• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Monello Pads? Wat is het verschil?

Is er toevallig een indicatie wanneer de 4'' pads van Monello beschikbaar zijn? Dit omdat de 4'' LC spotpads niet leverbaar zijn.
 
Dan is de velcro te nat geweest, deze moet zo min mogelijk nat worden. Ook niet wrijven met een doek op de bovenkant.
Als deze toch vochtig is dan erop doen en een beetje erop "masseren" zodat de haakje goed in elkaar gaan. Dan zit hij wel goed vast.

Velcro wordt verbeterd omdat teveel mensen er moeite mee hebben maar dat zal pas bij de volgende levering zijn.
 
Alleen tijdens het droogdraaien na het schoonmaken wil je oranje pad er iedere keer af..
Voor de rest geen problemen, al is mijn witte pad (maandag gekocht) al aan het scheuren na 1 auto....
Redelijk snel vind ik dit, de 'oude' witte (dus met die honingraat) is nog volledig intact.

Wat mij verder opvalt is dat de nieuwe, dus de pads zonder die honingraat, steviger aanvoelen dan de 'oude'.
Ook zijn de nieuwe pads (voor mijn gevoel?) iets kleiner dan de 'oude', kan dit kloppen?
 
Gewoon erop masseren, toevallig gisteren nog iemand in de shop met hetzelfde probleem. Bleek ze te nat schoon te maken.
Pad hoeft niet brandschoon voor tussendoor alleen het ergste moet eraf.
Daarna erop doen en met wat druk de pad met "excentrische beweging" op de pad vast duwen.
Dus pad er goed in het midden erop, met je had erop duwen en je hand trillend de pad goed in het velcro drukken.

Schuim met en zonder honingraat is exact van hetzelfde schuim gemaakt. Alleen iets kleiner inderdaad en wat dunner (en natuurlijk geen structuur).
We hebben uitgebreid getest met verschillende "figuren": honingraat, gaatjes, golfjes etc etc je kan het zo gek niet verzinnen of er is een structuur.
Puntje bij paaltje merkten wij totaal geen verschil in resultaat, spetteren of vollopen.
Juist met bepaalde structuren was er meer trilling of slijtage vandaar dat ze nu gewoon vlak zijn.

Wanneer scheurde de pad?
Bij het verwerken van welke stand, welk product?
Pad scheurt echt niet zomaar.
Als de pad te nat is en je gaat hem droog draaien dan komt er teveel kracht op de pad te staan het is immer maar zacht foam.

Werkwijze witte pad:
-te gebruiken met finishing polishes of 1 step cleanerwaxen
-weinig gebruiken: 3-4 dotjes, meer is echt niet nodig.
-bij formaat Golf een tot twee keer licht reinigen met wat water, daarna pad uitknijpen en dan pas op de DAP zetten, niet meteen naar stand 6 maar eerst stand 1, 2 en dan 3. Harder is niet nodig.
-naderhand kan je met wat meer water de pad reinigen maar probeer de pad niet onder te dompelen en zeker niet de velcro kant dubbelvouwen (met het velcro naar binnen) of droog wrijven met een doek.

Op deze manier kan ik me niet voorstellen dat de pad gaat scheuren.
 
Kan er niet zo goed bij dat iemand het voor elkaar krijyt pads te laten scheuren. Ik heb ze na het polijsten altijd in een sopje liggen daarna handmatig schoonmaken onder de kraan en op laten drogen. Tot op heden nog geen enkele velcro losgelaten of wat dan ook gescheurd.
 
Het punt is vaak dat men denk goed bezig te zijn maar in de praktijk blijkt dat niet het geval.
"Druk je misschien te hard?" Vaak is het antwoord van nee maar als we meetings e.d. kijken dan zien we hoe men vaak toch behoorlijk hard staat te duwen.
Of er wordt niet veel gebruikt maar als je ziet hoeveel ze er dan op doen dan is dat vaak echt te veel alleen in hun ogen is dat dan weinig.

