• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eigen DE"TT"AILS...

Goed bezig!


Ik zie op de foto met de porsche in de weerspiegeling best veel 'sinaasappelhuid' in vergelijking met mijn zwarte passat uit 2005?!



En ik denk dat je de paarse tape vd action hebt gebruikt? Die is voor gevoelige ondergronden en niet bestand tegen water zoals de 3m tape ( ben ik proefondervindelijk achtergekomen :D )
 
Erg leuk om te lezen; ikzelf ben nog een complete noob en heb nog geen klei aangeraakt.

Waardevol om te lezen hoe anderen het voor het eerst (grondig!!) aanpakken:)^
 
Thanks voor jullie leuke reacties mensen! :kado


@Erik:
Ja foto's is toch anders als real-life he, maar ben toch tevreden met die unilak die zo mooi kan glanzen, had het niet verwacht.
Oja, het hele stappenplannetje extra op het dak heeft wel wat geholpen maar als je weet waar het zit, zie je nog een klein "golfje" maar gelukkig!

Dankje voor het aanbod maar jij moet ook een beetje van je vrije tijd kunnen genieten he ...ik vond het niet erg en prima voor mij om al die uurtjes zo bezig te zijn!

Ik zal binnenkort even navragen bij vd Ban hoe hun werkwijze daarmee dan is, als die mij bevalt + prijs dan is het een set leenbandjes wellicht daar en lekker dichtbij!!
(Zwolle is helaas geen optie vanwege meerdere ondoenbare akties vanuit hier)


@katuut:
Nee de tape was een test, die 3M heb ik en zal ook als enige gebruikt worden ;)
Van de lak dacht ik ook, zeker die foto maar hij is dan wel uit de hand genomen en vergeet niet dat dit volgens mij nog de grofste wol-stap was en de lak was daar ook helemaal schoon.
Het is soms idd. heel apart hoe lakken uit de fabriek kunnen komen, of leren wij nu ineens overkritisch te kijken door dit forum :eek:)
 
Denders zei:
Thanks voor jullie leuke reacties mensen! :kado


@Erik:
Ja foto's is toch anders als real-life he, maar ben toch tevreden met die unilak die zo mooi kan glanzen, had het niet verwacht.
Oja, het hele stappenplannetje extra op het dak heeft wel wat geholpen maar als je weet waar het zit, zie je nog een klein "golfje" maar gelukkig!

Dankje voor het aanbod maar jij moet ook een beetje van je vrije tijd kunnen genieten he ...ik vond het niet erg en prima voor mij om al die uurtjes zo bezig te zijn!

Ik zal binnenkort even navragen bij vd Ban hoe hun werkwijze daarmee dan is, als die mij bevalt + prijs dan is het een set leenbandjes wellicht daar en lekker dichtbij!
(Zwolle is helaas geen optie vanwege meerdere ondoenbare akties vanuit hier)


@katuut:
Nee de tape was een test, die 3M heb ik en zal ook als enige gebruikt worden ;)
Van de lak dacht ik ook, zeker die foto maar hij is dan wel uit de hand genomen en vergeet niet dat dit volgens mij nog de grofste wol-stap was en de lak was daar ook helemaal schoon.
Het is soms idd. heel apart hoe lakken uit de fabriek kunnen komen, of leren wij nu ineens overkritisch te kijken door dit forum :eek:)


Ja dat klopt, je zou ook haast moeten wetsanden om dat er helemaal uit te krijgen, aangezien je de wolpad al gebruikt hebt.

Ik hoorde laatst bij een schade hersteller die spoot op 83 micron, erg dun!
 
Zeer netjes geworden hoor Denders :)^
Nu dat je het hebt gedaan en wat leermomentjes hebt gehad gaat het de volgende keren alleen maar vlotter.

Lekker spul is de AF Revive he?
Is bij mij ook zeker een blijvertje!
 
