• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe producten

Nee ik zou eerder S20 pakken dan Mezzo maar als je nu bv al Mezzo hebt staan hou het dan daarbij ivm de kosten. (Veel mensen hebben een Dappie met Monello pakket). Om te finishen neig ik zelf eerder naar Rupes/Finale dan bv S30.
 
Kan dit budget misschien iets oprekken, maar ben niet van plan 80+ uit te gaan geven aan een wax...
Persoonlijk vind ik dat een wax tot een bepaald bedrag nog écht verschil maakt, maar het houdt al snel op en dan betaal je voor de naam/potje/gelimiteerde uitgave/etc.

Ikzelf ben niet zo'n wax-verslaafde als velen hier en gebruik de ''simpele'' Collinite waxen. Deze doen in mijn ervaringen waar je om vraagt en dat voor 2 tientjes. :p
De 845 vind ik lekker verwerken en is machinaal aan te brengen (vloeibaar) met een wat glasachtige glans, de 915 is wat duurder en deze geeft met name donkere kleuren wat meer diepte door zijn oliën en de 476s zit hier tussenin, maar is eveneens 2 tientjes en heeft bij mijn schoonvader 6 maanden op zijn autootje gezeten c.q. beading/bescherming laten zien. (Ondanks 2-3 wekelijks wassen)

De Collinite 915 vind ik persoonlijk voor mijn kleur, donkerblauw, het laatste beetje resultaat geven na het polijsten.



Enige ervaring met de S17, S20 en S40?
Las dat bijv de S40 het erg goed doet op donkere lakken!
Ik gebruik zelf de S3 om te corrigeren en al flink richting een finish te gaan en finish daadwerkelijk met de S30. Hierna, of eigenlijk bij de S3 al wanneer je die goed doorwerkt, zie je bijna geen verschil meer als je de S30 gebruikt. Ik gebruik hem alsnog om nét wat meer glans te krijgen, ook al is het soms alleen nog maar voor het idee.

De S20 heb ik vóór afgelopen winter gebruik om mijn auto klaar te maken voor de winter. Dit deed ik op een Scholl - Navy Spiderpad en de correctie is dan best goed (Flinke swirls verwijderen en om te finshen met één product)

De S40, daar heb ik ook van begrepen dat deze op donkere kleuren, waarbij je uiteraard al meer effect ziet, aardig tot zijn recht kan komen. Mijn idee hierbij is dat je met deze hele fijne finisher nét wat meer hoogglans krijgt. (Maar goed, soms vind ik het na S3 al bijna niet meer beter worden en is het al geweldig. :p )


Ik denk dat je met de 3 Monello-polijstmiddelen een zelfde resultaat kan behalen als met andere merken en hun lijnen, echter is er vaak persoonlijke voorkeur bij het verwerken / resultaat.

Toen ik nét begon met Detailen en mijn DAppie kocht, toen heb ik mijn gehele BMW met alleen de Monello - Gele pad + Veloce gedaan. De korrel flink benut en laten afbreken en het resultaat was ongelooflijk. Daarna kwam ik te horen dat ik eigenlijk moest afschalen naar Oranje + Mezzo en finishen met Wit + Finale. Dit heb ik toen getest en op het oog van meerdere mensen konden wij wel vaststellen dat het verschil zó minimaal was, dat voordat je een verschil zou zien, je al helemaal dol zou zijn van het staren. :p


Greetz
 
@Ric325i
Thanks!
Ben zo goed als door de monello lijn heen, dat was ook de reden van de vraag!
Mogelijk de scholl dan is proberen!

@Quantoxx
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Betreft de wax, het gaat op een witte en een zwarte auto, om de kleuren maar lekker uit elkaar te houden :p
 
Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

No Problemo, ik maak het graag nuchter en duidelijk. :p

Scholl is mij goed bevallen nadat deze kocht om te proberen. Hij is niet dubbel zo goed ofso, maar valt net wat meer in mijn straatje qua gebruik en de finish van de S3.

Een wax van Collinite, specifiek even de vloeibare 845 en vaste 476s, die kosten €20,- de stuk en gaan lang mee. De 845 gaf een wat koudere glans, ''glasachtige'' en de 476s een iets warmere glans.
De 845 ging in meerdere gevallen 2-3 maanden mee en de 476s 4-5 maanden. Misschien allebei wel langer aanwezig, maar in die tijd heb je echt nog wel beading en een beetje sheeting.

Hier een voorbeeldje van de 845-glans versus een olierijkere wax. (Kofferklep in de rijkere wax, de rest van de auto in de 845;

20150809_153514_zpsna7lsyjm.jpg



Ook een voorbeeld van de 467s, met beading, sheeting en ietsjes warme glans;

20151217_154352.jpg




En ook een recent voorbeeld van de wat duurdere (€34,-) 915. Zoals je ziet gaf hij wat meer diepte aan de kleur op de kont van de auto versus de onbehandelde deuren;

20160517_140249.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wax blijft nog een struikel blok! Voorheen kon ik gewoon 4 waxen kopen en hooen dat er 1 mijn ding was!
Helaas gaat dat niet meer ivm andere baan hehe
 
Geloof dat het tijd word mn budget je vergroten..

Meer waxen in beeld; autoglym HD wax, monello ibrido en ook de fusso en 476 blijven in beeld!!

Edit:
Heb via via een nagenoeg nieuwe fles monello final gekregen...
Word dus waarschijnlijk alleen de s3 en s20 besteld! Heb nog genoeg monello pads dus daar doen we het gewoon mee even...
Ga er van uit dat dit ook prima gaat!
 
Laatst bewerkt: