• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

motor poetsen..

jeffrey rallye

Detailing rookie
29 sep 2008
1.848
0
motor poetsen..

Ik zit elke keer te denken!
Als die poets middelen ook kan gebruiken voor mijn motor??
of moet ik hier speciaal motor poets spul hebben!??



gr jeffrey
 
Er is ook een motorlijn, ik heb hier enkele producten van gehaald voor mn broertje .
Maar bijvoorbeeld trimrestorer kan je al goed gebruiken.
 
Ik gebruik alles wat ik ook voor de auto gebruik, aangezien we met dezelfde materialen te maken hebben vind ik het persoonlijk onzin om hier dan speciaal spul voor aan te schaffen.
 
Idem hier, de Goldwing 1800 is altijd gepoetst geweest met autospullen, zo'n motor is immers ook een halve auto :-b .
 
De motorlijn heeft kleinere handzamere flesjes e.d. Deze zijn dus makkelijker mee te nemen voor onderweg. Misschien leuk als je een toermotor hebt met opbergruimte of zoiets, maar dat is bij mijn "buikschuiver" niet aanwezig. ;)
 
Mijn motor behandel ik met mijn "normale" producten voor de auto.
APC is hiervoor een wereldproduct :)^
Heb je hem eenmaal grondig ontvet, gewassen, gepolijst en gewaxt, dan is het een fluitje van een cent om hem te onderhouden.
Ben ook trouwend veel sneller klaar met het wassen van de motor dan mijn auto :ja
Eens in de zoveel tijd boost ik de wax en hij glimt weer als een tiet 8d
 
Afhankelijk van wat je wil..Veel of weinig schuim ,gewone APC schuimt goed ,APC+ niet ,maar deze is wel iets meer gericht naar het interieur geloof ik.
 
1 ding: never, nimmer, nooit tiregel of iets dergelijks gebruiken op de banden van een motor! Levensgevaarlijk!
 
stimpy68 zei:
1 ding: never, nimmer, nooit tiregel of iets dergelijks gebruiken op de banden van een motor! Levensgevaarlijk!

Ik smeer gewoon de PB B&B op de wangen van de snorfiets w^^w
Maar ja, wat kan er gebeuren met 20 á 25 km/uur
 
stimpy68 zei:
1 ding: never, nimmer, nooit tiregel of iets dergelijks gebruiken op de banden van een motor! Levensgevaarlijk!

Ik overleg het met de klant, de wang kan je doen, maar never en te nimmer in de buurt van het loopvlak komen.
 
Ik wil gewoon geen risico lopen, ik heb geen zin om als ik "plat door de bocht" ga er af te schuiven.