• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onze Opel Astra G

Mooie wagen weer inderdaad, mijn auto heeft de regen iedergeval niet overleefd. :( Is weer vies..

Tim zei:
Sneller resultaat met de Trim Detailer? Moet je het eens zien na een regenbuitje ;)
Inderdaad, gaat zo vlekken. Als mijn trim detailer op is ga ik de PB variant kopen.
 
Nu zit ik even met de volgende vraag :
Omdat aankomend weekend (29ste) het Duits Autosport Festival eraan komt waar we absoluut met een glimmende Astra willen staan wil ik graag van jullie weten welke stap(en) ik nu nog het beste kan nemen ?


Op de Easterwood meeting van 7 maart heeft de Astra de volgende behandelingen gehad :
- Gewassen met NXT shampoo
- Geclayed met Mequiars Quick clay en Mequiras Mist & Wipe
- Machinaal met PB Polisxh behandeld
- Machinaal met White Diamond nagelopen
- Handmatig in Natty's Paste Wax gezet

De afgelopen 2 weken is er met de auto een 1250 km gereden.
De auto is 2x gewassen met de washmitt en (weinig) NXT shampoo.
Tevens is de auto nog 1x nagelopen met Mequiars Ultimate Quick Detailer.

Heeft het toegevoegde waarde om de auto nog een keer te clayen en alle handelingen van 7 maart te herhalen :weetniet
Aangekomen in Assen wil ik zowiezo met QD+ Quick Detailer Plus & MF nog een keer de hele auto van buiten nalopen.

Inmiddels heb ik op het CarClean bestellijstje wat morgen de deur uitgaat de volgende spullen staan :
Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus
Poorboys World - Trim Restorer
Poorboys World - Spray and Wipe
Lake Country - Foam on a Stick

Gr. Arjan
 
ik zou hem ter plaatse even boosten met de QDplus en eventueel de bandjes en het kunstof nalopen.
het hele stappen plan is niet nodig.
mijn antara was eind augustus gekleid en daar kwam gister alleen bij de onderkant van de deuren wat vanaf
 
Zet nog een laagje wax en loop hem na met de QD+.. De hele stappen hoef je niet te herhalen volgens mij.
 
Okey, jullie zeggen dus op zaterdag :
- Wassen met NXT shampoo
- Afdrogen met watermagnet
- Laagje Natty's Paste Wax aanbrengen
- Half uurtje laten curen
- Uitpoetsen
- Banden, interieur, trims & ramen doen

en dan zondag op locatie met de QD+ nalopen + banden ?

Heeft het nog zin om de PB's EX-p aan te schaffen en deze na de Natty's aan te brengen ?

Gr. Arjan
 
helemaal correct,trust me mijn auto had na 5 maanden geen sheeting meer dus heel veel hoef je na 2 weken niet te doen,gewoon ff wassen eventueel laagje wax,bandjes en de trims,ter plaatse loop je hem even na met de QDplus en je wagen staat er spik en span bij.
het hele stappen plan moet je 2 keer per jaar uitvoeren.
 
Inmiddels is het Duits Auto Sport festival achter de rug en is de auto sinds 7 maart niet meer in de wax gezet.
Sinds 7 maart de auto 4x gewassen met NXT shampoo (wil maar niet op :-" ) en nu 2x nagelopen met de QD+.

Vandaag even naar landgoed Staveren geweest en van de lekker zon gebruikt gemaakt :

P1000618Medium.jpg


P1000625Medium.jpg


P1000630Medium.jpg


P1000632Medium.jpg


P1000633Medium.jpg


P1000640Medium.jpg


Sta er echt van te kijken hoe goed en glad de auto na een slordige 2000km sinds de laatste wax beurt nog is ! :heart_eyes:

Gr. Arjan
 
Je ziet de kilometerstand er absoluut niet aan af. Top!

Ergens op het forum zag ik een foto van je auto met de motorkap open. Als ik me goed kan herinneren heb je daar isolatiemateriaal zitten? Dat zit volgens mij niet standaard op een 16-klepper. Klopt dat? En vooral: scheelt het veel?

Mijn Corsa heeft het niet, maar ben benieuwd of het helpt. Bij mijn vorige auto (Astra G 8-klepper) had ik het ook niet, maar heb er toen wel aan zitten denken. Die klonk nogal rauw.
 
Jij bedoeld denk ik die plaat onder de motorkap ?
CIMG4229.jpg


Deze plaat zit inderdaad niet op iedere 1.6 16V maar op de diesels wel standaard.
In vergelijking met een 8V werkt het inderdaad wel iets (met name in de auto) maar om nu te zeggen dat het geluid met 50% is afgenomen vindt ik te ver gaan.

Nu vindt ik een 1.6 16V zowiezo al erg weinig motorgeluid als je er normaal mee rijdt.

Gr. Arjan
 
Precies! Die plaat bedoelde ik. Typisch een plaat voor dieselmotoren. NU maakt de motor in mijn auto ook niet veel lawaai, maar als het geluidsniveau daarmee nog meer naar beneden kan, is dat alleen maar meegenomen. Komen er, voor zover jij weet, nog kritische dingen bij kijken, als bijvoorbeeld warmtehuishouding, etc etc ? Een benzinemotor maakt nu eenmaal meer toeren dan een diesel. En wat kost zoiets? Ik kan de dealer wel vragen, maar ik vermoed dat jij gericht voorwerk hebt gedaan ;)
 
Vorige week ook onze eigen Astra maar eens een detail beurtje gegeven :

P1020697Small.jpg


P1020698Small.jpg


P1020699Small.jpg


P1020700Small.jpg


P1020701Small.jpg


P1020702Small.jpg


P1020703Small.jpg


P1020704Small.jpg


P1020709Small.jpg


P1020710Small.jpg


P1020711Small.jpg


P1020712Small.jpg


P1020713Small.jpg


P1020714Small.jpg


P1020715Small.jpg


P1020716Small.jpg


P1020717Small.jpg


P1020766Small.jpg


P1020781Small.jpg


P1020797Small.jpg


P1020798Small.jpg


P1020804Small.jpg


Gr. Arjan
 
Morgen wil ik de Astra winterklaar gaan maken maar nu zit ik met een vraagje waar ik op het forum eigenlijk niet direct het antwoord op kan vinden.

