• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorfiets details - Denk even met mij mee :D

Wat jij de carterpan noemt is gewoon een deksel;). Meestal zitten daar de koppeling, dynamo of het krukaseinde achter. De echte carterpan hangt gewoon onder het blok.

Verder denk ik dat je het deksel niet meer netjes gaat krijgen met polijsten. Het ziet er in mijn ogen te beschadigd uit. De beste oplossing hiervoor lijkt mij vervangen of spuiten.
Als je deze wilt loshalen om te vervangen of te spuiten: De motorfiets op z'n zijkant leggen, dan stroomt er geen olie uit wanneer je het deksel los haalt.
 
De carterpan kan je nog wel in redelijke staat krijgen als de eigenaar deze niet wenst te vervangen.
Ben het er wel mee eens, dat vervangen een betere optie is.
 
Nou, ik heb inmiddels 1 motor gedaan! De bedoeling was om beide motoren in een dag te doen, maar daar heb ik mij flink in vergist. :p
Ik wilde zoals altijd foto's nemen tijdens de details, maar ik merkte al snel dat ik moest doorrammen om beide motoren af te krijgen. Dus ik nam amper foto's en dacht het we te halen.

Jammer joh... :D

Uiteindelijk een dag bezig geweest om de motor in nieuwstaat te brengen en dat is zeker gelukt. De eigenaar was zéér tevreden en had eigenlijk niet verwacht dat het zó zou uitpakken. :D (Een volle dag met de nodige pauzes, uitgebreide lunch van de eigenaar en geen tijdsdruk)

  1. 10.00 uur begonnen met mijn volgepropte Beamert uit te pakken en de spullen naar de tuin te brengen.
  2. 13.30 uur klaar met reinigen. (CPW, Artico Mgico, afspoelen, APC+D en kwasten/melamine, remmenreiniger, Artico Magico, afspoelen, kleien)

Motor schoon en dof --->

20161007_115325.jpg



Dit was al een hele vooruitgang. :D Goede reiniging is al de helft van het werk.

lakdefecten --->

20161007_115400.jpg


20161007_115410.jpg


20161007_115417.jpg


20161007_115426.jpg


20161007_115433.jpg


20161007_115449.jpg


20161007_115502.jpg


20161007_115610.jpg


20161007_170641.jpg



Bijna alle kappen gedemonteerd om in hun geheel te polijsten --->

20161007_141319.jpg



Polijsten
heb ik gedaan met de DAP900 V3, spotbuff pads (geel + oranje + wit) 3,5'' van Monello op de Dual Action Soft Backingpate 74mm met Veloce / Mezzo / Finale + S3 / S30. Ook enkele stukken met de Uni-Cone en Uni-Ball.

Stalen delen zoals de steps, schakelpook, remhendel, uitlaatpijpen, schroeven/bouten stuur en dergelijke zijn opgeschuurd met staalwol 0000.

Kunststof
behandeld met Scholl - Purple, in laten werken en goed afnemen.

Lakwerk is gewaxed met Collinite - 915 MarcDeScheleGans

Velgen
gewaxed met Collinite 476s.

Raam is gepolijst met Raffinni Geel / Oranje / Wit + Scholl / Monello
Koplamp/achterlicht dezelfde stappen.

Zadel is bij de reinigings-stap ook meegenomen en geborsteld met paardenhaar. Nadien behandeld met S100 zadelreiniger.

Tank is gepolijst nadat er allemaal vreemde stickers op zaten.
Protector is eveneens simpelweg mee-gepolijst.


Resultaat --->

20161007_182835.jpg


20161007_182856.jpg


20161007_182941.jpg


20161007_184310.jpg





Greeeetz