• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick’s Black Beauty

Heel zuur! Als je zelf voorziet er nog een paar jaar plezier van te hebben dan zou ik het lekker doen. Als je gaat opboren blijft de combinatie motor, bak, auto wel lekker hetzelfde.

Doet mij denken aan het scootertijdperk. Een warmloper gehad, blok laten honen en maatje grotere zuiger er in. Voelde als +100pk op z'n minst maar scheelde natuurlijk niet veel.
 
Ik kan mij ook vinden in de reactie van Roco.
Jij kent deze wagen en weet wat je eraan hebt, een andere auto is weer onzeker en de vraag is dan ook hoeveel geluk je met die wagen gaat hebben.
Is de de auto voor jou die uitgave waard? Een afweging welke jij zelf eigenlijk alleen kan maken.

In ieder geval veel succes ermee, het mag nu wel eens meevallen he.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Bedankt toppers! dit geeft mij toch af en toe wel wat steun. ik kreeg via PB ook al mensen aangeboden die een auto-ambu hadden die ik wel mocht lenen, of die ik (inclusief bestuurder en auto) mocht huren.
geeft een fijn gevoel dat er mensen zijn die mee denken en het beste met je voor hebben!

en... @AndyVR ja, het mag nu ook wel een keer mee zitten, wat een klote periode was het afgelopen halfjaar.
 
Nieuws, en goed nieuws denk ik...

Motor ligt er uit. zuigers zijn afgeschreven. lichte schade aan de cillinderwanden, als test 1 gehomed en dat wil prima. dus nieuwe zuigers er in een gaan met die handel!

Er is ook een onderzoek gaande waar dit probleem weg gekomen is, en aan de schade te zien lijkt het op een onjuiste verbranding waarschijnlijk door slechte kwaliteit benzine.

Maandag krijg ik een offerte met Gesmede zuigers & drijfstangen, zodat dit niet nog een keer kan gebeuren.
Oh en gelijk de koppeling maar wisselen, die zit er nu ongeveer 160.000 km in, dus dat mag wel. hij is niet af, maar hij is ook niet nieuw meer en aangezien het blok er uit is kan dat ook maar gelijk.
 
@Quantoxx 75% zeker.

Dat is wel waar het op neer komt inderdaad. Als ze terug is bezig met oliedruk en olie temp sensoren plaatsen zodat ik wat meer data heb, en dan zou ze nog minimaal 250.000 km mee moeten kunnen (denk ik)
 
Dat is inderdaad goed nieuws en je hebt zeker gelijk om alles gelijk goed/beter te laten herstellen.
Zal niet heel goedkoop gaan worden (ben ik bang) maar wel een stuk beter dan het was en je weet zeker dat alles tip/top is.
Hij is het zeker meer dan waard en je kan er straks lekker weer van genieten en er weer veel kilometers mee maken.
 
Toch al wat meer perspectief, gelukkig.
Het blokje zal dan ook iets meer vermogen genereren lijkt mij?
Toevallig waren we recent nog de discussie aan het voeren over goedkope of slechte benzine tanken en de gevolgen daarvan.
 
.....
Er is ook een onderzoek gaande waar dit probleem weg gekomen is, en aan de schade te zien lijkt het op een onjuiste verbranding waarschijnlijk door slechte kwaliteit benzine....
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat dit een flauwekul reden is, om de aansprakelijkheid van de motorfabrikant te ontlopen. Het is tegenwoordig een hele kunst om in Europa slechte benzine te tanken, het enige dat ik me kan voorstellen is dat er E10 getankt is, en dat deze erg lang in de tank gezeten heeft (valt chemisch uit elkaar in andere stoffen als de benzine te oud wordt). Als het niet aan de benzine ligt, kan het eigenlijk alleen maar aan de motorsoftware liggen, die eigenlijk net iets te veel vermogen uit het blok probeert te halen om een goede levensduur van de motor te garanderen. Ook van andere automerken is bekend dat er bepaalde motorblokken zijn die gevoelig zijn voor kantelende zuigers en daarbij horende hoge revisie kosten, en dat zijn eigenlijk gewoon ontwerpfouten.
 
@Cordoba wij hebben eens een nieuwe octavia 3 1.2 tsi gehad en altijd zelf in gereden, veel snelweg en ook lekker warm gereden. Altijd in ons dorpje getankt.
De auto hield een beetje in bij net geen 60.000km. moest er ge-walnut blast worden en zat alles dichtgekoekt.
Hier werdt mede slechte brandstof ook genoemd als rede samen met Tsi probleem dat er in het ontwerp zat.
Sindsdien altijd Shell V power en BP Ultimate getankt.
Bij 100.000km alles weer laten nakijken en nu was er 1/3e aan vervuiling te zien en de auto heeft nooit meer ingehouden.

Of er slechte benzine in omloop is? Ik denk het wel…maar dat is puur een gevoel.
Dat gevoel koop ik nu af met kostbare merk brandstof maar nog nooit last gehad met de werkbus (v-power diesel) Alle motoren de laatste 8 jaar (7 stuks, oud en nieuw) en de auto’s welke na de Octavia zijn gereden door ons.

@Nick Bakker Sterkte met de wederopbouw. Voortaan 98 van een groot merk tanken en weer lekker rijden!
 
Laatst bewerkt:
Hoop oprecht dat het hiermee opgelost is. Zou gaaf zijn om de auto te zien tijdens de volgende CarClean event.

Er zit een mooi verhaal achter.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker