• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eigen DE"TT"AILS...

Kun je na gaan hoe snel je denkt "valt wel mee" en "ik ben altijd netjes op mijn interieur". Hoe er toch onbedoeld veel viezigheid in komt.
 
Is idd altijd bizar hoeveel bruin/zwart water je in de extractor vindt...ook al lijkt de bekleding schoon!

Pas geleden de stoelen van mn schoonmoeder dr autootje gedaan: die werd helemaal rood van schaamte toen ze zag wat er uit de stoelen kwam rofl (heb haar ook in de waan gelaten dat dit heel vies was : grijnzz)
 
Mjah... daar kan ik na vandaag op z'n minst over meespreken, ondanks "het er best netjes uitzag"! ,^^
Vandaag dus nog even bezig geweest met de Karcher-extractor!

Ik heb in deze auto, als broekie vaak meegereden toen een rijbewijs bezitten nog niet echt aan de orde was.
Deze Nederlands geleverde PON Porsche 944 is van bouwjaar 1982 alweer! (Toen porsche het heft in eigen handen nam)
Dus echt een eerste serie 944 N/A en sinds 1985 dan, in mijn vader's bezit.
GEEN stuurbekrachtiging of airco en een bescheiden maar betrouwbare 163pk met de grote 4 cilinder zuigers.

Auto komt geregeld de garage nog uit voor een toertje met nu 167.000 originele kilometers erop.

Langzaam aan toch flink wat schoonheidsfoutjes bemerkt... uiteraard!
Technisch nog heel prima in orde (-vader is ooit automonteur geweest) maar ik wil deze auto dus af en toe onder handen gaan nemen.

Helaas vandaag alleen de smartphone-cam mee en zo'n lensje schiet altijd te kort maar in real-life was het verschil ZEER goed te zien en ook te voelen aan de velours stof.
Meuk en enkele olievlekjes van al die jaren verdwenen als sneeuw voor de Meg's APC!!
De krijtstreep is weer fris en echt wit geworden.


Kortom, natuurlijk leuk en dankbaar om te doen en mijn vader was er ook erg blij mee! (heeft ook nog een stukje geoefend met extractor, foto onder)
Binnenkort lekker even het vinyl,dash en trims voeden met de welbekende middeltjes.



clean1z.jpg


clean2f.jpg


clean4.jpg


clean5.jpg
 
Mooi werk weer!! Dat is weer eer van je werk.

(top apparaatjes die extractors: geen moment spijt van de aanschaf!)

Mooi klassiek interieur en dashboard trouwens..
 
Klopt helemaal, erg leuk om te doen!

Dash is idd nog de eerste versie, mijn 944S2 had het ronde, modernere dash maar dit heeft gewoon "iets" uit de tijd van de kunststoffen in opmars en bijna overal netjes een stukje gestikt tapijt tegen geplaatst!
Meer volgt nog wel..denk dat daar de Natural Look ook voldoening zal geven! :cool:
 
Yuk, wat een smurrie die eruit is gekomen. Maar resultaat mag er zijn. Net of het weer nieuwe zittingen zijn.
 
[foto's via smartphone]

Gisteren maar eens hoognodig wat buitenkant-stappen gemaakt!

4kan.jpg



Na een rondje water & hogedruk heb ik eerst de velgen ingespoten met een normale milde velgenreiniger
Ingewerkt met een borstel, af en toe een klein pufje water tegen het uitdrogen en daarna afgespoeld
Geen Iron-X gebruikt dit keer, aangezien ik de velgen toch wil opknappen
Gelijk ook even met de gele zijde van een duo handpad, de randen en oppervlakken van de velg behandeld met PB Mag&Alu Polish en afgenomen



