• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Non-Ferro - Het alternatief voor Iron.X is in de maak.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
Al enige tijd zijn we bezig met de ontwikkeling van Monello Non-Ferro, geïnspireerd door het succesvolle product Iron.X.

Ons doel was om een alternatief product te ontwikkelen dat effectiever was, iets dikker en net wat minder stinkt. We denken dat we hierin geslaagd zijn!

We zijn inmiddels toe aan de 4e versie van ons concept en kunnen hier nu ook wat foto's van laten zien.

Non-Ferro zit aantoonbaar anders in elkaar dan Iron.X, ze delen wat werkzame bestandsdelen, maar Non-Ferro bevat ook bestanddelen die helpen bij een grondigere reiniging en deze ontbreken in de Iron.X variant.

Tijd voor de test!

Links is Non-Ferro, rechts is Iron.X.

Direct na aanbrengen en ik hoor je denken: Iron.X werkt, en Non-Ferro niet! Maar dat is toch niet helemaal waar. ;)
NonFerro1.jpg


Na 15 seconden:
NonFerro2.jpg

Na 30 seconden:
NonFerro3.jpg

Na anderhalve minuut:
NonFerro4.jpg


Na afspoelen, je ziet duidelijk dat links schoner is geworden dan rechts:
NonFerro6.jpg


Vervolgens de hele velg nogmaals ingespoten, dit keer geheel met Non-Ferro. Links reageert minder dan rechts, wellicht een indicatie dat Non-Ferro links de eerste keer meer heeft aangepakt dan Iron.X? Jullie mogen het zeggen.
NonFerro7.jpg


Al met al zijn we blij met de resultaten tot nu toe. Ons testteam ontvangt de komende tijd wat testexmplaren van Non-Ferro. Dit is nog niet definitieve formule, maar qua werkzame stoffen wel.
 
Dat ziet er al goed uit! :)^ Doordat de Non-Ferro dikker blijft ie langer en werkt deze langer door in tegenstelling tot Iron-X lijkt het. Mooi idee, de paarse verkleuring zegt eigenlijk niet zo veel over de werking volgens mij. Is er al een prijsstelling bekend van de Non-Ferro?
 
Ook dit ziet er veelbelovend uit en het hoe en wat op chemisch gebied is leuk maar het resultaat spreekt voor zich denk ik!
Ik denk dat de opvolger van mijn laagje Iron-X duidelijk geworden zijn afgezien van prijsstelling natuurlijk.
Goed bezig!
 
Omdat Non-Ferro een stuk dichterbij (West Europa) geproduceerd kan worden dan Iron.X (Korea), is het ook wat voordeliger om te produceren. Iron-X zit op € 13,99 per flesje en Non-Ferro zal waarschijnlijk € 12,99 gaan kosten.
 
Dan kan ik persoonlijk kort zijn in conclusie denk ik, gezien mijn verlanglijstje/eerstvolgende bestellingen, de test en jouw eigen uitleg.... :-"

Leuk dat de markt toch zo positief in beweging blijft!
 
Ook de prijs voordeliger. Niet dat ik te beroerd ben om er meer voor neer te leggen, maar het is wel leuk als het voordeliger is :p
 
Haha jullie kunnen ook niet stil zitten, goed bezig!

Ik vind het wel redelijk belangrijk dat het de waxlaag niet aan tast..
Aangezien ik de velgen tussendoor nog wel eens gronding wil schoonmaken, en ik geen zin heb om ze daarna gelijk weer te waxen..;)

Hoe zit dit met Non-Ferro??
 
Het product zal pH neutraal zijn en zal net zo (on)schadelijk zijn voor je wax als Iron.X. Ga er wel vanuit dat het iets met je wax zal doen. Een sealant is al veel meer bestand.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
@ Tim, moet je er wel wat staal bij in het bekertje doen :roll

Ik ga er van uit dat een waxlaag bedoeld is om opgeofferd te worden
Dat is nou net de crux van een wax.
Ga je dan stevig schoonmaken dan moet je niet uitgaan van het niet hoeven waxen
Of je moet er een coating onder zetten, wordt het ook niet zo vies

Voor mij liever DLux dan velgenwax ( die heb ik weggedaan)
 
Tim, ziet er veel belovend uit. Als mijn Iron-x op is zal het wat mij betreft zeker de non-ferro gaan worden. :eek:) Je verhaal + foto's hebben met nu al overtuigd. En ietsje voordeliger is natuurlijk ook altijd leuk. :)^
 
Is Non-ferro meer een echte velgreininger omdat er ook meer "schoonmaak" middelen in zitten?

IronX was natuurlijk bedoeld als reiniger voor de gehele auto om zo kleien een stuk makkelijker te laten verlopen. Ik deze preview wordt het nieuwe non-ferro product getoond op een velg waardoor ik het idee krijg dat Non-Ferro meer als een velgenreiniger in de markt wordt gezet.
 
Timon dit is waarschijnlijk getest op een vieze velg omdat je daar het beste de werking kunt laten zien. Dit product wordt veel gebruikt voor velgen, maar ook Non Ferro is geen velgenreiniger. Monello probeert producten beter te maken dan het 'origineel' en het zal dus ook voor de lak gebruikt kunnen worden :)^

Ik ben helemaal Monello fan! Dus voor mij in veel gevallen niets anders meer en dus komt er Non Ferro als Iron X op is :grinning:
 
Timon;339401 zei:
Is Non-ferro meer een echte velgreininger omdat er ook meer "schoonmaak" middelen in zitten?

IronX was natuurlijk bedoeld als reiniger voor de gehele auto om zo kleien een stuk makkelijker te laten verlopen. Ik deze preview wordt het nieuwe non-ferro product getoond op een velg waardoor ik het idee krijg dat Non-Ferro meer als een velgenreiniger in de markt wordt gezet.

Nee hij is bedoeld als algehele metaalreiniger dus zeker ook voor de gehele auto. Vandaag wordt Non-Ferro verder getest en hebben we een Alfa Giulietta hier staan met vliegroest van top tot teen!
 
Tim;339406 zei:
Vandaag wordt Non-Ferro verder getest en hebben we een Alfa Giulietta hier staan met vliegroest van top tot teen!

Vergeet niet in je enthousiasme de camera he...
Alfa's hebben ook wel een plekje vrij in mijn interesse-spanne ;)

Ben benieuwd naar deze 2e NoN-Ferro test!

Komt er trouwens een zelfde "pakket" wellicht met Mother's borstel zoals dat te bestellen was icm. Iron-X?
Die set leek mij erg handig.
 
De auto is uni-zwart en we zullen niet zoveel zien denk ik. Maar de spoorslag kunnen wij wel voelen, dus het wordt een voeltest vandaag.

Er zal inderdaad ook een set komen! Waarschijnlijk als vervanging voor de huidige set.
 
De mijne heeft alweer een paar duizend km achter de rug sinds zijn laatste wasbeurt (en dan is het niet omdat ik zo weinig was, maar zoveel rij).
De kleur is wat dat betreft ideaal om de marker goed zijn werk te zien doen;

(foto's zijn van na een detail)

cc5-1.jpg


cc5-2.jpg


Ik wil met alle plezier morgen even langsrijden, zodat je nog wat kan testen.
Ben toch vrij (tenzij er een spoedreparatie tussendoor komt).