikte had ik hem eerste in een emmer water gelegd zoals je met een nieuwe zeemvel doet :p maar ondertussen ben ik al tien wasbeurten verder en telkens gewoon open laten opdrogen...

nog iemand ervaringen mee? nu heb ik de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel besteld en al aangekregen dus die eens proberen
 
Hoe spoel je je auto af?

Kijk even naar een uitleg die ik gemaakt heb:

https://forum.Carclean.com
 
zo snel is mijn vraag nog nooit op een forum beantwoord! en ik spoel idd verkeerd kennelijk!

u weze enorm bedankt! :grinning:
 
Ken, :-"

wassen zonder wasverzachter natuurlijk, en je hebt helaas geen al te goede droogdoek gekocht.

Kijk maar eens naar de CSF, altijd vrij om eens te komen testen in Wuustwezel.:roll
 
over het algemeen wordt deze doek niet zo positief beoordeeld; op de site van de webwinkel van Carclean.com had je gebruikerservaringen kunnen lezen Klik HIER
 
@down town: hehe jij kent mij kennelijk :idee geef eens een tip ;)
en sorry maar welke is de CSF?

@tinus: toen ik hem kocht kende ik deze site nog niet, nu dus wel :party:
 
Ik heb deze ook, en naar alle tevredenheid... Eerste keer dat ik hem gebruikte was hij ook inderdaad te klein. Maar na een klei en wax beurt van mijn wagen blijft er een heel pak water minder hangen op de wagen. En is hij ideaal! Ieder zijn smaak? Heb wel geen ervaring met andere doeken ;)
 
Umh, maarruh.....Ook IK weet dat de Delirium én de Carrand beter zijn dan de Water Magnet, maar ook deze Water Magnet moet veel beter drogen dan een oude zeem. Misschien te heet gewassen? Anders een proberen met microfiber restorer?:roll
 
ik heb de water magnet nog niet gewassen, misschien dat eerst eens doen.
Als ze droog is voelt ze ook redelijk hard aan vind ik, niet echt een zachte doek.
Ik heb ze wel gekocht op een vw treffen in Oostenrijk van een meguiars kraam zoals we hier in belgië op de meetings ook altijd hebben staan. Dus ik kan er niet mee teruggaan naar de verkoper.
Een collega heeft de zijne eens meegebracht om te vergelijken en dat voelt toch aan als een andere structuur. Misschien dat het een oude doek is die lang in een magazijn heeft gelegen, bij mijn volgende bestelling hier eens die restorer bestellen.

we hebben ook enorm veel kalk in het water, dus eens in een emmer met water en scheut azijn kan dan goed zijn he
 
desnelders zei:
maar ondertussen ben ik al tien wasbeurten verder en telkens gewoon open laten opdrogen...

desnelders zei:
ik heb de water magnet nog niet gewassen, misschien dat eerst eens doen.

Dus je hebt die doek al 10 keer gebruikt zonder te wassen? Lijkt me toch redelijk logisch dat die dan hard wordt. Kalk en alle andere soorten verontreinigingen blijven zich opstapelen in je doek. Ik was mijn droogdoeken gewoon na ieder gebruik.
Mijn advies: Was die doek eens goed uit, met een goeie scheut azijn erbij en kijk/voel dan nog eens.
 
ah ok weer iets bijgeleerd, ik dacht niet dat je mf doeken na elke keer mocht wassen. ik spoel ze elke keer wel uit in proper water voor ik ze te drogen hang (maar in dat proper water zit veel kalk...)
 
-Vanquish- zei:
Dus je hebt die doek al 10 keer gebruikt zonder te wassen? Lijkt me toch redelijk logisch dat die dan hard wordt. Kalk en alle andere soorten verontreinigingen blijven zich opstapelen in je doek. Ik was mijn droogdoeken gewoon na ieder gebruik.
Mijn advies: Was die doek eens goed uit, met een goeie scheut azijn erbij en kijk/voel dan nog eens.
Dat toevoegen van azijn kan ik alleen maar beamen.
Ook af en toe de droogdoeken eens een nachtje laten weken in een emmer met een stevige scheut azijn doet wonderen.
Ik ben ook overgeschakeld naar een andere droogdoek en met veel beter resultaat.
De Poorboys World Waffle Weave Drying Towel is mijn favoriet:cool:
Ik gebruik de Meg's droogdoek enkel nog voor mijn velgen.
groetjes
 
bij mij is de watermagnet (vindt dat ie de naam geen eer aandoet...) gedegradeerd tot glasdoek... :cool:
 
Ik gebruik de Megs doek als eerste doek om het grootste nat er af te halen en dan haal ik m'n (betere) poorboys blauwe droogdoek boven om alles goed te drogen.
De Megs doek doet inderdaad z'n naam (watermagnet) geen eer aan :roll
 
Óf ik doe (als beginnend detailer) TOEVALLIG nèt alles iedere keer goed, óf sommige mensen hier doen bepaalde dingen(manier van afspuiten o.i.d.) structureel fout. Ik heb de water magnet als eerste "prof" droogdoek aangeschaft, en ik heb hélemaal niks te klagen. Dat terwijl ik een auto heb met afmetingen waarbij menigeen hier niet in de buurt komt(Opel Omega B2, 5 meter lang). Goed afspoelen en daarna krijg ik de auto met GEMAK gedroogd met de water magnet zonder hem ook maar 1 enkel keertje uit te wringen. Heb vorige week mijn Omega en mijn Galant(ook niet bepaald een kleine auto...) tezamen gewassen en ik kreeg beide auto's compleet, tot op de laatste druppel, droog met de water magnet. Daarna was hij wel voor de volle 100 procent "verzadigd", maar beide auto's waren compleet droog.


Persoonlijk snap ik de "ophef" dan ook niet. Zeker aangezien ik, in de begrippen hier, nog echt een beginner ben, maar ik heb 0,0 problemen ermee.
 
Voor iemand zonder ervaring in detailing is de WM tov een zeem al een openbaring. Maar nu met het warme weer droogt de auto sowieso erg snel, dus zal de tekortkoming van de WM minder opvallen. Maar er zijn zoveel betere doeken. De Poorboys doek is al veel beter, de droogdoek van Carrand (= Chemical Guys Miracle Dryer) nog beter en de CSF Delirium is nog veel beter. :ja
 
Ik heb ook 2 water magnets (1 voor de auto, 1 voor de motoren), maar deze doen na 2 jaar ook niet meer wat ze beloven.
Toch heb ik ze iedere keer normaal gewassen, zonder wasverzachter, na elk gebruik.

Ondertussen heb ik de CSF Delirium.....ennu meer dan tevreden. Goedkoper dan de watermagnet, vele malen beter en een stuk zachter. :ja
 
Mijn eerste watermagnet is door Tim omgeruild omdat de zomen er na 2 keer wassen uitlagen en de rand begon te rafelen.

De tweede is dan weliswaar nog wel heel maar is inderdaad tamelijk hard van structuur ( een nacht in azijn laten liggen mocht niet baten en het water is hier ook niet absurd hard)

Drogen doet ie ook niet zoals het zou moeten. --->conclusie EXIT !!!

Op het moment droog ik de wagen na het wassen met de Poorboy's Deluxe mega mega towel die dit klusje een stuk beter klaart.