0w7o.jpg



8tw5.jpg



Ook de banden met PB APC gereinigd, mengverhouding 1:4.
Het grappige is dat ik deze tijdelijk even in een goed schoongemaakte Lidl-sprayer heb gedaan, daar blijkt dus een foamer kop op te zitten die de APC handig laat schuimen!
Lastig te zien op de foto van een smartphone helaas maar na 2x borstelen/reinigen van deze redelijk nieuwe banden, was het rubber schoon en voelde niet meer vettig aan van oude dressing/vuil



vtby.jpg



Hierna een plaatselijk sneeuwbuitje ;)
Wat een verademing zo'n nieuwe Karcher HD!
Eindelijk snel al een mooie, volle en goed werkende SuperSnowFoam gekregen met wat minimale afstellingen aan de Autobrite
Dikker hoeft voor mij niet.
Dit was na een minuutje, nadat het erop gespoten was



zpw9.jpg






Toen alles zeer goed afgespoten en met de Monello droogdoek in de weer geweest en daarna de Spray & Wipe op de ruiten ingewerkt icm die geweldige Monello waffle-ruitendoek.
Gelijk maar wat vreemde lichte (nieuwe) krasjes rechts-achterop het paneel bij de tank en kofferklep behandeld en voor 90% weggekregen met de 3" Monello pads: Geel-inizio, Oranje-mezzo & Wit-Finale.
1 wat diepere kras op de achterbumper moet ik toch echt het wolletje een ander keertje voor meepakken maar dan komt waarschijnlijk ook de klei weer eraan te pas en een milde totale polijstbeurt, nu niet dus.

Vervolgens de Blackhole met de zwarte Kompressorpad dun opgebracht en afgenomen na Hazing.
Na deze korte detail vond ik het een goed idee om de blackhole een nachtje te laten voor wat het is.

Nog even de banden behandeld met de Poorboys Bold & Brite erop mbv een foamsponsje, werken beiden erg prettig!



j8nv.jpg



En nog snel even de Cyber Clean rond laten gaan op wat interieurdelen om ze stofvrij te krijgen..


c46a.jpg



De boel opgeruimd en vandaag dan na de APK keuring de EX-P dun opgezet met de rode professional (Hex) pad.
Leuk om te proberen, werkt ook prima en niks mis mee.
Mijn voorkeur blijft toch bij de Kompressor-pads.

Nu nog een laagje PB-Natty's Blue erover en nog een keertje de bandendressing opbrengen met PB-Bold&Bright.
Dan is het voorlopig alleen weer gewoon wassen met het 2 emmersysteem als het nodig is en ga ik verder de rest van de klusjes aanpakken!



dyie.jpg



Bedankt voor het lezen!
 
Ziet er goed uit - schijnt je weer mooi tegemoet.
Waarom ervoor gekozen om de glaze een nachtje te laten staan zonder exp/ wax?
 
Lekker bezig geweest ! :)^

Die foto met bandendressing is dat nu een 50/50 of is er gewoon 1 stuk "matter" dan de andere kant ? ( linkse kant = mat ? )

Ik ben op zoek naar iets om gelijkaardige velgen te polijsten/reinigen met prof. polish om op een accuboormachine te zetten........iemand enkele ideetjes om tussen al die schroefjes te geraken ???
 
@Inge: Omdat ik het welletjes vond die avond ook al was dit geen echte full-detail ;)

@gsm: Je hebt gelijk, was een voor/na plaatje van de B&B! Dus links niks en rechts 1x vers opgezet... :)^
Gaat lastig worden al die boutjes, nadeel is dat ze ook niet allemaal meer mooi zijn maar het zij zo.. leuk voor de sier maar meer ook niet hehe.
Ik ga de velgen bewerken met vloeibaar metaalvuller/schuren en aflakken op mijn gemakje per stuk komende tijd, eens kijken of dat een leuke leerschool zal worden!
 
Moet ik idd. nog ook even doen maar vandaag kwam het er echt niet van en hij staat weer binnen, al is dat geen vrijbrief voor stof/meukvrijheid... :s
(-maar ik laat het misschien iets erger klinken dan het is ook)

Feit is wel dat ik 1 voor 1 aan de gang ga met eens kijken wat ik zelf kan bereiken, deels ook gewoon leuk!

