• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Microfibre Wash

Ik lees op de vorige pagina iets over tennisballen. Pas daarmee op!
Ik heb laatst van de dierenarts het advies gekregen de hond absoluut geen tennisballen meer te geven! Door de gele haartjes van een tennisbal kunnen ijzerdeeltjes, carbon of andere harde vezels zitten om slijtage tegen te gaan. Honden krijgen dat binnen, maar ook de tanden van een hond slijten er erg snel door...

Als die deeltjes in je doeken komen, kan ik me voorstellen dat dat niet heel positief is.
De ballen voor honden die ze in de dierenwinkel verkopen bevatten die harde vezels als het goed is niet..

Ik heb wel een en ander op internet gevonden, maar niet extreem veel. In hoeverre het waar is, geen idee. Maar ik geef het hier wel even mee!
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en Rts83
Mijn Micro restore is bijna op, nu met de Summer Sale de Nanolex ook aangeschraft. Wasprogramma: 30 a40 graden, 1200 toeren, witte bonte was en duurt ongeveer een uurtje. Bij erg vervuilde doeken of het geen tijd hebben om gelijk een was aan te gooien laat ik alles eerst lekker weken in een emmer met Micro Restore.
 
Ik lees op de vorige pagina iets over tennisballen. Pas daarmee op!
Ik heb laatst van de dierenarts het advies gekregen de hond absoluut geen tennisballen meer te geven! Door de gele haartjes van een tennisbal kunnen ijzerdeeltjes, carbon of andere harde vezels zitten om slijtage tegen te gaan. Honden krijgen dat binnen, maar ook de tanden van een hond slijten er erg snel door...

Als die deeltjes in je doeken komen, kan ik me voorstellen dat dat niet heel positief is.
De ballen voor honden die ze in de dierenwinkel verkopen bevatten die harde vezels als het goed is niet..

Ik heb wel een en ander op internet gevonden, maar niet extreem veel. In hoeverre het waar is, geen idee. Maar ik geef het hier wel even mee!

+1
 
Ik lees op de vorige pagina iets over tennisballen. Pas daarmee op!
Ik heb laatst van de dierenarts het advies gekregen de hond absoluut geen tennisballen meer te geven! Door de gele haartjes van een tennisbal kunnen ijzerdeeltjes, carbon of andere harde vezels zitten om slijtage tegen te gaan. Honden krijgen dat binnen, maar ook de tanden van een hond slijten er erg snel door...

Als die deeltjes in je doeken komen, kan ik me voorstellen dat dat niet heel positief is.
De ballen voor honden die ze in de dierenwinkel verkopen bevatten die harde vezels als het goed is niet..

Ik heb wel een en ander op internet gevonden, maar niet extreem veel. In hoeverre het waar is, geen idee. Maar ik geef het hier wel even mee!


Hmmm.... Hier heb ik ook wel eens wat over gehoord. Dit was in de tijd dat ik nog K9-instructeur was. Ik moet even diep graven in mijn geheugen, maar ik dacht te weten dat dit met name afhing van de kwaliteit die de tennisballen hebben. Dit is mij toen verteld in de Dierenzaak waar ik kom en de eigenaresse is hondenpsycholoog.
Ik weet niks van tennis, maar de duurdere ballen pluizen amper omdat er iets is met de haren, ofso.. :p

Stom dat ik het niet meer weet, maar weet wel dat ik een koker met 3 tennisballen heb gekocht en die was niet goedkoop. :D


Eigenlijk wel handig om dit gegeven weer eens op te frissen...



Greetz
 
Na het lezen van dit topic heb ik nog een vraagje.

Ik gebruik microfiber madness dry me crazy droogdoeken om de wagen te drogen (dus deze doeken hebben geen wax restanten enz...). Ze worden enkel gebruikt om de wagen te drogen.

Vervangen jullie het reguliere vloeibare wasmiddel compleet door nanolex microfiber wash (30 ml per wasbeurt), dus enkel nanolex en geen ander product in de machine of combineren jullie nog met een gewoon ander vloeibaar wasmiddel?

En gebruiken jullie bij elke wasbeurt de nanolex of enkel af en toe om de doeken weer heel zacht te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het bij elke wasbeurt, maar dan de helft van de normale dosering en de andere helft wasmiddel zonder wasverzachter.
Mijn doeken blijven in topstaat.

Dus ja, je kunt het combineren.
 
Ik gebruik het bij elke wasbeurt, maar dan de helft van de normale dosering en de andere helft wasmiddel zonder wasverzachter.
Mijn doeken blijven in topstaat.

Dus ja, je kunt het combineren.

Ok, maar puur gebruiken zonder ander vloeibaar wasmiddel gaat dus ook veronderstel ik? Is de dosering van 30 ml ook voldoende of is dat te weinig?
 
Dat gaat ook, maar dat zou ik niet iedere wasbeurt doen.
De hoeveelheid staat beschreven op het product.
 
Bij iedere wasbeurt 35 of 50 ml hangt af van de hoeveelheid was. En een beetje in de wasverzachterbakje om dit te neutraliseren. Ik zie de functie van half om half of soms deze soms gewone niet in. Dit product is gewoon een wasmiddel wat goed bruikbaar is. En ik was 1 trommel per weekend dus dan doe je toch bijna een half jaar met de fles...
 