Zonder er daadwerkelijk bij te zijn blijft het vaak gissen waar het fout gaat.
 
Dibbuz;302606 zei:
Gewoon erop masseren, toevallig gisteren nog iemand in de shop met hetzelfde probleem. Bleek ze te nat schoon te maken.
Pad hoeft niet brandschoon voor tussendoor alleen het ergste moet eraf.
Te nat schoon maken??
Ik weet het niet hoor, maar het schoonmaken van je pads gaat toch echt niet lukken door erop te blazen ;)
Schoonmaken doe ik (zoals werd aanbevolen op het forum....) na ieder paneel.
En dit schoonmaken doe ik inderdaad onder de kraan met Dasty, en dan worden ze wel nat ;)
Daarna pad op de bodem duwen om het water eruit de duwen, vervolgens op de DAP en vanaf standje 1 naar 3 om
droog te draaien.
Dibbuz;302606 zei:
Wanneer scheurde de pad?
Bij het verwerken van welke stand, welk product?
Pad scheurt echt niet zomaar.
Als de pad te nat is en je gaat hem droog draaien dan komt er teveel kracht op de pad te staan het is immer maar zacht foam.
De pad is gescheurd (hele kleine scheurtjes hoor, geen megascheuren) aan de onderkant net naast de velcro.
Of dit nu gebeurd is tijdens het polijsten of schoonmaken weet ik niet, ik weet alleen dat het mij opviel toen ik de pad weer op de machine
heb gezet na het schoonmaken.
Ik heb de pad gebruikt met finale, dus dat lijkt me de juiste combi, waarbij ik (zoals altijd met polijstmiddelen) 3 erwtjes op de pad gebruik.

Zoals ik het kan overzien, na je uitleg, zal het dan scheurtjes hebben gekregen tijdens het droogdraaien.

Dibbuz;302606 zei:
Werkwijze witte pad:
1. te gebruiken met finishing polishes of 1 step cleanerwaxen
2. weinig gebruiken: 3-4 dotjes, meer is echt niet nodig.
3. bij formaat Golf een tot twee keer licht reinigen met wat water, daarna pad uitknijpen en dan pas op de DAP zetten, niet meteen naar stand 6 maar eerst stand 1, 2 en dan 3. Harder is niet nodig.
4. naderhand kan je met wat meer water de pad reinigen maar probeer de pad niet onder te dompelen en zeker niet de velcro kant dubbelvouwen (met het velcro naar binnen) of droog wrijven met een doek.

Op deze manier kan ik me niet voorstellen dat de pad gaat scheuren.
1. daar heb ik de pad ook voor gebruikt: finale
2. 3 erwtjes per keer gebruikt (voor een deur dus 2x)
3. de witte pad was zo zwart dat ik het niet aandurfde om meer dan 1 paneel met een pad te doen.
dit is ook wat ik gelezen heb op het forum: 1 paneel per pad, daarna schoonmaken.
Wat betreft het schoonmaken kan ik het nog niet helemaal plaatsen hoe je dit bedoeld.
Schoonmaken, dus de polijstresten uit de pad, ga je niet halen met een drupje water lijkt me.
Dus het licht reinigen snap ik niet.
4. Pad dubbelvouwen doe ik nooit, reinigen met veel water (en Dasty) wel, anders worden ze niet schoon.
Schoonmaken zonder de pad onder te dompelen lijkt me lastig, je wilt toch de hele pad schoon.
Overigens doe ik alle pads op deze manier, alleen de nieuwe witte vertoont scheurtjes! Dus de andere witte (met honingraat) niet!
Droog wrijven met een doek had ik zelfs nog nooit aan gedacht.

Wanneer een pad echt smerig is (zoals in mijn geval zwart), is het toch verstandiger om deze regelmatig schoon te maken?
Dit is wat ik tenminste altijd lees, of ik heb het helemaal mis....

