• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Non-Ferro - Het alternatief voor Iron.X is in de maak.

We zijn nog steeds druk met Non-Ferro. Eigenlijk had het er inmiddels moeten zijn, maar omdat we kritisch zijn, heeft het wat vertraging opgelopen.

Non-Ferro is iets dunner geworden en dus beter te sprayen.

Maar we zijn nog steeds druk doende met Non-Ferro en hier wat foto's:

Het bekende optische effect:
IMG_20131114_113224.jpg


Maar dit is nieuw voor jullie: Non-Ferro is heel goed te verdelen met een spons of washandschoen:

IMG_20131114_113204.jpg


En na opnieuw verdelen is het ook nog eens langwerkend en Non-Ferro wordt opnieuw geactiveerd:

Net na opnieuw verdelen:

IMG_20131114_113237.jpg


En 1 minuut later:

IMG_20131114_113522.jpg


En 3 minuten later:

IMG_20131114_113807.jpg



Non-Ferro is dus veelzijdig en makkelijk in gebruik. Bovendien kun je met Non-Ferro straks ook foamen. We geven daar nog een demonstratie van.
 
Ik heb gisteren uitgebreid de eindversie van de Monello Non Ferro aan de tand gevoeld.
Hiervan heb ik uiteraard weer een uitgebreid video verslag van gemaakt, om mijn bevindingen extra te kunnen onderbouwen.

Ik ben begonnen met de linkerhelft van een achterwiel in te spuiten met Non Ferro en de rechterhelft met Iron X.
Daarna heb ik het wiel afgespoten en heb ik de middelen verwisseld van kant;


Mogen we al wat concluderen uit deze test?
In ieder geval dat Iron X heftiger verkleurd tijdens de reactie die hij aan gaat met ijzerdeeltjes.
Je zou ook hierdoor kunnen veronderstellen dat Iron X meer ijzerdeeltjes verwijderd als Non Ferro, maar is dit ook zo?

We gaan het zien in de vervolgtesten.
Hierbij heb ik het linkervoorwiel ingespoten met Non Ferro en het rechtervoorwiel met Iron X.
Daarna heb ik beide wielen afgespoten en als eindtest op beide wielen Iron X gebruikt.
Op die manier krijgen we in ieder geval geen scheve verhouding qua verkleuring.

Linkerwiel Monello Non Ferro begintest;


Linkervoorwiel eindtest met Iron X;


Rechtervoorwiel Carpro Iron X begintest;


Rechtervoorwiel eindtest met Iron X;


We zien bij de begintesten wederom Iron X het heftigste verkleuren.
Dat dat niet zaligmakend is en een teken dat het het allerbest ijzerdeeltjes verwijderd, blijkt wel uit de eindtesten.
Het is weliswaar geen gigantisch verschil, maar de verkleuring is meer aanwezig op het wiel dat eerder gedaan is met Iron X als op het wiel wat eerder gedaan is met Non Ferro.

Uiteraard heb ik ook nog een onderlinge test tussen beide producten op het plaatwerk uitgevoerd;


Zoals jullie kunnen zien heeft Non Ferro buiten dat het ijzerdeeltjes verwijderd, ook nog eens goede reinigende eigenschappen.
Tijdens het afspuiten met de HD werd er veel makkelijker vuil meegenomen aan de kant van de Non Ferro, als de Iron X kant.
In vergelijking met de eerdere versie is deze eindversie veel beter verspuitbaar en ben ik geen gelvorming meer tegen gekomen.

Mijn conclusie m.b.t. deze vergelijkingstest is dat je al gauw naar Iron X neigt, vanwege die heftige verkleuring en er vanuit gaat dat het hierdoor ook de beste ijzerdeeltjes verwijderaar/oplosser is.
Mijn testen van gisteren hebben echter Iron X voor mij wat op zijn voetstuk doen wankelen.
Non Ferro lijkt het namelijk beter te doen in deze testen.

I-ron X was voor mij eigenlijk altijd wat voor een ander weer de I-phone was. :D
Voor mij is het dus nog wat moeilijk te bevatten en ik ga nog even door met testen om bovenstaand bevestigd voor me te zien.
Uiteraard heb ik de testen zo neutraal mogelijk benaderd en de video's gemaakt, zodat jullie er ook van overtuigd zijn dat ik de testen neutraal heb uitgevoerd. ;)
 
Had je deze keer een wat betere sprayer Frans? Ik kan me nog herinneren dat een wat mindere sprayer de vorige keer de test wat beïnvloedde.
 
Ik kon het nog steeds niet echt met de sprayer vinden, voor mij is hij wat te klein en hierdoor wat lastig te hanteren.
Bij de vorige draaide de kop ook nog eens terwijl je kracht wilde zetten, daar had deze gelukkig geen last van.
Het is dezelfde sprayer, dus waarschijnlijk doordat het product dunner is geworden (minder tegenstand, dus minder snel wegdraaien), heeft dat probleem zich niet meer laten zien.
 
Dat klopt Johan, we hebben Non-Ferro aangepast op bepaalde punten die tijdens de tests van consumenten naar voren kwamen.

Die sprayer vind ik zelf heel mooi sprayen, probeer daar maar eens op te letten. De nevel is heel gelijkmatig en niet te fijn (kans op dwarrelen in de lucht). Nadeel is inderdaad dat hij ergonomisch niet het makkelijkst is.

Op termijn gaan we kijken of we een andere sprayer kunnen vinden. Gelukkig kunnen mensen het altijd nog overgieten in de mengflesjes van Monello, die sprayer is een stuk groter (maar ik vind de nevel daarvan weer iets minder mooi).