• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onze Opel Astra G

Zo...Ik heb de bestelling de deur uitgedaan:party:

We hebben het volgende besteld:

1. Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
2. 100729 Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
3. 100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
4. 100901 Poorboys World - White Diamond - 473ml
5. 100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad (voor polish)
6. 100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad (voor white diamond, was niet op voorraad)
7. 100744 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad (voor de NXT-wax)
8. 100799 Pinnacle - Micro-Rejuvenator Detergent Concentrate - 473ml
 
Omdat zaterdag opeens mij collectie is gegroeid zit ik nog even met een twijvel gevalletje omdat ik nu ook een potje Natty's Paste Wax heb. Heb ik deze nu op de juiste plek staan ?

Stappenplan
- Shampoo (NXT car wash)
- Clayen (QC icm M&W van Meq's)
- PB's Polish aanbrengen (evt machinaal met witte LC pad)
- Polish direct weer uitpoetsen
- PB's White Diamond aanbrengen (evt machinaal met zwarte LC pad)
- White Diamond laten curen
- White Diamond uitpoetsen
- Natty's Paste Wax
- Natty's Paste Wax laten curen
- Natty's Paste Wax uitpoetsen
- NXT Tech 2 wax aanbrengen (evt machinaal met rode LC pad)
- NXT Tech 2 wax laten curen
- NXT Tech 2 Wax uitpoetsen na curen

Gr. Arjan
 
Juffer1 zei:
Omdat zaterdag opeens mij collectie is gegroeid zit ik nog even met een twijvel gevalletje omdat ik nu ook een potje Natty's Paste Wax heb. Heb ik deze nu op de juiste plek staan ?

Stappenplan
- Shampoo (NXT car wash)
- Clayen (QC icm M&W van Meq's)
- PB's Polish aanbrengen (evt machinaal met witte LC pad)
- Polish direct weer uitpoetsen
- PB's White Diamond aanbrengen (evt machinaal met zwarte LC pad)
- White Diamond laten curen
- White Diamond uitpoetsen
- Natty's Paste Wax
- Natty's Paste Wax laten curen
- Natty's Paste Wax uitpoetsen
- NXT Tech 2 wax aanbrengen (evt machinaal met rode LC pad)
- NXT Tech 2 wax laten curen
- NXT Tech 2 Wax uitpoetsen na curen

Gr. Arjan
Komt na de NXT 2.0
 
Zo dus ?

Stappenplan
- Shampoo (NXT car wash)
- Clayen (QC icm M&W van Meq's)
- PB's Polish aanbrengen (evt machinaal met witte LC pad)
- Polish direct weer uitpoetsen
- PB's White Diamond aanbrengen (evt machinaal met zwarte LC pad)
- White Diamond laten curen
- White Diamond uitpoetsen
- NXT Tech 2 wax aanbrengen (evt machinaal met rode LC pad)
- NXT Tech 2 wax laten curen
- NXT Tech 2 Wax uitpoetsen na curen
- Natty's Paste Wax
- Natty's Paste Wax laten curen
- Natty's Paste Wax uitpoetsen

Gr. Arjan
 
stimpy68 zei:
Yep! :ja NXT is licht cleanend, dus zou dan een deel van je natty's weg kunnen halen.

Adrie,
als de NXT licht cleanend is, is het dan wel zo verstandig deze aan te brengen ivm de glaze als voorgaande stap? Met andere worden: haal je met de NXT de White Diamond niet weg?
 
Hmmm, tja... daar zeg je zo wat. De NXT 1 had meer cleanende werking dan de 2.0 voor zover ik weet. het haalt iets weg, maar niet alles.
Het is prima spul die NXT, maar de cleanende eigenschappen zijn wat lastig, maar deze is wel zeer mild, dus je zal niet alles verwijderen.
 
De oliën zal je niet wegwerken ,het is gewoon de "vullende" eigenschap van black hole die in gevaar zou komen ,maar de NXT vult zelf ook lichtjes ,dus normaal heb je geen probleem..!
 
DKBM zei:
is het dan wel zo verstandig deze aan te brengen ivm de glaze als voorgaande stap? Met andere worden: haal je met de NXT de White Diamond niet weg?

Is het nu wel of niet verstandig om deze wax te gebruiken in ons stappenplan ?
Of zou ik beter op zoek kunnen gaan naar een betere wax ?

Gr. Arjan
 
Een potje Natty's white :heart_eyes: Is een pure wax, goede/prijs kwaliteitsverhouding! Houdt best wel lang, volgens mij zelfs langer dan de NXT
 
Juffer1 zei:
Is het nu wel of niet verstandig om deze wax te gebruiken in ons stappenplan ?
Of zou ik beter op zoek kunnen gaan naar een betere wax ?

Afhankelijk van waarom je de Glaze gebruikt. Is het om lichte swirls te vullen ,dan kan je beter op zoek naar een pure wax. Gaat het je enkel om de voedende functie van de Glaze ,dan heb je geen probleem en kan je zowiezo je NXT blijven gebruiken.

Maar dat gezegd ,er zijn betere producten voor de zelfde prijs.
 
Reden dat ik de NXT in het lijstje heb staan is omdat ik daar nog 2 volle flessen van heb staan.
Ook heb ik nog een blik met Gold Glass wax maar volgens mij is die alleen voor donkere lakken ?

De polish gebruik ik niet om swirls te vullen want zover ik met het blote ook kan zien is deze nog helemaal swirl free :party:
Het is mij destijds aangeraden om de lak te voeden en op deze manier een wat nattere look eruit te halen.

Gr. Arjan
 
Klopt helemaal ,dan zou ik gewoon de NXT blijven gebruiken. Je kan nog steeds na de NXT een laagje Gold Class zetten als je wil. Of Natty's..

Als je voorbereiding optimaal is ,kan je er op zetten wat je wil ,je zal zo goed als geen verschil zien.
 
Gold Class wax werkt op iedere lak, het is niet speciaal voor donkere lakken, alleen geeft de Gold Class een mooie glans aan donkere lakken, dat is sowieso lastiger op lichtere auto's. Gold Class is ook een wax zonder cleaners.
 
Juffer1 zei:
De polish gebruik ik niet om swirls te vullen want zover ik met het blote ook kan zien is deze nog helemaal swirl free :
Gr. Arjan

Op de foto's te zien is de lak inderdaad swirl vrij, alleen is het bij een lichte kleur lastiger te zien dan bij donkere lakken. Mocht je hem nog niet hebben, dan is er tijdens Easterwood vast wel ergens een Brinkmann beschikbaar. Ik neem hem sowieso mee, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn. :)
 
Dennis en ik hebben de onze ook bij ons, dus komt helemaal goed, we zullen eens kijken of de lak echt swirlsfree is ;) We hebben ook de nodige demo spullen bij ons, dus er kunnen ook zaken uitgeprobeerd worden.
 
Juffer1 zei:
8-()) slik.....

rofl
foto's zeggen niet alles. Klik . Dit was mijn vorige auto en die zat echt vol met swirls. Ik ben pas begonnen met detailing met mijn huidige auto, de Astra zag regelmatig een krasstraat, TW Ice en Megs Gold Class Wax, dus dat zegt genoeg
 
Ik ben wel benieuwd of er met die lamp (is het toch?) iets te vinden is...
Wil m ook wel eens bij wat vrienden zien:D
 
Jij waarschijnlijk wel, je vrienden op hun auto waarschijnlijk niet. :D
Kijk voor de lamp op de site en voro de beelden bij de show offs. Als je een close up foto ziet met 2 lichtpunten vlak boven elkaar: dat is de brinkmann