• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes E Klasse Cabrio Zwart door BPJ & BlackPassat *update 02-10-2011*

BlackPassat

Detailing rookie
5 mei 2009
1.906
0
De zonnige vooruitzichten voor dit weekend deden een vriend van mij besluiten het weekend op de boot door te brengen. Een mooie gelegenheid voor mij om zijn Mercedes E200CGI te detailen en wat te genieten van het open rijden. Als ik de frisse wind in mijn gezicht wil voelen pak ik normaal de brommert, maar het rondtoeren in deze auto is ook geen straf.
Vrijdagavond eerst maar eens naar de wasboxen om het ergste vuil eraf te spuiten. Dat was geen overbodige luxe.

1avuil.JPG


2%252520velgen.JPG


Teruggekomen van de wasbox zijn de velgen aangepakt met de EZ detailbrush. BlackPassatJunior had inmiddels een rondje lakdiktes gemeten met de PD8. Overal waardes rond de 100-110 met hier en daar een kleine afwijking naar boven of naar onder. De waardes worden natuurlijk op het speciaal door forumlid Frans ontworpen papier gezet als extraatje voor de eigenaar.
Omdat het avondlicht te ver afnam hebben we niet de hele auto meer kunnen kleien. De lak was niet erg vervuild, de heerlijk zachte Mothers klei werd nauwelijks vuil op de horizontale delen.
Zaterdagmorgen vroeg begonnen omdat we zoveel als mogelijk gebruik wilden maken van de schaduw op onze open-air detailplek.
Inmiddels was me al opgevallen dat de auto niet alleen vuil was maar er zaten ook her en der witte spikkels op de lak. Mijn eerste gedachte was wegenverf. Ook de wielkasten zaten vol met dit hardnekkige spul, bij nader inzien leek het wel een soort witte cement, flink hardnekkig in ieder geval.

2wielkasten.JPG


3wielrand.JPG


Voor deze vervuiling hebben we de Poorboys klei gebruikt. Ook achter de achterwielen zat redelijk wat vervuiling.

4klei.JPG


Na het kleien is de auto nog een keer gewassen. Het zag er al een stuk beter uit dan een dag ervoor.
5gewassen.JPG

Helaas heeft de eigenaar een jaar geleden bij aanschaf van deze auto mijn “dwingende tip” om er toch vooral niet mee door de carwash te rijden, in de wind geslagen. Dat was –zelfs voor een niet detailer- al goed te zien, zelfs zonder Brinkmann.
Nu moest er een keuze gemaakt worden gezien de beschikbare tijd. Deze week had ik van Stimpy al de tip gekregen om liever twee of meer passes met een licht middel te doen dan de fout te maken te snel op te schalen naar grovere middelen. Dit is wat we deden: BPJ met de DAP900 en een lichtgroene CSS pad, en ik een pass erachteraan met de DAP500 en een lichtgroene Kompressor-pad, beiden met Monello Finale.
Zonder wat anders geprobeerd te hebben zaten we hier al redelijk goed mee. Na het polijsten een IPA wipedown en met een zwarte pad Black Hole opgebracht door BPJ. In die tijd heb ik de instaplijsten aangepakt, de binnenkant gestofzuigd, en de ramen met Meg’s Glass Cleaner Concentrate aangepakt (krijgertje van Sample-tje Joost- prima spul trouwens).
Het was tijd om met deze heerlijke kar te gaan rijden, een mens mag immers na gedane arbeid ook een beetje genieten.
Natuurlijk nog een paar ná foto’s:
8voorkant.JPG


achterkant.JPG


9reflectie.JPG


10klaar.JPG


Zondagmorgen komt er nog een mooie wax op, maar ik denk dat we er niet aan ontkomen om de auto weer even te wassen. Afijn dat zien we morgen dan wel.

Update zondag 02-10-2011:
Omdat er gisteren nog een klein stukje met de auto is gereden hebben we vanmorgen toch maar besloten om eerst een quickwash te doen. Je pakt met zo'n ritje toch altijd wat stof en verontreiniging op.
Na de was en droogcyclus heeft BPJ aka "the "DJ waxmaster" de keuze gemaakt welke wax we in gaan zetten.
waxmaster%252520in%252520action.jpg

BPJ heeft de wax opgebracht met een DJ Fingermitt en ikzelf heb gewerkt met een gouden Monello pad.
DSCF4211.JPG


Een zoekplaatje voor diegene die willen weten welke wax er gebruikt is:
DSCF4226.JPG


Het curen duurde in het ochtendzonnetje niet zolang al meenden we wel te kunnen merken dat er nog een hoge luchtvochtigheid was.
DSCF4214.JPG


Voordat de auto terugging naar de eigenaar toch nog even gauw wat plaatjes geschoten.
DSCF4236.JPG


DSCF4239.JPG


We zijn erg benieuwd naar de reactie van de eigenaar, helaas was deze nog niet thuis en hebben we de auto alleen maar in de tuin kunnen zetten.
Daar deed zich nog wel een mooie mogelijkheid voor tot een boomreflectieshot (al zegt dat natuurlijk niet alles, ofwel SLK :D )
De bomen stonden op zo'n dertig meter van de auto.
DSCF4245.JPG
 
Knap werk geleverd! :ja
Die eerste na-foto is echt zot...je moet de wagen zoeken onder de reflecties..8-())
 
:heart_eyes: Prachtig resultaat en dat met een lichte combinatie. Op onze SLK zit Purple Haze. Ook een heerlijke wax:cool: Morgen nog maar even een foto van het eindredultaat. En niet alleen een reflectieshot want een foto kan vertekenen;)
 
Dank voor de warme reacties.
Tja die foto's blijft een probleem bij mij. Om nu te zeggen dat ik vooraf verzin hoe die foto eruit moet komen te zien? Mwah nee.
Ik loop een rondje rond de auto en ik knip wat, het is al heel wat als de hele auto erop staat, laat staan dat ik bewust bepaalde foto's maak. Naberwerken is bij mij helemaal niet aan de orde, ik zou niet weten hoe dat moest.

Wat dat betreft ben ik erg jaloers op de foto's ie Dibbuz maakt, dat is altijd net alsof het voor een automagazine is.
 
Werkelijk een prachtige wagen, en dito detail :)^ Foto's zijn ook om van te smullen :ja Benieuwd naar je waxkeuze en de foto's daarvan.
 
Foto's zien er goed uit hoor net als de auto, ik had dit model zo nog nooit gezien. Mooi model. :cool:
 
Hé Passies, toch wel geëvenaard zie ik !
Senior voelde zich zeker ineens een stuk jonger toen je aan het rondtuffen was met het dak open ]d~^ ( met een chillende junior naast je :party: )
 
mk-us zei:
Hé Passies, toch wel geëvenaard zie ik !
Senior voelde zich zeker ineens een stuk jonger toen je aan het rondtuffen was met het dak open ]d~^ ( met een chillende junior naast je :party: )

Ha, niet alleen een chillende junior hoor; zijn tweelingbroer was er ook bij en natuurlijk liet mevrouw BlackPassat zich ook graag vervoeren in zo'n open karretje.
 
Ja dat is makkelijk zeg, ik ben 3,5 jaar weg geweest uit Breda. :D Maar nu kan ik hem niet meer missen zo te zien.