• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nick’s Black Beauty

De meeste velgen/merken hebben een TÜV certificering, maar er blijven dan alsnog merken over die berucht zijn op de hoeveelheid balanceerlood die benodigd is. Zoals Dare, DOTZ, Japan Racing, Monaco wheels. Toevallig maken die merken veelal modellen die erg veel lijken op populaire OEM(+) en hogere segment velgen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en AndyVR
Zou persoonlijk gaan voor die Fiesta velgen in donkergrijs. Vind ik zelf wel mooi staan!
Zelf ben ik niet zo fan van niet originele velgen. Staan vaak net niet mooi. En kwaliteit is vaak ook wat minder lijkt het
 
  • Leuk
Reactions: Riez en Nick Bakker
@RoyR Bwa kwaliteit vaak minder dan OEM zou ik niet direct zeggen. BBS heeft bv. de velgen voor BMW gemaakt en zo zullen er vast nog bedrijven zijn die de velgen voor bepaalde merken maken.
 
Gister druk bezig geweest met de Fiesta!
Eerste oliewissel naar blokrevisie alweer
rond 8:00 begonnen en de auto omhoog gezet, en carterplug er uit gedraaid.
9D3E1939-F9CE-44A3-9F40-AF4A26C96615.jpeg


Daarna oliefilter los gedraaid. En Forlmule 1 gekeken.

Daarna de boel weer in elkaar gedraaid. En tevens een sandwich plate geplaatst achter het oliefilter waar een olie temperatuur en druk sensor in geplaatst zijn.

Dit is geen spontane actie, dit ben ik al een poosje aan het voor bereiden.
Poos geleden begonnen met dashboard uit elkaar halen.
6BE9E254-6AF0-4937-AFB7-F0F5D924C9FD.jpeg


Dit omdat er een bakje achter mijn versnellingspook zat waar je net niks mee kan (ja wat muntjes van de wasboxen…)
c80effa9-a3ca-4c4a-bb6e-4f621d539519.jpeg


Het bakje op de post gedaan naar @Bumpy dit omdat hij Gigantisch goed is in 3D tekenen. En ik. Niet zoo_O
Met een klein beetje trial en error (blijkt dat bakje niet symmetrisch is en meer van dat soort rare dingen)
494bf739-959a-4219-b9e5-67eabe42e787.jpeg

Dus daarna de printer aan geslingerd
49BE710D-1E31-416B-B790-257148D86FF4.jpeg

En de boel weer in elkaar gezet
IMG_8675.jpeg


En daarna het interieur weer in elkaar mogen zetten.
IMG_9098.jpeg


Best blij met hoe het uitgekomen is. Het lijkt netjes, alsof het standaard zo is :)
 
@RoCo ik zal eerlijk zeggen dat ik daar vanmorgen in de auto ook net aan zat te denken...
maar dan zal ik er ook gelijk bij zeggen dat ze er niet weer uit gaan als het niet nodig is. Ik vind het geen enkel probleem om aan een auto te sleutelen, maar het interieur... al die plastic klipjes en blegh, vreselijk werk
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Yes, en toen ik alles los had kwam ik er achter dat het piano lak frontje waar ze ingebouwd zijn best wel zeldzaam schijnen te zijn (alleen de MK7,5 ST en Black/red edition)