Waar ik wel van baal en dat zal men hier logisch vinden, is al die putjes/steenslag grrrr ik kijk er maar niet meer naar.
Misschien moet dat gewoon zo zijn omdat mijn eigen auto eigenlijk vanaf dag 1 op de clinic al een testobject was en ik ben er niet zo bang voor van wat ik zie en de mogelijkheden die er zijn + een beetje Audi fabriekslak maar kalmte zal me wederom redden :)

Als ik de velgen ga doen gooi ik er gelijk nog een laagje Natty's liquid blue overheen, waarom niet haha
 
Da's lang geleden, en toch weer dit draadje kunnen vinden! :-D

Rij nog steeds de TT naar alle tevredenheid. Wel stiekem aan het kijken naar wat anders maar dat doe ik altijd en dan weet ik weer wat ik heb (0,0 problemen) en zit zeker niet op een schopstoel!

Inmiddels distributieset+waterpomp laten vervangen bij Audi (wilde ik zelf eerder) en onlangs dan ook weer "glanzend" door de APK en er staan nu nog geen 103.000km op de teller, niet veel dus nog.

Het enige wat ik nog moet doen is de velgen opknappen maar dat roep ik ook al een jaar geloof ik en heb er alles voor liggen...


bgrz3n.jpg


2cxc8p0.jpg



Afgelopen jaar dus eigenlijk de auto gewoon goed onderhouden met de detail verzameling maar de laatste tijd de hobby dan toch wel weer opgepakt.

Tijdje terug ook nog een 1999 TT Roadster gedaan, eigenaar sprakeloos en blij over wat er bereikt is:

20140503_231239.jpg


20140503_230813.jpg


Onlangs een favoriet merk nog behandeld: Redelijk speciale Porsche 911 - 993 / 4S, Wat een geluid zit daar in zeg, beetje TE bijna :)
Maar deze eigenaresse zeer blij gemaakt. Veel ellende van een spuiter waar de auto maanden stond gecorrigeerd, allemaal in 10 uur detailen en veel noeste arbeid weg kunnen nemen gelukkig! (-ik sla nooit polijstgangen over vandaar)
Ook de binnenkant een beetje aan kunnen pakken nog (auto was hier net klaar):

nnuxkw.jpg


2h6hmdf.jpg



We gaan zien wat de volgende wordt... weer iets uit die Duitse stal denk ik ;)


Groeten!
Dennis
 
Zeer mooie TT ben zelf ook stiekem aan het kijken voor een TT als ik een goede onderhouden tegen kom.
 
Ziet er goed uit Dennis.

En die TT van je die kan nog best hetzelfde aantal km's mee, hoor.Ziet er top uit!
 
@Svenn21: Dankje! Let idd. goed op dat het dan geen kat in de zak is, rijden inmiddels ook veel gebakjes met manko's rond maar daar ben je zelf bij en een aankoopkeuring voor weinig bij Audi kun je ook doen! Ik adviseer je ook om je een beetje te orienteren op het TT Forum, daar zit ook wel veel info.
Opletten op Quattro units als je een Quattro wilt, (ik heb FWD) ophanging/rubbers/stangen en bij software getuned alleen door bekende firma's en op-maat! (geen kopie-chipje)
Goedkoop is duurkoop bij deze auto's.

@Inge: Hey Inge, dankje! Lang geleden maar idd. zuinig op mijn spullen en rij op het moment ook niet zoveel weer maar voorlopig heb ik hem nog wel even.
Jij ook nog tevreden met de glimmende Froggy zie ik ;)
 
@Denders bedankt voor je tips! Het heeft voor mij geen haast, rij nu dagelijks in mijn Golf 3 wat ik absoluut niet moe ben of slecht onderhouden is integendeel zelfs!
Maar met 1000km de maand (woon-werk) is een beetje meer luxe niet verkeerd. Maar we zien wel wat er op mijn pad terecht komt, als ik geen goede/mooie TT kan vinden gaat het iets anders worden.