De net uitgebrachte versie van poorboys is me zelfs beter bevallen dan de nanolex versie, zal voor iedereen persoonlijk zijn maar dan weet je iig dat er voldoende keus is met dit soort producten.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen en Ferdy
Dit product is gewoon een wasmiddel wat goed bruikbaar is. En ik was 1 trommel per weekend dus dan doe je toch bijna een half jaar met de fles...

Gewoon wasmiddel is goedkoper, vandaar dat ik op deze manier wat product probeer te besparen.
En als het gewoon een wasmiddel is, waarom zou ik dan deze kopen en niet gewoon wasmiddel gebruiken?
Er zitten toch speciale middelen in om te zorgen dat de doeken langer goed blijven, zoals ook wateropname?

Bij mij werkt het in ieder geval goed op deze manier, doe ook heel lang met een fles.

Alleen micro restore kan ook natuurlijk.

@Altos ik heb de micro restore van carclean deze is ook super, helaas niet leverbaar. Volgende keer de Pb maar proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik bedoel met gewoon wasmiddel te zeggen dat dit voldoende en goed genoeg is om altijd mee te wassen. Je hoeft niet normaal wasmiddel toe te voegen vanwege wasmiddel. De microvezels bepalen de wateropname en zachtheid. MF is erg gevoelig voor opname van alle toegevoegde middelen zoals parfum en verzachters in normaal wasmiddel. Nanolex MFW is een puur wasmiddel
 
@Istnogferarie ik heb de PB gekocht omdat ik al een tijdje gewoon wasmiddel gebruikte omdat ik het verschil met de Nanolex niet zo groot vond.
De PB schuimt wel heel erg veel maar alle vlekken waren uit de doeken en de alles was weer mooi zacht en fluffy.
Mijn droogdoeken waren ook wat minder wateropnemend en nu ook weer in topvorm na gebruik van PB.
Mijn 3x gebruikte doeken voelen weer exact als de nieuwe ongebruikte die ik nog heb liggen.
De geur is heel subtiel maar wel lekker fris.
Ik vind het zeer prettig spul en zeg zeker niet dat de Nanolex niks is maar mijn keuze gaat uit naar PB in deze.
 
MF is erg gevoelig voor opname van alle toegevoegde middelen zoals parfum en verzachters in normaal wasmiddel. Nanolex MFW is een puur wasmiddel

Ik gebruik gewoon wasmiddel zonder wasverzachter. Heb wel echt het idee dat na een wasbeurt met micro restore de doeken veel beter water opnemen dan met alleen wasmiddel.

Kan ook aan mij liggen hoor.
 
@Istnogferarie ik heb de PB gekocht omdat ik al een tijdje gewoon wasmiddel gebruikte omdat ik het verschil met de Nanolex niet zo groot vond.
De PB schuimt wel heel erg veel maar alle vlekken waren uit de doeken en de alles was weer mooi zacht en fluffy.
Mijn droogdoeken waren ook wat minder wateropnemend en nu ook weer in topvorm na gebruik van PB.
Mijn 3x gebruikte doeken voelen weer exact als de nieuwe ongebruikte die ik nog heb liggen.
De geur is heel subtiel maar wel lekker fris.
Ik vind het zeer prettig spul en zeg zeker niet dat de Nanolex niks is maar mijn keuze gaat uit naar PB in deze.

Gebruik jij ook ongeveer 30 ml per wasmachine (wasbeurt)? Ik was altijd maximum 4 microfiber madness dry me crazy doeken te samen (door hun dikte en gewicht). Is die 30 ml dan niet te veel (het schuimt ook fel zoals je zegt). Ik vraag dit omdat bij reviews op het internet word gesproken om tientallen doeken te wassen met 30 ml....
 
Ik gebruik idd 30ml per wasbeurt maar ik heb dan gemiddeld zo'n 12 tot 15 doeken erin zitten. Diverse soorten door elkaar.
 
Ik gebruik idd 30ml per wasbeurt maar ik heb dan gemiddeld zo'n 12 tot 15 doeken erin zitten. Diverse soorten door elkaar.
Hier ook zoiets. Volgens mij heb ik nog steeds de Micro Restore van Carclean.com staan o.i.d. Die meet ik af op 30ml, zoals aangegeven, en gooi dan letterlijk alle doeken bij elkaar. (Peluche Verde's / Senza Bordi's / Silk Dryer / Picollo Nero's / goedkope MF-doekjes / Wasmitts / Bianco's / Senza Aqua's / etc.)

Inmiddels heb ik ook de PB-wash en die moet ik nog proberen. Binnenkort al mijn spullen weer re-organizen, dus dan ga ik hem proberen.

Trouwens, mijn doeken zijn waarschijnlijk teveel gebruikt om ze na een MF-wash weer in nieuwstaat te krijgen. Misschien dat dit lukte toen ze wat nieuwer waren, maar momenteel lijken ze iets minder fluffy/zacht.



Greetz
 
Ik heb zelf nog 350ml over van de Micro Restore, maar zodra deze op is komt er eerst een klein flesje Microfiber Cleaner van PB. Als deze bevalt komt de gallon fles. Die is qua prijs wel aardig geschikt vind ik.