Ik zal de volgende keer de pads eens alleen op standje 1 'droogdraaien', misschien dat het dan beter gaat.
 
Uiteraard schoonmaken wanneer nodig, hoe zwaarder een polijstmiddel hoe vaker je deze zal schoon moeten maken.

Wat ik bedoel is dat de pad tussendoor niet brandschoon gemaakt hoeft te worden. Alleen het ergste eraf is ook prima, dan hoef je de pad ook niet zo nat te maken en plakt het velcro beter.
Ik zal proberen volgende week tijd te maken voor een filmpje en hier posten. Dat gaat een stuk makkelijker dan met tekst :)
 
Er was toch al een filmpje over hoe je pads thuis schoon te maken? In dit topic staat een filmpje gemaakt door SkyBuMp.
 
IbizaSigno;302677 zei:
Er was toch al een filmpje over hoe je pads thuis schoon te maken?

Ik denk dat ie een filmpje bedoelt met hoe je dit machinaal doet.....hoewel ...ik twijfel alweer na het (nogmaals) lezen van het bericht :weetniet
 
Tiemen;302668 zei:
de witte pad was zo zwart dat ik het niet aandurfde om meer dan 1 paneel met een pad te doen.

Wat ik mij dan afvraag, heb je de wagen wel van tevoren gekleid?
 
Correct w.b.t het filmpje alleen bij deze pads is het velcro wat gevoeliger voor nattigheid.
Ook is dat na het polijsten en niet voor tussendoor.
 
SLK;302680 zei:
Wat ik mij dan afvraag, heb je de wagen wel van tevoren gekleid?
Jazeker!
Het gaat hier om een uni lak van een oude auto (Traction Avant uit 1948):
IMG_6231.jpg


Gio: zoals je ziet wel de rubbers afgeplakt ;):
IMG_6233.jpg


Ondanks dat mijn vader de auto goed schoon houdt, en deze oldtimer altijd binnen staat, was
dit het het verschil tussen voor en na polijsten. Je kunt duidelijk het verschil zien tussen links en rechts en waar ik
gestopt ben met polijsten. Overigens was het zeer lastig om goede foto's te maken:
IMG_6252.jpg


Misschien dat daarom de pads zo zwart werden?
Ik zou het wel graag weten wanneer ik iets niet goed doe, aangezien ik ook nog een uni zwarte 2CV (kun je hier net de wielen van zien):
IMG_6241.jpg

En een uni gele VW Kever (reflectieshot van de Traction!):
IMG_6242.jpg


(meer foto's komen nog, maar ik mis nog de foto's van dat ik hem helemaal klaar heb)
 
Dibbuz;302674 zei:
Wat ik bedoel is dat de pad tussendoor niet brandschoon gemaakt hoeft te worden.
Ik zal proberen volgende week tijd te maken voor een filmpje en hier posten. Dat gaat een stuk makkelijker dan met tekst :)
Dat zou super zijn!
Zo te lezen hebben zijn er meer die zijn gaan twijfelen...
Ik doe het net zoals in het genoemde filmpje, en dat is zeker wel nat ;)
 
Tiemen;302695 zei:
Misschien dat daarom de pads zo zwart werden?

Je bent toevallig niet in aanraking geweest met dat chroom ? Als iets zwart afgeeft is het chroom & RVS wel.

Even een vraag mbt het schoonmaken van de pads. Dennis geeft aan dat de velcro eigenlijk niet nat mag worden, hoe doe ik dit dan icm een padwasher ?
Daar moet ik met de pad volgens mij het rooster naar beneden duwen om het water te pompen waarbij (bij mij in ieder geval) eigenlijk altijd de pad en backingplaat nat worden ?
 
Nope, het chroom heb ik niet geraakt.
De pads werden het aller zwarts van het dak, de rest van de lak viel wel mee, al
schrok ik er de eerste keer wel van, en aangezien ik geen lakdikte meter heb, durfde ik
ook niet verder te gaan dan finale op wit.