• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars Water Magnet Microfiber Drying Towel - niet zo super?

Ook welkom op het forum! Dat die doek niet een topper is dat was al bekend al gebruiken veel mensen een droogdoek verkeerd.
Probeer eens een echte goede doek zoals de Delirium o.i.d.
 
Dibbuz zei:
Ook welkom op het forum! Dat die doek niet een topper is dat was al bekend al gebruiken veel mensen een droogdoek verkeerd.
Probeer eens een echte goede doek zoals de Delirium o.i.d.
Delirium KAN je niks fout mee doen volgens mij...........:D :heart_eyes:
 
met een watermagnet of welke andere waffle-weave-doek (zoals van poorboys)dan ook is niets mis qua droging.
ik werk er dagelijks mee en vind ze echt niet beter of slechter drogen in vergelijk met een delirium, orange babies of miracle dryer of hoe ook mogen heten
 
Die Mequiars heb ik eerst ook gehad, daarna al vrij snel overgestapt naar de Poorboy's.

Ook een erg fijne doek (zeker in vergelijking met die van Mequairs) maar toch legt ook deze doek het voor mij af tegen de Delerium.
De Delirium is vele malen zachter en neemt vanaf dag 1 veel en veel meer water op dan de rest.

Iemad overigens ervaring met de Dodo droogdoek ?
 
Juffer1 zei:
Die Meguiar's heb ik eerst ook gehad, daarna al vrij snel overgestapt naar de Poorboy's.

Ook een erg fijne doek (zeker in vergelijking met die van Mequairs) maar toch legt ook deze doek het voor mij af tegen de Delerium.
De Delirium is vele malen zachter en neemt vanaf dag 1 veel en veel meer water op dan de rest.

Iemad overigens ervaring met de Dodo droogdoek ?
Ja..
Die is niks..

Toen ik NiekGTI ging helpen voor het eerst zijn auto te detailen had hij perongeluk een dodo droog doek besteld EN een delirium

De Dodo variant was heeerlijk zacht maar nam echt weinig water op...
zeker met 2 deliriums ernaast!
Was ook zeiknat terwijl de deliriums daarna nog een 2de ronde deden!

Erg jammer :(
 
De Dodo is prima droogdoek voor de sponningen, binnenkant portieren etc. Hij is fijn vanwege het kleine formaat. Dus om te zeggen dat hij niets is...
 
Paulus de Boskabouter zei:
De Dodo is prima droogdoek voor de sponningen, binnenkant portieren etc. Hij is fijn vanwege het kleine formaat. Dus om te zeggen dat hij niets is...
Ik vond het niks omdat ik een droogdoek wil die een hele auto doet ;)
op die fiets!
Maar daarvoor is ie inderdaad wel geschikt! Hij is een stuk kleiner!

Maar ik zou hem niet kopen! ;)
 
Ik gebruik hem wel, speciaal daarvoor. Met die grote doeken sleep je gauw over de grond als je de onderkant van de portieren e.d. doet.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Ik gebruik hem wel, speciaal daarvoor. Met die grote doeken sleep je gauw over de grond als je de onderkant van de portieren e.d. doet.
Smaken verschillen hah ;)
ik droog ook meestal met de delirium opgevouwen! vind ik sowieso fijner werken!
En dan eerst alle bovenkanten doen hoef je daar aan de onderkant amper wat te drogen!!
 
Ik ben ook in het bezit van de WM van Meguiars. Vind dat ie wel goed werkt eigenlijk. :-" Heb de mijne zo'n jaar geleden gekocht, gaat elke keer na gebruik de wasmachine in op 30 graden zonder wasverzachter. Dan aan de lucht laten drogen. Als ik het topic zo door lees zijn er betere droogdoeken, direct maar die PB op het wensenlijstje genoteerd :p Ook maar eens proberen. Ik heb zelf niet echt te klagen over de watermagnet.
 
@IbizaSigno Ikzelf heb, al een paar jaar, ook de WM ( twee zelfs, omdat eentje niet volstond om de auto droog te krijgen...) Ik gebruik ze nog steeds sinds ik de Poorboy's droogdoek heb... maar dan wel om de deursponningen enz te drogen.

Het is (in mijn geval) niet dat de WM zijn werk niet doet, maar ikzelf vind de Poorboy's betere prijs/kwaliteit biedt. Voor de prijs van 1 WM kan je 2 Poorboy's kopen en deze laatste is groter en imho zachter dan de Meg's.

Naar ik lees zijn doeken met lange vezels nog beter dan waffleweaves maar daar heb ik zelf (nog) geen ervaring mee.

Kortom: als je tevreden bent van de WM, ga je zeker tevreden zijn van de poorboy's. :)_[]
 
Dan heb ik de Poorboys op de juiste lijst gezet, hahaha!! :D Als ik ga bestellen zal ik zeker één meebestellen!
 
Dennis121 zei:
Ja..
Die is niks..

Toen ik NiekGTI ging helpen voor het eerst zijn auto te detailen had hij perongeluk een dodo droog doek besteld EN een delirium

De Dodo variant was heeerlijk zacht maar nam echt weinig water op...
zeker met 2 deliriums ernaast!
Was ook zeiknat terwijl de deliriums daarna nog een 2de ronde deden!

Erg jammer :(

Weet je hoe oud die Dodo droogdoek was? Sinds een maand of 2 is hij wat groter en dikker. Ik vind hem dan al een stuk beter werken om een volledige auto mee te drogen, en voor €11,50 vind ik het geen miskoop: prima zacht en redelijk absorberend. Moet wel zeggen dat een Delirium of Mothers Drying Towel het wedstrijdje waterzuigen zal winnen :ja
 
Dodo zelf zegt ook dat ie aan de kleine kant is, het is niet de kampioen in waterzuigen maar het is wel de zachtste droogdoek die er is.
 
Een van mijn eerste aankopen was ook de Meg drying towel. Na twee keer wassen begon dat ding te rafelen, zeg maar gerust uit elkaar te vallen. Uiteraard zonder enig probleem bij CC terug kunnen brengen, maar heb toen de Mothers Drying towel aangeschaft. Moet wel zeggen dat de Meg heel goed droogde. Naderhand ook nog de PB aangeschaft, omdat de Mothers te dik is om goed de kieren ed te kunnen drogen.
 
Wat gaar dat ie begon te rafelen, heb ik tot op heden geen last van gehad, gelukkig. Fijn dat je nu een nieuwe hebt! Hoe bevalt de Mothers?
 
De mothers bevalt uitstekend. Ik droog m'n auto (middenklasser) in een keer zonder de doek uit te wringen. In het begin voelt ie stug aan, maar na twee keer wassen is dat ook voorbij.
De doek is waanzinnig dik, maar dat is tevens ook z'n enige nadeel. Door de dikte kan ik niet in de kieren (bv bij de deuren waar de spiegels zitten) komen. Daarom heb ik ook de pb doek aangeschaft. Deze droogt ook heel goed en is een stuk dunner zodat ik deze in de kieren ed kan proppen.