• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review * Tuf Shine Tire Cleaner + Gyeon Tire

Ik vond het een beetje onzin om zelfs mn banden te gaan poetsen maar als ik je laatste foto bekijk Quantoxx dan ziet het er wel heel mooi uit (zal mij 18 inch rims ook wel ten goede komen denk ik zo'n paar mooi zwarte bandjes :-D )
 
Jeroen ; Hey, 't is een ouwe BMW en mijn velgen maken mijn auto, haha!

Janvis ; Ik vond dit ook onzin, maar bedacht me toen dat ik voor veel dingen wel een product had staan, maar de standtijd altijd matig vond.
Ik kocht toen een APC+D om kunststoffen enzo eerst te reinigen en dan pas een dressing aan te brengen.

En nu dus ook voor de banden geprobeerd. Lijkt nu al een hoop te schelen.


Greetz
 
Leuke review! Zelf doe ik altijd 2 laagjes Gyeon Tire na een poetsbeurt met APC en dan blijft het er ongeveer 2 weken / 2000km opzitten. Bij veel regen is het na een week al wel weg.
 
Ik heb een collega wel eens de term "bandenzwart" horen gebruiken. Zegt jullie dat ook iets??
 
StijnV ; Na een week al weg?! Jeetje, krijg steeds een slechter idee van de Gyeon Tire.
Moet ik wel bij vermelden dat ik ook de banden zo'n 5-7 keer geschrobd hebt, en er na de Tuf Shine alsnog reteveel uit kwam.
Misschien is dat de reden dat het niet lang blijft zitten..?


Janvis ; Die term gebruikte ik, en iedereen die ik hoorde, over elk willekeurig spul dat je gebruikte voor je banden.

'' Effe wat bandenzwart erop..''
 
Quantoxx;n430383 zei:
Vandaag, 14:25


StijnV ; Na een week al weg?! Jeetje, krijg steeds een slechter idee van de Gyeon Tire.
Moet ik wel bij vermelden dat ik ook de banden zo'n 5-7 keer geschrobd hebt, en er na de Tuf Shine alsnog reteveel uit kwam.
Misschien is dat de reden dat het niet lang blijft zitten..?


Janvis ; Die term gebruikte ik, en iedereen die ik hoorde, over elk willekeurig spul dat je gebruikte voor je banden.

'' Effe wat bandenzwart erop..''

Lezen, Jan! :p
 
Met Meguiar's Endurance Tire Gel heb ik wel eens 2 maanden gehaald en dan zag het er nog steeds prima uit. Nu rij ik niet zo veel als Stijn (ongeveer 300 km per week), maar dat vind ik toch niet slecht. De voorbereiding was toen ook wel goed (ongeveer 10 keer schoonmaken per 1:1 APC) en de banden waren pas 6 maanden oud.

Het grote probleem met dat spul is dat, als het eenmaal lelijk is geworden, een soort bruine waas over je banden brengt. Die heb ik er dus vooralsnog niet uit helemaal af kunnen krijgen, maar wellicht dat de Tire Cleaner van Tuf Shine uitkomst zal bieden.
 
Je verklaart mij misschien voor gek, maar ik heb serieus met een fohn gewerkt met Gyoen Tire :-D
 
Quantoxx;n430383 zei:
StijnV ; Na een week al weg?! Jeetje, krijg steeds een slechter idee van de Gyeon Tire.
Moet ik wel bij vermelden dat ik ook de banden zo'n 5-7 keer geschrobd hebt, en er na de Tuf Shine alsnog reteveel uit kwam.

Jansen;n430400 zei:
Met Meguiar's Endurance Tire Gel heb ik wel eens 2 maanden gehaald en dan zag het er nog steeds prima uit. Nu rij ik niet zo veel als Stijn (ongeveer 300 km per week), maar dat vind ik toch niet slecht.

Met niet al te veel regen haal ik zo'n 2000km, wat me niet slecht lijkt. Wel schrob ik 'slechts' 2-3x.
Voor alle duidelijkheid: ik ben tevreden over de Gyeon Tire.
Met meer schrobben en/of de föhn kan het misschien nog wat langer blijven zitten, maar meestal poets ik toch om de 2 weken dus.
 
Quantoxx Je bent toch zo'n lekkere tester... Ik zal zeggen doe 1 band gewoon met 2 lagen... En doe een andere band in 2 lagen en ga na elke laag er eens overheen met een föhn... En dan kan je kijken welke het t langst vol houd en hoe lang ;)
 
StijnV Ik zou ook zeker niet ontevreden zijn met 2 weken/2000 km! En voor de duidelijkheid: ik ben wel een beetje gek, maar ook weer niet zo heel erg. Ik ga echt niet elke keer als ik de auto was 1,5 uur aan m'n banden besteden. Meestal blijft het trouwens ongeveer 2 weken zitten, ook bij andere auto's die ik 'in onderhoud' heb.
 
Zoiets was ik inderdaad van plan. Helaas is het weer nogal vrouwlijk de laatste dagen.. uuh, wisselvallig!

Ik zal het wél proberen.

Trouwens, wat is de werking van het warm stoken van het product..?
Als ik als een debieltje mijn banden ga fohnen, wil ik ook wel graag weten waarom. Niet alleen 'omdat het beter is', maar ook wil ik dan weten wat ik eigenlijk doe en wat er gebeurt.