• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review * Tuf Shine Tire Cleaner + Gyeon Tire

@Emi APC is de meest voorkomende oplossing maar die Tuf werky echt 1000 maal beter...


Ok. Jaja. Gaan we doen....

tuf.png
 
@Dreier-Reihe De Tuf Shine Tyre coating claimt heel lang (voorgoed) op de band te zitten.

Kijk ook even deze review op het forum https://forum.Carclean.com/threads/tuf-shine-permanent-tire-shine-kit.10411/
 
  • Leuk
Reactions: schippersss
Ah ok, duidelijk.

Tja die claim is vooral gebaseerd op het suuuuper goed schoonmaken van de band, en dat lukt zeker met die cleaner als ik hier de ervaringen zie. Maar dat de weekmakers de coating vervuilen/aantasten van binnenuit lijkt me evident.
 
@Jansen - Die coating viel een beetje tegen in jouw geval, toch?


Ik denk dat het weekmaker-verhaal inderdaad een punt is. Een coating zoals die van Tuf is dan misschien aardig goed omdat je de band dusdanig schoonmaakt en de coating dan hecht aan rubber wat op dat moment brandschoon is?



Greetz
 
Ja klopt, het viel mij een beetje tegen. Ik ga het nog een keer testen op nieuwe banden, maar voorlopig hou ik het bij andere dressings.
 
Ik maak mijn banden eerst altijd schoon met de mothers tire brush en meguiars apc. Vervolgens afspoelen, laten opdrogen en in de qyeon tire (1 of 2 spraytjes per band op de blauwe applicator). Standtijd is zeker goed te noemen.
Ik buf het altijd nog even na dan is het wat Matter. Blijft bij mij toch zeker min 4 weken zichtbaar bij 35k op jaarbasis. Hierna nog aanwezig maar minder zichtbaar.
 
2 juli voor laatst gedaan zie ik. Maar staan er nog goed bij ;) wel wisselend qua weersomstandigheden trouwens... Daarnaast zijn dit nieuwe banden van april... Direct behandeld en bijgehouden.
Bij onze andere auto (8k km per jaar) Red ik makkelijk langer met alles en is totaal niet representatief dus ... ;)
 
Ah, dan snap ik het. Ik heb februari 2016 nieuwe banden behandeld en die waren tot korte tijd geleden ook nog prima.

Flink gereinigd met Tuf Shine en gecoat met Gyeon - Tire. Fohnen, eerste laag aanbrengen, fohnen, tweede laag en zo door tot de derde laag. :p

Dit waren semi-cup banden en hiervan is de wang ook heel mooi glad.


Greetz
 
Dus na zo'n behandeling met een dressing gebruiken jullie (tot aan de volgende re-dressing) gewoon een velgenmitt en shampoo om de band te wassen?
 
Dus na zo'n behandeling met een dressing gebruiken jullie (tot aan de volgende re-dressing) gewoon een velgenmitt en shampoo om de band te wassen?

Ik was mijn banden nooit. :p Als ik in een stoute bui ben, dan reinig ik de banden en breng dan Gyeon - Tire aan. Daarna kom ik eigenlijk nooit meer aan mijn band. Ik foam de hele auto in, dus ook de wielen en wielkasten, en spuit de boel weer af.

Klaar.. :p
 
Even wat foto's.
Van hoe ze er nu bij staan na 3 weken (denk ruim 1.500/2.000 km gereden, vrij weinig overigens voor mijn doen...)
Zoals ze er droog uitzien en even nat gespoten, zodat je kan zien dat het zeker nog aanwezig is.
Matzwart van kleur dus.
 

Bijlagen

  • IMG_9722.JPG
    IMG_9722.JPG
    204,3 KB · Weergaven: 380
  • IMG_9723.JPG
    IMG_9723.JPG
    301 KB · Weergaven: 384
  • IMG_9738.JPG
    IMG_9738.JPG
    264 KB · Weergaven: 304
Ok die ken ik niet. Maar ben hier ook zeker wel tevreden over hoor! Ik haal over het algemeen wel een week of vier hiermee. De ene keer wat langer dan de andere keer... Soms breng ik het ook gewoon zo op de band aan zonder met APC aan de weer te gaan als ik niet overal de tijd voor heb.