• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nog een project! Mercedes SL300 cabrio (1992)... derde update 12/10 !!!!

Knap dat de eigenaar zich niet blind staart op de staat waarin de auto is aangeschaft!!
Kan duidelijk zien dat het met liefde gebeurt en de vorderingen zijn al duidelijk te zien.. heel knap.
Dit gaat echt mooi worden, blijf het graag volgen dit topic.. doe mij ook maar een update :)^
Succes met de vorderingen, komt goed.
 
heel binnenkort komt er een update...het heeft vooral te maken met die binnenzijde en het woord "leder"...nog even geduld dus :-"
 
Deze had ik even gemist, maar zo zeg8-()) 8-o


Wel een fantastische klus om deze Benz weer netjes te krijgen
 
Vooreerst wil ik MerivaWim bedanken voor de eerste drie updates van mijn project.
Ik neem het nu even over want hij heeft ook een druk leven... :)
Het heeft even geduurd maar er is niet stilgezeten zo zal je aan de volgende foto's zien
 
de shifter van de autotransmissie bevatte bijna evenveel vuil als een van de zetels. volledig demonteren, kuisen en herstellen was ook hier de enige oplossing

IMGP0284.JPG

 
de ondergrond werd gereinigd en behandeld met een steenslagcoating, de kabelbanen netjes gemaakt alsook de binnenliggende kabels
C0nYcnZxcnSBl5L1Z3m1L2LvU8zMdNYV6MoxvcQfSRE=w140-h105-p.jpg
m7cCqHhTGQQD44TRoRy2excDlUD-gXxsMlYrz5pU1oM=w140-h105-p.jpg


 
het dashboard werd intussen bekleed met leder en terug geinstalleerd, ik kon er niet mee leven dat dit als enige zou overblijven in de fabriekszwarte afwerking

LV9UmuVh5kgmkIgZKjecZAkfrPuLFHgQiNYt9OcAWIk=w140-h105-p.jpg
gQyEU7BsFxAwMy-zgcnbvCjqqP4nvhgwyJj0t5mL8TQ=w140-h105-p.jpg


weet iemand trouwens hoe ik deze foto's groter kan plaatsen ?
 
de originele zetels werden verwijderd en de donorzetels ook grondig gereinigd en volledig gedemonteerd, op die manier krijg je alles zuiver EN weet je ook gelijk hoe de boel in elkaar steekt

y1PU5ws4FaHIlGkQe8fHcE-XU33v58Lenm_0yxCOPjU=w105-h140-p.jpg


en zo ziet hij er in zo stukjes uit

LTXqkaKGyIhAWiOIq_IiwZye3ijpU6D5JKbVOzfjwpA=w140-h105-p.jpg
 
de dakhydraulica : 12 cilinders opereren het openen en sluiten van de softtop
hier de hoofdcilinder na demonteren

K0-sQ4JYwnzUH9tcKD_LN-QhYWm_XfXpXw8HqeFw4Ik=w140-h105-p.jpg


en na revisie terug op zijn plaats gezet, de overige werden ook terug geplaatst na inspectie en aanpassingen

7Uz3uMtfzJsVeBWX2NBPfebhmRlMoc0jCs2LUtIHdiI=w140-h105-p.jpg


aan de originele softtop zat ook een reukje en diende vervangen, hier de opvolger

QUW0HiTZblPB1H9gCy24qrbYT4pP8onwQAwhvMbCmhc=w140-h105-p.jpg
 
de tapijten geplaatst vooraan links en rechts en terug gemonteerde stoelcomputers

6SBv9VDKWlozHvXcv4vpLE-APr_-wr1Wp6jH_U4y22Y=w140-h105-p.jpg
YBLrRShULYmQcxGUD4CtYVkbhUO2cp2PahOTQHY8fVw=w140-h105-p.jpg


vermits ik in de originele versie geen stoelgeheugen had, heb ik de stoelcomputers en bedrading aangepast om dit nu WEL te hebben, bovendien hadden de donorstoelen de mogelijkheid tot Multi Contour Adjustment waarbij je met lucht het rug- en zitvlak op verschillende wijzen kan aanpassen, ook hiervoor dienden enkele lucht- en vavcuumlijnen bijgeplaatst en aangepast te worden

KmEH7eI-SanSuNdLIsqgWVa81oe1skDMEww9fUgpJvw=w140-h105-p.jpg
Z3vtHepa0wt49mXdmYaVhAnm5StUvrlIzVCcXSBJVPk=w140-h105-p.jpg
9PzgeclkOQ36IOo2dIpEmHCTSGEg8PaPKkd9NpDOnGQ=w140-h105-p.jpg


Achteraan de wandtapijten gezet en de grondbescherming. Normaal staan in de SL geen achterzitjes. SL parts nl was zo vriendelijk mij een jump seat te verkopen om die terug te bekleden in grijs - rood
Mijn kleinzoon van bijna 4 vind het allemaal prachtig, let op de nieuw beklede rolbeugel

PAXL-79v9Cwjqv3lIK1t78Cv6BIMZpLdeXiE0SVpVfU=w140-h105-p.jpg
sEj_lRt5tmN1MiVWYgVTike53GEMGaXBE2SBvdLf75s=w140-h105-p.jpg
 
vintagelover;n406252 zei:
weet iemand trouwens hoe ik deze foto's groter kan plaatsen ?

Vraag het ff aan Wim ? ;)
Photobucket , accountje aanmaken , uploaden , bibliotheek , kopiëren , plakken.....

De kap ziet er al goed uit , nu onder de kap nog een beetje... :-D
 
Vintagelover had me gevraagd om wat foto's te plaatsen die niet te klein zijn...hier de eerste foto's op beter formaat...hetgeen je ziet is amper nog herkenbaar...van vuilbak naar quasi nieuw :)
@ Vintagelover...laat de andere foto's maar komen...dan post ik deze ook nog voor je!

IMGP1273.JPG


IMGP1191.JPG

IMGP1228.JPG
IMGP1282.JPG
IMGP1281.JPG
 
nog foto's :

dashboard voor het bekleed werd :

IMGP0670.JPG


en erna :

IMGP1195.JPG


hier geplaatst maar alle schakelaars en roostertjes moeten nog uitgesneden worden :

IMGP1197.JPG


IMGP1201.JPG


dak%2Buitgevouwen.JPG


opgevouwen.JPG


hydraulica van de kap :
IMGP0908.JPG
 
nog een paar foto's. Hij had m'n extractor een tijdje terug even nodig.

hier één van de resultaten :

ruimte waar de kap op rust als deze opgevouwen is...hier 50/50 :
IMGP0909.JPG


IMGP0910.JPG


en na : (bekleed met leder vermoed ik ???)

IMGP0937.JPG