• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

motor poetsen..

stimpy68 zei:
1 ding: never, nimmer, nooit tiregel of iets dergelijks gebruiken op de banden van een motor! Levensgevaarlijk!

Dat is het eerste waar ik ook aan dacht.
Ik gebruik ook de autospullen voor de motor, niks mis mee.

Heb nu alle kappen eraf liggen om hem grondig schoon te maken, beetje koud buiten.

Wat ik altijd doe is de voorkant en de kap boven de ketting in meerdere laagjes zetten.
En na het wassen even met UQD rond.

Maar om nou te zeggen dat ik met de motor sneller klaar ben dan de auto.... Ligt er maar net aan.
 
Was al even lang bezig aan de Wing als aan de wagen, om niet te zeggen nog langer want dat was mijn droommotor, mijn trots, mijn alles (die ik helaas wegens gezondheidsredenen vorig jaar verkocht heb :sob: )
 
Ben ook zeker net zo lang met mijn motor bezig als met een auto... Als het al niet langer is...
Kuip, tank e.d. is allemaal zo gebeurd, maar al die randjes, spleetjes en kleine onderdeeltjes nemen veel tijd in beslag.

En idd: voor mij geen bandenspul op de bandjes, ook niet aan de zijkant. Veiligheid voor alles...



meuh
 
nicknameless zei:
Ik smeer gewoon de PB B&B op de wangen van de snorfiets w^^w
Maar ja, wat kan er gebeuren met 20 á 25 km/uur

Zal ik je vertellen wat er kan gebeuren, deze spiksplinternieuwe motorfiets was ook nieuw met mooie bandenglans:
Hoe hard zal die gereden hebben? En ja hij geeft wat gas, maar glad=glad

 
Dat heeft niet zozeer met eventueel aanwezige bandengel te maken maar met een gevalletje koude banden. Bij een motor moet je je banden ook even "opwarmen" voor een optimale grip. Doe je dat niet en je geeft een dot gas, dan krijg je dit soort dingen. De gemiddelde buikschuiver heeft al snel meer dan 100 pk tot richting de 200pk (de mijne 110pk) koppel dat aan een laag gewicht en een klein stukje rubber wat dat in toom moet houden wat ook niet de optimale grip heeft omdat de band koud is. Recept voor problemen als je je rechterhand niet onder controle kunt houden, getuige het filmpje ;)
 
hoe warm je je banden dan op in de winter en de motor buiten staat? Dan moet je toch ook weg kunnen rijden?
En als het een nieuwe band is zoals hier, zit daar vaak een vette laag overheen vanuit de fabrikant de je er met "oplosmiddel"/ontvetter vanaf moet halen, en veel mensen schuren de bank daarna nog op met schuurpapier om goed ruw te maken. Dan heb je dit soort tafarelen niet. Anyway, bandengel op loopvlak als is het maar een beetje, doet hetzelfde als dit filmpje. pats kaboem stop lig ho
 
Banden worden warm als je rijd, en motorbanden zijn vrij snel warm ;)
In bovenstaande filmpje waren het ook nog nieuwe banden inderdaad, dus dubbellink. De betreffende motorrijder is niet 1 van de slimste in ieder geval :D
 
Haha dit is meer een optelsom van dingen wat die fout doet.
-Nieuwe band (eerste 50-60km kalm aan doen).
-Koude band.
-Misschien iets te vrolijk met koppeling en het heel iets schuin hangen nog.

En als je de winter door rijd dan neem je ook andere banden die sneller opwarmen en de regen beter afvoeren.

Ik kijk nog weleens op motormeuk.nl en daar staan heel veel van dit soort filmpjes. Ook met stunten enzo, altijd grappig om te zien en het weerhoud mij ervan wheelies en stoppies te maken :D
 
Ik ben het met Adrie eens, nooit tyregel gebruiken op de banden (ook niet op de wangen).
Het is naast het gevaarlijke ook nog eens lelijk omdat je bij de motor bovenop de banden kijkt, dus zie je veel sneller het verschil tussen de normale zwart/grijze kleur van de band en de glimmende zwarte kleur van de tyregel.
Daarom gebruik ik APC. Deze maakt de banden weer mooi egaal schoon.

Trouwens net voordat het ging vriezen wilde ik nog ff een toerritje doen, maar vergistte me in de koude banden.
Ben bijna op mijn bek gegleden in een bocht die ik niet eens hard nam, maar door de koude banden, waren ze gewoonweg hard en slippery...
Wees gewaarschuwd.
 
en voor het op te spuiten voor de auto/motor moet ik deze nemen toch?
Meguiar's Professional All Purpose Cleaner Spuitfles (APC) - leeg - 945ml
en deze
Meguiar's Professional Standaard Sprayer?
 
jeffrey rallye zei:
en voor het op te spuiten voor de auto/motor moet ik deze nemen toch?
Meguiar's Professional All Purpose Cleaner Spuitfles (APC) - leeg - 945ml
en deze
Meguiar's Professional Standaard Sprayer?
Alles wat op een plantenspuit lijkt kun je gebruiken.
 
als het goed is morgen de apc binnen!
hoe moet ik dit verdunnen of moet ik gewoon 1 a 2 drupels in het fles doen en met koud water bijvullen??

die apc kan ik toch ook gebruiken voor het motorblok ( van de auto) mee schoonmaken toch??
 
1:4 verdunnen voor de zwaardere vervuiling.
1:10 verdunnen voor de lichtere vervuiling.

Check hoeveel cc in je fles gaat, deel dit door 4 (of 10) en je hebt de hoeveelheid APC ;)
 
ohja nog wat vergeten.. :auw :schaam :schaam

volgens mij heb ik bijna dat ene flesje op van meg voor het klei..
kan ik dit ook gebruiken voor het klei??
 
motor zelf is ook te reinigen met apc. opspuiten inborstelen en afspoelen met de tuinslang.
je laatste bericht:weetniet ??