• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Dolce Verde icm Meguiar's Professional - Last Touch Spray Detailer

Ik heb geen ervaring met Dasty, maar het is hier op het forum regelmatig sterk afgeraden door mensen die er veeel meer verstand van hebben dan ik. Ik zal het in elk geval nooit gebruiken.

Ik kan als sealant de Sonax Polymer Netshield aanraden. Makkelijker aan te brengen dan een wax en ik vind de duurzaamheid beter dan van bijvoorbeeld de Collinite 845 of Dodo Juice SuperNatural 2.0
 
Hoe ontvetten jullie dan ........?
Nogmaals wassen? Een zuivere ontvetter?
bv spuitbussen om ondergronden te cleanen voor gebruik van siliconen bv (Tec7 cleaner) ?
Of toch echt specifieke produkten voor de carclean scene ?
 
Gyeon - Prep is een veelvoorkomend product. Ik gebruik het zelf ook bij de vleet. Een alternatief is de Nanolex - EX. Deze is ietsjes duurder, sterker en ruikt ook sterk. De Gyeon heeft dit niet, die vind ik lekker ruiken, haha!

Beide middelen zijn ontwikkeld om te ontvetten en niet de lak aan te tasten. Zo is Dasty een veelgebruikt middel om motorblokken en andere vetter dingen te ontvetten. (Remmenreiniger is ook een lekker spul voor die doeleinden :p )


Greetz
 
Extra gratis tip :

Gyeon Prep is ook een uitstekende ruiten reiniger voor binnen en buitenkant.
2 vliegen met 1 klap (maar niet op de schone auto slaan, is ie meteen weer vies)
 
  • Leuk
Reactions: Paske
Waarom ben je van plan 2 doosjes klei te bestellen?
Beetje vooraad?
Hoeveel is 150 gr klei?
Geen idee hoeveel je er van verbruikt als je een wagen eens volledig wil kleien.
Misschien ben ik wel een kluns en laat ik x-maal een klompje vallen.
Misschien kom ik op een bepaald moment net niet toe voor de wagen nog eens volledig te doen.
 
Met de Dolce Verde klei kan je voorlopig wel vooruit. Kleien doe je net als polijsten niet vaak.

De klei is ongeveer zo groot als een... uuuhh.... Groot pakje peuken... Mexicano/Carrero... Enzovoorts..

Ik snij meestal een 1/8 deel af en maak hier een pannenkoek van. Als de auto goed gewassen is en niet overduidelijk ranzig, dan kan je hier wel een hele auto mee redden. Echter, polijst ik altijd na het kleien en dus is het niet al te erg als de klei misschien nét wat te vuil word en lichte krasjes maakt. Dus, klei je een auto die je niet gaat polijsten, zorg er dan voor dat je de klei in de gaten houd en wanneer het oppervlak van de pannenkoek té vies word, dan vouw je de randjes naar binnen en heb je nieuw vlees om mee te werken.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Paske
Thnx, dus 1 tje zou ruimschoots volstaan, zeker omdat er nog eens 100 gr gratis bij zit.

Update bestelling:
Kleien:
1 x 102086 Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS € 17,99
1 x 101022 Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml € 41,99
Als glijmiddel voor het kleien PB Spray and whipe 1:1 verdunnen.
Als cleaner na het kleien nogmaals het oppervlak reinigen met PB Spray and whipe 1:1 verdunnen.

Daarna polijsten:
1 x 102775 Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack € 235,99
Eerst proberen met de meegeleverde producten,
  • Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
  • Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
  • Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
2 x 1L Isoprophylalcohol (8,98€/ Liter) om oppervlak te reinigen van polijstresten en oppervlak vetvrij te krijgen voor het aanbrengen van een sealer of wax.
http://www.werkenmetmerken.be/nl/isopropanol/p/8980?gclid=CJDYiMHbhMwCFbMK0woddqsBjA

En daarna sealen met
1x 100990 Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g € 20,99
Als hij zeer goed is voor de winter, zal hij het dan ook uitstekend doen in de zomer....?

Zit er een groot verschil in de te gebruiken doeken, of volstaan bv allemaal doeken van

102088 Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm € 12,99 ?

Er zijn ook nog de witte (bianco) en de zwarte (negro).
 
Laatst bewerkt:
Hey Paske,

Wow, ik weet niet hoe dit spul is samengesteld, maar lees ik het nou goed dat deze 99% pure IPA is??? ( ''99 % zuiverheidsvorm'' )
Of ik zie dit verkeerd c.q. denk het verkeerde.