@katuut: je hoeft echt het berichtje erboven niet te quoten hoor .... de rest kan zijn scrollwieltje best gebruiken ;)
 
@katuut:

Dat is idd dun, ik had op de motorkap 153 micron..
Hoorde van een nieuwe Honda precies hetzelfde.

@Marv77:

Leren, proberen en ondervinden is de beste leerschool!
Ja die AF Revive is super, ook echt bizar weinig van nodig. De soort van matte look is toch heel fris op de trims..
Zal het binnen ook gebruiken en testen naast een normale cockpitspray binnenkort ;)
 
Wil nog even zeggen dat ik erg blij ben dat ik deze hobby begonnen ben mannnnn......o man
Ik kijk gewoon stiekem eerst naar de auto als hij buiten staat en zie overal verschil met eerst! :schaam
(vanochtend vroeg boodschappen gaan doen)

Beetje jammer van de garage waarin de auto hier beneden staat, begrijp me goed ben er superblij mee dit plekje te hebben moeten kopen toendertijd bij het app. maar hij zat al aardig onder het stof toch weer :bad

Als het koeler is even zien hoe makkelijk hij nu dan met de EX-P afspoeld haha en dan gelijk nog een laagje Natty's Blue erover want dat had ik nog niet gedaan en heb het niet voor niks...
 
Nounou... dankje! maar eerst nog maar meer wagens zien te doen en ik ben nog niet klaar met m'n TT ;)
Moet wel zeggen dat ik niks overgeslagen heb en rustig in trance was maar ik ben dat ook niet van plan ben in het detailen qua afbouwen of afraffelen enz.
Je zag het namelijk steeds beter worden!

Voor mij geen "Rehab" meer in deze verslaving ]d~^
 
Ziet er zeer goed uit voor een eerste keer!! Zwart blijft natuurlijk toch ook een erg dankbare kleur!!
 
Erg dankbaar Emiel, maar vooral achter zie je HEEL veel verschil nu, lijkt net of ik het heb laten overspuiten :)^
Ik ergerde me steeds meer eraan, hoe er zoveel krassen en dofheid op het stukje onder de achterspoiler te zien was.
Ondanks dat de achterklep altijd open kan met een knop binnen, krijgen mensen dat met ringen en weet ik het wat voor aanhangsels voor elkaar!
en dan was het een zeer laag kilometrage 3e auto geweest als hobby omdat ze zwaar TT fan waren hoorde ik :roll

Maar mee aangepakt nu die hap, met dat erg prettige resultaat dus :star

Volgende gaat denk ik wel de Zermatt Zilbere metallic 944 van 30 jaar oud (165000km erop) worden, zal ook wel dankbaar worden ondanks de weer andere lastige kleur!
 
Onder het mom van 'doe ik het goed' ..
Even voor de lak alleen, wat is nu verstandig om donderdag as. aan de buitenkant te doen met hoe de auto nu behandeld is? :

(De auto zit na de vorige detail alleen onder het stof en enkele vliegskeletjes, weinig mee gereden maar ga even kort op vakantie met de auto)

1. Auto Afspoelen
2. Foamen met SSF en Autobrite HD foamer
3. Auto Afspoelen
4. wassen met lavare / handschoen / gritg. e.d.
5. Auto Afspoelen
6. Rain-X op de voorruit aanbrengen volgens juiste manier
7. Alles drogen met Monello droogdoek
8. Dap met zwart en Black Hole *
9. Dap met PB Natty's Blue (-die ik later besteld had) opbrengen met concourspad.

* Is deze stap nu overbodig, aangezien de EXP er ook al overheen zit van de vorige keer en daaronder al de BlackHole?
Ik ga ervan uit dat je BH onder EXP aanbrengt en nooit andersom.
 
Je vergeet je velgen :)_[]

Denk dat je gewoon wel de wax kunt aanbrengen zonder een nieuwe laag black hole.
 
eerst drogen, daarna Rain-x lijkt me beter (kalkvlekken kun je beter voorkomen dan wegpolijsten...)
verder lijkt black hole me overbodig inderdaad, lekker Natty's smeren en op vakantie gaan!
 
