• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Monello Pads? Wat is het verschil?

j3roen

Detailing addict
24 mei 2012
93
52
Ik zag tijdens het bestellen dat er een nieuwe reeks "Professional" Foam pads in het assortiment zit.
Kunnen insiders mij vertellen wat er zo special is aan deze pads? De informatie is tot nu toe een beetje karig.

Ik ben op zoek naar pads die eventueel speciaal geschikt zijn voor een rotary, maar volgens mij voldoen mijn huidige
smartpads daar ook wel voor?

thx!
 
De Smartpads komen bij Lake Country vandaan. De CCS techniek (gaatjes) zijn bedoeld om het teveel aan product op te vangen en "los" te laten als het nodig is.
In de praktijk merk ik daar vrij weinig van. In principe kunnen ze op een DAP en een Rotary.
Het nadeel is dat het velcro doorloopt tot op de rand dus als je de achterklep aan het doen bent en je raakt met de zijkant de bumper dan ben je met de rotary meer de sigaar dan op een DAP.

De Professional pads hebben een honinggraat structuur, na veel testen met diverse ontwerpen van gaatjes, kanaaltjes (honinggraat) en andere vormpjes kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk vrij weinig uitmaakt allemaal.
Op de Kompressor pads na want die kan beter rondingen pakken en merk je wel gewoon goed.

De Professional pads hebben op dit moment die honinggraat structuur en zal over een paar maanden vervangen worden door volledig vlakke pads.
Deze zijn tussen tijdelijk om de boel te overbruggen naar de pads die het moeten gaan worden.
Het worden dezelfde pads (dus ook de kleuren en hardheden) alleen dan vlak.

Kleuren/hardheden vergeleken met de LC pads zijn bijna hetzelfde.
Alleen de witte van Prof. Pads is een stuk zachter dan de LC versie en de Heavy Polishing van de Prof. pads is een stuk beter dan de Heavy Polishing van LC.
Die laatste is wel heel erg open (coarse) en vaak niet geschikt.

Lijstje Prof. Pads: indicatie
Geel - Cutting - Monello Inizio Forza/Poorboy's SSR3/Meguiar's M105
Orange - Light Cutting - Monello Mezzo/Poorboy's SSR2-2.5/Meguiar's M105
Green - Heavy Polishing - Monello Mezzo/ Poorboy's SSR2/Meguiar's M205
White - Light Polishing - Monello Finale/ Poorboy's SSR1/Meguiar's M205
Black - Finessing - Monello Finale/Poorboy's SSR1/Meguiar's M205/ GLAZE/ CLEANER-WAX
Red - Finishing - SEALANT/WAX

Waarom indicatie: omdat de lak niet ontploft als je bijvoorbeeld Monello Forza op oranje zou verwerken. Het zijn meer handvaten en experimenteren mag en kan soms lonen.
Die je niet kan zien is wit maar dat kan je niet zien met een witte achtergrond ]d~^
 
Thanks, duidelijk / helder antwoord! Voorlopig houd ik het dan even bij mijn huidige pads. Misschien alleen nog 2 kompressors erbij; deze zijn ook geschikt voor een rotary toch?
 
Dan komen er daar een paar van bij. Ondanks de toch wat matige reviews. Zelf heb ik als test een gold concours gehaald en gebruikt 2 weken geleden; dat is mij prima bevallen voor het aanbrengen van de wax zonder emotie.
 
Komen deze pads ook in 4 inch (of nog beter 3 of 3 1/2 inch)?

Moet weer een voorraadje hebben nl.
 
Wat vinden jullie van de reviews van de Kompressor pads? Een punt was dat het velcro niet netjes in het midden was gemonteerd. Dat was bij mijn exemplaar ook.
Zeker op een rotary heeft dat een nadelig effect lijkt mij?
 
Inderdaad, kwestie van even goed centreren, gaat prima.
Even de tijd nemen om goed te centreren dan heb je daar heel de auto plezier van.
 
Leuk om lezen dit :ja
Vooral omdat ik nooit geloofd heb in het verhaal van de diverse inkepingen in pads die zogezegd product zouden vasthouden om het dan op het juiste moment los te laten....:confused:
Ik ben dan ook een hele tijd terug reeds op zoek gegaan naar volledig vlakke pads....enkel om vast te stellen dat deze nogal moeilijk te krijgen waren......uiteindelijk ben ik dan bij Gloss-it pads terechtgekomen.
Het verheugd me dan ook te lezen dat ik binnenkort mijn vlakke pads gewoon bij Carclean.com zal kunnen bestellen! :party:
 
Mijn ervaring met de hex-pads is dat de inkepingen product ophouden waardoor ze iets sneller verzadigd zijn. Zeg niet dat het een hemels groot verschil is, maar ik merkte het toch. Kijk alvast uit naar de vlakke pads.
 
Misschien niet echt een toevoeging maar een mening want ik voelde echt verschil al bij de CC clinic in pads,
Blij dat ik de Kompressor pads genomen heb ook al zijn ze best prijzig. (DAP)
Gaan heel fijn over rondingen etc. en centreren had ik ook inderdaad! (gewoon kijken naar de pad)
 
BC911 zei:
Mijn ervaring met de hex-pads is dat de inkepingen product ophouden waardoor ze iets sneller verzadigd zijn. Zeg niet dat het een hemels groot verschil is, maar ik merkte het toch. Kijk alvast uit naar de vlakke pads.
Mijn ervaring is dat de verzadiging verband houdt met type product. Olie gedragen en vlakke pad geeft volzuigen bijv.
 
Ik ben erg tevreden over de (CG) Hexlogic pads , erg duurzaam. Zijn deze Monello pads exact hetzelfde?