• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onze Opel Astra G

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Komende weken wil ik onze Astra G eens goed onder handen nemen en deze een volledige detail beurt gaan geven met de spullen die ik tot nu toe heb :

- Mequiars NXT wash
- Mequiars Clay Kit
- Mequiars NXT Tech 2 wax
- Mequiars Ultimate Quick Detailer
- Mequiars Quick interior Detailer
- Mequiars Tyre gloss gel
- Bosch GEX 125 AC Excentrische machine


Voordat ik daarmee begin wil ik eerst eens kijken hoe ik de huidige problemen die ik tegenkom het beste kan aanpakken.
Om te beginnen het exterieur :

Op de achterklep zitten een aantal logo's. Hiertussen vormt zich allemaal vuil en oude wax.
CIMG1215.jpg


CIMG1217.jpg


CIMG1213.jpg


Nu ben ik al bezig geweest met wattenstafjes, doeken die in een punt zijn gevvouwen en weet ik wat nog meer.
Hebben jullie een tip om ook het gedeelte tussen de letters schoon te krijgen ?

Gr. Arjan
 
Als ik daar APC insmeer, biedt dat dan ook voldoende bescherming ?

Ik kan er daarna wel weer wax tussen smeren maar als ik dat niet goed kan uitsmeren blijf ik met het probleem van lelijke witte randjes zitten ?

Gr. Arjan
 
De APC (meguiars of Poorboys) biedt absoluut geen enkele bescherming, sterker nog, het stript juist de wax als deze te sterk is aangemaakt.

Je kan de randjes en kieren schoonborstelen met de Meguiars Triple Duty Brush. Je kan hiermee ook perfect waxresten verwijderen.

Lees DIT eens door, dan zul je zien hoe handig en veelzijdig dit borsteltje is.

:)^
 
Als ik jullie tips dus goed lees :

Met een tandenborstel en APC dus de resten verwijderen, met een applicator pad de wax aanbrengen en dan na het curen met een detail brush weer uitpoetsen ?

Eerst maar eens een can met APC en zo'n brush bestellen dan :rules

Gr. Arjan
 
Een tanden borstel gaat ook ,maar ik adviseer echt een kwast ,de haren zijn veel zachter ,veel minder kans op krasjes rondom het logo.

Wax aanbrengen ,als het gaat (natuurlijk gaat het) met je vinger toppen ,is veel makkelijker ,waardoor je dus ook minder kans hebt om het in de randjes te krijgen.
Maar een pad gaat ook natuurlijk.

Uitpoetsen met een microvezel..!

Er staan trouwens goede kwasten in de webshop ,van carclean zelf.
 
De APC van Mequiars staat samen met de kwasten op de bestellijst.

Nu het wat mooier weer is heb ik net de auto even snel gewassen met NXT shampoo en het interieur even afgenomen met QID van Mequiars.

Ik heb gelijk even wat foto's gemaakt van het exterieur en het interieur.
Aan de buitenkant zou ik graag een wat "nattere" look willen hebben. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken ?
Zelf zit ik te denken aan de diamond white van PB's :weetniet ?

CIMG1226.jpg


CIMG1228.jpg


CIMG1229.jpg


CIMG1233.jpg


CIMG1234.jpg



Wat betreft het interieur, ik vindt met namen de deur panelen en het dash in mindere mate wat doffer worden. De QID trekt dit niet echt naar boven vindt ik.
Wat zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken ?
Ook de stoelen zijn naar mijn mening wat aan de doffe kant ?

CIMG1243.jpg


CIMG1240.jpg


CIMG1237.jpg



Benieuwd wat jullie advies is :-"

Gr. Arjan
 
Hey Arjan,

Als je de originele kleur van de stoelen weer terug wilt hebben is er maar 1 oplossing; Reinigen met de extractor! Wat betreft de QID; Ik vind het ook geen superproduct. Het is overigens ook niet bedoeld voor het voeden van je dashboard, het is bedoeld om het dashboard even snel stofvrij te maken. Wil je de kleur van het dashboard weer terug zul je moeten uitwijken naar Natural Look van Poorboys of NXT Tech Protectant van Meg's.

Zo'n lichte kleur wagen is inderdaad moeilijk om een natte glans op te krijgen. Je zou hier inderdaad de white diamond van PB's voor kunnen gebruiken met een goede wax eroverheen.

Succes! :)
 
Met de extractor reinigen, tuurlijk ! (euh.. wat is eigenlijk n extractor :weetniet )

Denk dat ik voor het dash en deuren dan ook maar de Natural look van Pb's ga aanschaffen, wil toch over gaan stappen van Mequiars naar PB's

Zou ik over de White Diamond ook de NCXT 2.0 kunnen smeren of kan ik daar beter een andere wax voor pakken ?

Gr. Arjan
 
Wagen ziet er goed uit..!:)^

White diamond is een glaze ,deze voed de lak ,dit zal de uiteindelijke look van lak sterk beïnvloeden.
Wil je echt de natte look ,dit zit allemaal in je voorbereiding ,optimaal ge-polijst en goede voeding van de lak. Een wax of sealant doet bijna niets af aan het uiteindelijk resultaat.
 
Juffer1 zei:
Met de extractor reinigen, tuurlijk ! (euh.. wat is eigenlijk n extractor :weetniet )

Denk dat ik voor het dash en deuren dan ook maar de Natural look van Pb's ga aanschaffen, wil toch over gaan stappen van Mequiars naar PB's

Zou ik over de White Diamond ook de NCXT 2.0 kunnen smeren of kan ik daar beter een andere wax voor pakken ?

Gr. Arjan

Een extractor is een soort waterstofzuiger. Verschil met een waterstofzuiger is dat een extractor water spuit. Er wordt water in de bekleding gespoten die tegelijkertijd ook weer door een zuigmondje wordt opgezogen waardoor je dus een dieptereiniging van je stoffen bekleding krijgt. Een paar fototjes van een LT35 die ik een tijdje terug gedaan heb.

En zo ziet het eruit wat je uit je bekleding hebt getrokken. Ja, zo zal het water er ook uitzien als je jouw bekleding een beurtje hebt gegeven....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ B.K. : Dank je wel ! Ben er sinds een jaar echt serieus mee bezig, en voor een auto met bijna 250.000km op de teller gaat dat tot op heden erg goed.

Jij zegt dat ik om een natte look te krijgen ik de auto eerst moet laten polijsten en dan de lak een goede voeding moet geven.
Zou ik het polijsten ook kunnen overslaan en welke voeding zou jij me hiervoor adviseren ?

@ Paultjuh : De Bosch gebruik ik nu alleen nog maar om de Tech 2 wax aan te brengen en uit te poetsen.
Een jaar geleden ben ik begonnen met het 5 stappenplan van Mequiars, op 7 maart krijg ik van Tim in Oosterhout uitleg over hoe ik mijn excentrische machine echt moet gebruiken en wil ik gaan overstappen van handmatig naar volledig machinaal.

@ Xizer : Dat met die extractor heb je me zeker van overtuigd ! Ik ga maar eens op zoek naar iemand die dit voor/met mij kan doen !

Gr. Arjan
 
Swirls en lichte krassen houden de ware glans een beetje tegen ,dus eens deze weg zijn zal je pas het beste resultaat kunnen zien.
Het resultaat van Polijsten + Glaze is wel altijd een stuk beter als enkel Glaze ,maar een Cleaner en Glaze geven ook goede resultaten.

Ik zelf ben zeer tevreden van de Lime Prime (Dodo Juice) ,maar ik vermoed dat White diamond op jouw wagen ook iets moois kan brengen.
 
Dat resultaat zal stukken minder zijn. Een natzuiger sproeit namelijk geen vloeistof maar zuigt deze alleen op. Je mist de echte reinigende eigenschap dus zeg maar.
 
Juffer1 zei:
Op de achterklep zitten een aantal logo's. Hiertussen vormt zich allemaal vuil en oude wax.

Die heb ik er dus bij mijn Vectra dus afgehaald, mede om die reden en mijn poetsdoeken bleven er achter haken. Zonder logo's toch net ff wat mooier dan met! :heart_eyes:
 
@ BK : Swirls heb ik eigenlijk niet. De reden dat ik dat van dat polijsten vraag is omdat ik dat zelf niet zie zitten om te doen.
Het liefste wil ik zoveel mogelijk zelf doen, een auto wegbrengen om te laten poetsen kan iedereen.

Jullie adviseren dus om na het clayen een cleaner te gebruiken, dan met een glaze (Whit Diamond) de lak te voeden en dat af te sluiten met een wax ?

@ Stimphy : Die chromen logo's in combinatie met een zilvergrijze auto vindt ik juist wel erg mooi staan. Daarom wil ik het juist ook mooi schoon hebben :grinning:

Gr. Arjan
 
Ik had het dan ook over zelf polijsten met een DA machine ,dan kan je het helemaal zelf doen.
Je kan je eventueel een DAP kopen ,het is een investering maar uiteindelijk altijd zijn geld waard.
De volgorde heb je goed..Iets in de aard van :
-Proffesional Polish
-White Diamond
-Degelijke wax