• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mitta's Collectie!

Mitchell

Detailing trainee
13 okt 2012
48
37
Hallo Allemaal!

Ik ben Mitchell en ben sinds 2maanden in het bezit van een Astra coupe 2.2 Capri Yellow.
Een vriend van me zit al een tijdje in de detailer wereld, en wou mijn auto wel een beurtje geven!
Ik bedacht me dat ik dit zelf ook wel leuk vind! En zondag was het de tijd om mijn eerste bestelling te plaatsen met een leuke korting!
Vandaag alles binnen gehad en op de foto gezet!

Poorboys world
Natural Look Dressing
Trim Restorer
Wheel Sealant
Luchtverfrisser Green Apple

Dodo Juice
Born to be Mild shampoo
Born Slippy clay lube + refill
Supernatural Fine detailing Clay
Detailing Bag 'Tooled Up'
Clearly Menthol Glass Cleaner Spray
Banana + Orange Crush wax

Meguiars
Gold Class High Tech Applicator pads
All Purpose Cleaner

Monello
Red Ultrasoft Hand Applicator
Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Peluche Bianco Trio
Piccolo Nero Trio
Wash Mitt
Senza Acqua Drying Towel

Overig
Iron.X Cleaner
Dressing Applicator(Lake Country)

Hebben jullie nog goede adviezen of zijn er andere producten(Must Have's) beter of fijner in gebruik, dan hoor ik het graag!
 
Zo, dat is een aardige 1ste bestelling!

Een leuke toevoeging zou nog een bandendressing zijn.
Ikzelf ben een trouwe gebruiker van Wolfgang Black Diamond Tiregel.

Eventueel ook nog een quick detailer (met carnaubatoevoeging) om de wagen na te lopen na het drogen.
Dit geeft ook meer de pas "gewaxte" look. ;)
 
NHke;301360 zei:
Zo, dat is een aardige 1ste bestelling!

Een leuke toevoeging zou nog een bandendressing zijn.
Ikzelf ben een trouwe gebruiker van Wolfgang Black Diamond Tiregel.

Eventueel ook nog een quick detailer (met carnaubatoevoeging) om de wagen na te lopen na het drogen.
Dit geeft ook meer de pas "gewaxte" look. ;)

Ik dacht, ik bestel meteen leuk spul.
Bandendressing is inderdaad een leuke toevoeging, ik ga het eerst proberen met natural look, kijken hoe dat uitpakt!
En wat bedoel je met een quick detailer, is voor na het wassen?
 
Hele mooie collectie, compleet om je auto goed mee te kunnen doen. :)^ Een bandendressing is wel een fijne toevoeging.
 
Mitchell;301370 zei:
En wat bedoel je met een quick detailer, is voor na het wassen?

Wordt meestal gebruikt om je wagen makkelijker af te drogen en om er gelijk een extra "boost" aan je lakwerk te geven . Ik spray meestal mijn grove kant van een droogdoek in met een spray om vervolgens heel de auto af te drogen met die zijde.
Als ik rond ben , wring ik het opgeslurpte water eruit in ga nogmaals over m'n auto met deze keer de fijne zijde van de doek .

Spray&wipe is eerder een (neutrale)detailerspray , QD+ is er 1tje met carnauba en "boost" je waxlaag .

S&w kan je ook voor je ramen en andere materialen gebruiken , de qd+ is voor je lakwerk.
 
grandscenicman;301395 zei:
Wordt meestal gebruikt om je wagen makkelijker af te drogen en om er gelijk een extra "boost" aan je lakwerk te geven . Ik spray meestal mijn grove kant van een droogdoek in met een spray om vervolgens heel de auto af te drogen met die zijde.
Als ik rond ben , wring ik het opgeslurpte water eruit in ga nogmaals over m'n auto met deze keer de fijne zijde van de doek .

Spray&wipe is eerder een (neutrale)detailerspray , QD+ is er 1tje met carnauba en "boost" je waxlaag .