Ik geloof dat @nicknameless recent in de Safety Sheets had gelezen en gepost dat Gyeon- Prep zo'n 30% IPA bevat en de rest water en dergelijke. Een te hoge verhouding zal niet goed zijn voor je lak, volgens mij.


Wat betreft de Wax; Dit is een prima wax, hoor. Kan je niets verkeerds over zeggen.


Zit er een groot verschil in de te gebruiken doeken, of volstaan bv allemaal doeken van
Dit zijn prima MF-doeken die je als all-rounders kunt gebruiken.

Een tip wat betreft doeken; Gebruik je mooie/goede MF-doeken niet voor ranzige klusjes, maar loop een keer bij de goedkopere winkels binnen, zoals Action/Zeeman/etc. om voor een knaak een setje MF-doeken te halen. Kosten geen drol, dus als ze op zijn, gooi je ze gewoon weg.

Ik noem deze doeken mijn ''hoerendoekjes'' die ik overal voor gebruik, of laat gebruiken. :p Motorruimten, dressing aanbrengen op stootstrippen/rubbers en dergelijke.



Greetz
 
Hey Paske,

Wow, ik weet niet hoe dit spul is samengesteld, maar lees ik het nou goed dat deze 99% pure IPA is??? ( ''99 % zuiverheidsvorm'' )
Of ik zie dit verkeerd c.q. denk het verkeerde.

Ik geloof dat @nicknameless recent in de Safety Sheets had gelezen en gepost dat Gyeon- Prep zo'n 30% IPA bevat en de rest water en dergelijke. Een te hoge verhouding zal niet goed zijn voor je lak, volgens mij.
Greetz

Dit staat er vermeld:
TOEPASSING
  • Voorbehandeling voor kitten.
  • Na het polijsten voor het aanbrengen van een wax laag.
  • Vetlaag van autoruiten verwijderen.
  • Lijmresten verwijderen.
  • verwijderen van schimmels.
  • Reinigen van LP's (1:3 verdunnen)
Maw eventueel verdunnen naar 1:2 - 1:3 zou zeker geen kwaad kunnen.

En voor een kleine 400€ heb ik dan materiaal dat ruimschoots moet voldoen om hem te laten schateren van blijdschap wegens zo glad en blinkend als een babypoepke :laughing:
 
Bij deze verhouding heb je straks 6 liter IPA oplossing.... Kun je zat auto's mee doen :p

Doekjes....
Die Peluche Verde zijn echt top doekjes. Zou ik niet aan twijfelen.
 
  • Leuk
Reactions: Paske
Update bestelling:

Wassen:
1 x 101038 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml € 23,99


Kleien:
1 x 102086 Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS € 17,99
1 x 101022 Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml € 41,99
Als glijmiddel voor het kleien PB Spray and whipe 1:1 verdunnen.
Als cleaner na het kleien nogmaals het oppervlak reinigen met PB Spray and whipe 1:1 verdunnen.

Daarna polijsten:
1 x 102775 Polishing Power - DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack € 235,99
Eerst proberen met de meegeleverde producten,
  • De DAP900 V3 D/A Polijstmachine - inclusief 5" en 3,5" steunplaat
  • Monello 5.5" Yellow Cutting pad - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Veloce
  • Monello 5.5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
  • Monello 5.5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale
  • Monello 5.5" Black Finessing Pad - Voor het aanbrengen van een glaze of wax & sealant.
  • Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
  • Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
  • Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
  • Monello Peluche Verde 3-pack
  • Colad Aqua Dynamic 19mm maskeertape
2 x 1L Isoprophylalcohol (8,98€/ Liter) om oppervlak te reinigen van polijstresten en oppervlak vetvrij te krijgen voor het aanbrengen van een sealer of wax.
http://www.werkenmetmerken.be/nl/isopropanol/p/8980?gclid=CJDYiMHbhMwCFbMK0woddqsBjA

En daarna sealen met
1x 100990 Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g € 20,99

3 extra doeken (zitten er al 3 bij de DAP900 set )
1 x 102088 Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm € 12,99

Wat een totaal maakt van 350€ - 400€ => zeer aanvaardbaar volgens mij, zeker omdat er dan al een DAP900 bij zit.

Mooi starters pakketje denk ik, en zijn zeker geen minderwaardige producten.
Let the summer come zou ik zeggen......
 
Laatst bewerkt: