• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Dolce Verde icm Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer

Ik was de wagen na het polijsten, dan is hij goed afgespoeld en zijn alle resten polijstmiddel zeker verdwenen.
 
Zeker niks fout met dat plan! Zoals in je voorsteldraadje gepost: ik zit zo'n 30 km bij je vandaan en heb DAP900 én PAW, -tig polijstpads, -middelen, prep, enkele sealants en waxen en véél doeken! Het enige wat ik momenteel ontbreek en dus dringend moet bestellen is afplaktape. @ridsel: met wassen en afspoelen alleen krijg je geen polijstresidu weg hoor! Polijstresidu kan meerdere wasbeurten overleven, de hechting van wax of sealant zal zeker leiden onder polijstresidu als je enkel wast en afspoelt na het polijsten volgens mij.
 
  • Leuk
Reactions: Paske
Nog een vraagje tussendoor:
Zijn dit vergelijkbare producten qua werking/bescherming of totaal niet vergelijkbaar?

1x 100990 Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g € 20,99

en

https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Si3D_Paint_Coating_50ml_NXSi3D02_103202
 
Simpele uitleg is dat een coating vuilafstotend is en daardoor langer en makkelijker schoon blijft maar je levert glans en reflectie in. Een wax (Collonite) geeft ontzettend veel glans en reflectie maar trekt juist vuil meer aan dan een coating. Na wassen is wax wel weer meteen glans en reflectie.

Coatings blijven langer zitten dan de meeste wax soorten
 
Niet vergelijkbaar qua product of manier van aanbrengen, maar beide hebben toch een beschermende:afstotende functie?
Istnogferarie, je was me net voor. Thnx
 
Een wax is niet vuilafstotend, maar zal vuil eerder vasthouden. Een coating heeft dat niet, of veel minder.
 
Er is wel iets nieuws maar ik heb geen idee of het werkt.
Maar het nieuwe is een SiO² coating in wax verwerkt.

https://www.Carclean.com/product/Do...SiO²_Quartz_wax_panel_pot_30ml_SNHNP30_103370
 
Simpele uitleg is dat een coating vuilafstotend is en daardoor langer en makkelijker schoon blijft maar je levert glans en reflectie in

Hier ben ik het niet mee eens. De Nanolex Si3D en de Mohs die ik heb aangebracht, die zorgden juist voor een extra dimensie in glans/reflectie.
Vergeet ook niet dat een wax/sealant/etc. niet voor je glans zorgt, maar je voorbereiding.


@Paske - Een coating is een behoorlijke stap hoger als wax/sealant/etc. De Nanolex - Si3D is een voordeligere coating die met lichte mate je lak beschermt, maar met name hele goede hydrofobische eigenschappen heeft. En vuil zal dus nóg minder goed hechten.

Een coatings als de Gyeon - Mohs is zelfs wéér een stap hoger en deze voegt een bikkelharde laag toe over je blanke lak die ook krasbestendiger is.

Voor coatings geld echter wel dat je enorm goede eigenschappen hebt zoals hierboven vermeld, maar je kan niet meer elke maand je auto lekker inwaxen en wat polijsten, enzovoorts. Althans, dan zal je dwars door de coating heen moeten. :p

(Een wax/sealant over je coating is overkill)



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Ja, zeker. Je kan het nóg gekker maken door er bijvoorbeeld Gyeon Booster of CanCoat overheen te doen, maar in principe is Mohs je laatste product. Alhoewel, er wordt altijd aangeraden om na het aanbrengen van Mohs, Gyeon Cure aan te brengen, zodat zich in de eerste week geen watervlekjes vormen.
 
Ja, zeker.

Ik zou, als je geen ervaring hebt met detailen, eerst lekker beginnen met een wax. Collinite 845 bijvoorbeeld en elke 3 maanden lekker waxen. Onderhouden met een leuke shampoo en detailer spray.

Krijg je de smaak te pakken en ben je het waxen zat kan je nog altijd voor een coating gaan, maar heb je wel al de nodige ervaring.
 
  • Leuk
Reactions: Paske en FredFR1908