Mooi, dankjullie!!
Daar ging het mij even om mijn vermoedden bevestigen en niet onnodig werk doen.

6 & 7 draai ik dan om en 8 mag weg!

En de velgen krijgen zowieso een sopje (ging even om de lak) en ik smeer er ook wel een laagje wax op.

Alles ook even binnen schoon en met de natural look en het radioklepje (RVS) even polijsten met de duo handpad.
 
Niet erg bijzonder voor een showoff vandaag, het nadeel van een eerdere detail op dezelfde auto is dat je er eigenlijk niet zoveel voor-/na resultaat aan behaald zoals ik hier soms mag bewonderen.
Ben er uiteraard wel weer blij erg mee, daarbij toch lekker even weer met de nodige kleine detail bezig geweest!

Hieronder wat plaatjes van vanmiddag, toen de schaduw er was ben ik begonnen.
Het is een beetje saai, weer dezelfde plek maar ik ben blij dat ik bij mijn ouders terecht kan :)^
Zal ook nog wel wat foto's ergens anders in de zon maken..!

Zo zag hij er op de ergste plek uit na enkele weken en wat kortere ritjes+tijdje met dat warme weer in de garage hier beneden op -1 verdieping. (stof grrr)

pict0877w.jpg



Closeup opgedroogde ruitensproei vloeistof

pict0880g.jpg



Even nog gewone emmers met warm water & Monello lavare + koude spoelemmer verderop.., Scratch shields, Autobrite foamer klaargezet

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Foamtime! SuperSnowFoam 1:10. Had precies genoeg om de auto te doen zo, maar volgend keer nog ietsjes dikker maken, ook al deed het al goed zijn werk,^^

pict0889.jpg


pict0890.jpg


pict0891.jpg



Afgespoeld met kraanwaterstraal en toen gewassen met de emmers & Monello Mitt, fijn ding naar mijn mening. Weer afgespoeld hierna

pict0894f.jpg


pict0895c.jpg


pict0896.jpg



dit is dus de PB Blackhole en EXP laag die ik er vorige keer opgezet heb nog zonder de Natty's uiteraard..

pict0897.jpg



Wat is die AutoFinesse Revive toch mooi spul voor de kunststoffen buiten!

pict0900r.jpg



Ik vind het prima spul dat spuitbusje van de A*tion, je ziet wel doordat ik de lens wat te ver heb gestopt precies waar ik het opgebracht heb de vorige keer en met de kwast ingewreven ,^^
(Het schitterd wel meer op de foto als in real-life..)

pict0904d.jpg



Het blijft een genot om te hebben die Monello Towel!

pict0901i.jpg



Even geprobeerd, zeer handig die duopad! Lukt aardig zo met de Monello's, volgend keer wat langer doorgaan nog voor nog beter resultaat hier

pict0906x.jpg



Ga ik er eerst even met de C-pro erazer over, blijkt het gewoon krasvrij te zijn... :schaam

pict0909j.jpg



DAP900 + Concourspad, aanbrengen van PB Natty's Blue

pict0911u.jpg


pict0914.jpg



Toen was het etenstijd en daarna op mijn gemakje weer "de waas voor mijn ogen" afgenomen!
pict0924r.jpg


pict0919.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

pict0934g.jpg


(ach ja steenslag.. je blijft bezig en zie ik maar als rij-littekens van de wagen..)


En weer terug vanavond op zijn slaapplaats! (matige verlichting)

pict0951s.jpg



Rain-X is aangebracht op de vooruit.
Nog wel even de PB Natural Look door het interieur laten gaan. (-had al beetje ontvet)
Dan gaat er alleen een doek mee en de spray van mothers voor eventueel calamiteiten en voor de rest Fahren auf der Autobahn zondag!


Bedankt voor het lezen weer!
Grt, Dennis