• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Monello Pads? Wat is het verschil?

Omdat het volgens mij niet ligt aan uni lak of niet, maar aan de aanwezigheid van blanke lak.
Als de Citroën nog zijn originele lak heeft, dan lijkt het met zeer waarschijnlijk dat daar geen blanke lak over zit, en dat de pad dus zwart wordt. Volgens mij is het dan ook niet nodig je zorgen te maken als de pad zwart wordt, maar als ik het fout heb, corrigeer me dan vooral :weetniet .
 
Er is een verschil tussen een uni-lak = geen metallic en een single stage lak = geen clear coat. De laatste geeft kleur af, de eerste niet.
 
Quattro;302713 zei:
Omdat het volgens mij niet ligt aan uni lak of niet, maar aan de aanwezigheid van blanke lak.
Als de Citroën nog zijn originele lak heeft, dan lijkt het met zeer waarschijnlijk dat daar geen blanke lak over zit, en dat de pad dus zwart wordt.
Te zien aan de sinaasappelstructuur op het dak, is het niet meer de originele lak, maar wel oud!
De andere delen van de auto lieten lang zoveel niet af.
Begin vorig jaar is de voorkant nog helemaal opnieuw gespoten (door een erkende oldtimer restaurateur, maar wat een ....., de hele auto zat onder de spuitnevel..), omdat de loods eind 2010 totaal uitgebrand is met de 3 oldtimers erin...
De lak was dusdanig aangetast door de warmte dat de voorkant (die richting de brandhaard stond) afgebladerd was.
Dat kan dan tevens het verschil in afgifte verklaren met het dak (die niet overgespoten is)