S&w kan je ook voor je ramen en andere materialen gebruiken , de qd+ is voor je lakwerk.

Oké dit is dus de snellere manier om je lak netjes te maken?
Normaal ga je wassen-drogen-kleien-polijsten-waxen.
Of begrijp ik het verkeerd? Correct me if i am wrong.
 
Carclean.com webshop zei:
Detailers en finishers
Met een detailer kan je de laatste hand leggen aan de uitstraling van je auto! Detailers halen gemakkelijk stof, vingers, zeemstrepen, watervlekken en lichte vervuiling weg. Sommige geven extra glans en/of extra bescherming. Vooral Poorboy's World, Mothers Wax en Meguiar's hebben een uitgebreid assortiment van prima detailersprays.

Bovenstaande staat in de webshop omschreven voor detailerspray en finishersprays. Je kunt het gebruiken als drooghulp, maar ook na het wassen en drogen om de lak extra glans mee te geven. Het zit er niet in en het is overbodig om elke maand je auto helemaal te polijsten. Soms is wassen en drogen genoeg.
De volgorde die je beschrijft is goed.
 
IbizaSigno;301415 zei:
Bovenstaande staat in de webshop omschreven voor detailerspray en finishersprays. Je kunt het gebruiken als drooghulp, maar ook na het wassen en drogen om de lak extra glans mee te geven. Het zit er niet in en het is overbodig om elke maand je auto helemaal te polijsten. Soms is wassen en drogen genoeg.
De volgorde die je beschrijft is goed.

Oké! Duidelijk.
Weten jullie een goede detailer die tussen de rest van me spulletjes past?
QD+ detailer,spray en gloss,spray en wipe van poorboys? Of....?
Zit ook te denken om met de hand mijn wintervelgen te polijsten, heeft dat nut om de feeling te krijgen?(of kan je beter net zo goed machinaal beginnen).
 
Als drooghulp zou ik de Poorboy's Spray and Wipe pakken, voor dat je de auto gaat afdrogen vernevel je het op de lak en dan droog je hem met je droogdoek.
Als Quick Detailer (Na het drogen) met een toevoegend carnaubagehalte kun je kiezen voor de Poorboy's Quick Detailer Plus.

Zelf werk ik ook veel liever met Spray and Wipe 1 : 1 verdund als kleivloeistof..
 
Mark1986;301479 zei:
Dit is geen verkeerde collectie! :)

Het zou me ook niks verbazen als er binnenkort een DAP bij komt ;)

Ben er stiekem al voor aan het kijken, me vader wou een polijstmachine.
Dus gister stiekem beetje voorstel gedaan, maar 200eu vond die wat teveel.
Zal is 50/50 voorleggen, kijken of die hapt! Haha
 
FF aanhalen : als je direct reageert op een voorgaand berichtje : NIET quoten :-"

Ondertussen heb je je antwoord toch al ivm de detailerspray , nu nog kiezen (is het moeilijkste gedeelte)
 
Hey Mitchell, mooie collectie hoor!!
Enne die detailerbag: alleen daarom al vind ik deze collectie top :).
 
NHke zei:
... met een toevoegend carnaubagehalte kun je kiezen voor de Poorboy's Quick Detailer Plus.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de QD+ niet de fijnste vind. In mijn ervaring vind ik het nogal vlekken, dit heb ik niet met bijv. Dodo Juice Red Mist of Meguiars Gold Class quik wax. Een DAP is een hele mooie aanwinst waar je je veel plezier van kunt hebben. Een echte aanrader.
 
Kijk, kwestie van meteen goed aanpakken :-b
Mooie begin collectie, en het virus zal zich nog wel uitbreiden kan ik uit ervaring vertellen.
 
Binnenkort weer een kleine uitbreiding.
Zit te twijfelen om QD of QW te nemen.
Wat is het grote verschil?