Ik heb als waxen de Dodo Light Fantastic, de Poorboys Natty's en de Collinite 845.
Zelf wil ik graag de dodo gebruiken omdat deze zeer goed werkt op de zilvere metallic lak.

Welke combi geeft nu de langste bescherming ? Dodo getopt met de 845 ?

Gr. Arjan
 
Ik zou lekker voor de Dodo gaan, 2 laagjes Dodo moet echt een tijdje mee gaan. (2 maanden zeker) mocht het tussendoor een keer aardig weer zijn (lekker winterzonnetje) dan gewoon een extra laagje aanbrengen.
 
pfffffffffffff.. even het stof eraf blazen ;)
Inmiddels staat er ruim 260.xxxkm op de teller en komt er iedere dag zo'n 75km bij.


Vandaag eindelijk sinds lange tijd weer vrij en aangezien Wilma vandaag niet hoefde te werken dus de tijd om de Astra eens onder handen te nemen.

Vanmorgen om 8 uur vertrokken om de Astra sinds 2 weken fatsoenlijk te wassen, en dat was nodig ook :

P1100542.jpg


P1100543.jpg


P1100544.jpg


P1100545.jpg


P1100546.jpg


P1100547.jpg


P1100548.jpg


P1100549.jpg


P1100550.jpg




Als eerste de auto maar eens afgespoeld om te kijken wat er nog aan beading aanwezig was :

P1100551.jpg


P1100552.jpg


P1100553.jpg



Weinig beading meer te zien, tijd om de nieuwe emmers icm de Wax Safe Wash van Dodo uit te proberen :

P1100554.jpg


P1100555.jpg


P1100556.jpg


P1100557.jpg


P1100558.jpg


Als ik deze shampoo moet vergelijken met de BtbM, Sour Power & de Supernatural dan eindigd de Wax Safe Wash toch op de 4de plaats.
Met de andere shampoo's heb je echt iets in je handen en dat mis ik bij deze.
Reiniging is best wel oke, vondt het wel stroefer gaan dan bij de andere 3 en schuim was ook niet zoveel als bij de BtbM.
Aan de andere kant heb je voor het zelfde geld nu wel 2x zoveel shampoo, dus wat dat betreft is het zijn geld echt wel waard.
Vindt deze een beetje te vergelijken met de Meq's NXT tech2 wash
Emmers zijn trouwens wel top, heb er lang over moeten dubben maar het was de aanschaf dubbel en dwars waard.


Na het wassen de auto weer afgespoeld en de garage binnen gereden :

P1100559.jpg


P1100560.jpg


P1100561.jpg


P1100562.jpg


Ondanks het sneeuw vegen weinig swirls en krassen te zien :party:


Afdrogen had geen zin, aangezien er toch geclayed moest gaan worden. Hiervoor heb ik de Dodo Born to be Slippery en de Dodo Supernatural clay gebruikt.

Denk dat iedereen wel weet hoe clayen werkt dus daar heb ik geen foto's van, wel van het resultaat na het clayen :

P1100563.jpg



Na het clayen de auto afgenomen met IPA en de auto even laten "drogen" / ademen.


Een minuutje of 10 later de Dodo Lime Prime gepakt. Deze op een zwarte LC pad icm de DAP900 aangebracht (standje 2.5).
De Lime Prime twee minuutjes laten hazen en deze uitgepoets met een Dodo Fantastic Fur.

Na de hele auto gedaan te hebben tijd voor de wax. Heb nog even getwijveld tussen de Light Fantastic en de Blue Velvet.
Ik heb enige tijd geleden de Blue Velvet gebruikt op onze rode Megane wat zeer goed bevalt dus deze mocht ook zijn kunsten vertonen op de zilveren Astra. De wax heeft overigens een uurtje gecured (was 7 graden) en is daarna uitgepoets met een Dodo Fantastic Fur.


Het eindresultaat :

P1100564.jpg


P1100567.jpg


P1100568.jpg


P1100569.jpg


P1100574.jpg


P1100575.jpg


P1100576.jpg


P1100577.jpg



Wat reflectie shots geprobeerd te maken :

P1100579.jpg


P1100581.jpg


P1100582.jpg


P1100583.jpg


P1100584.jpg


P1100586.jpg


P1100588.jpg


P1100593.jpg


P1100594.jpg


P1100605.jpg


P1100607.jpg



P1100609.jpg



Na de buitenkant ook de binnenzijde aangepakt :

Alle kunstof delen behandeld met Natural Look, de leren delen met Swissvax Leather Milk en de ramen met Swissvax Crystal.

P1100595.jpg


P1100597.jpg


P1100600.jpg


P1100601.jpg


P1100604.jpg




Het gebruikte stappenplan :
- Wassen met Dodo Wax Safe Wash (7 dopjes op 3 3/4 Gallon) & Meq's Washmitt
- Clayen met Dodo Born to be Slippery icm Dodo Supernatural Clay
- Afgenomen met IPA 1:1
- Gecleanerd met Dodo Lime Prime (machinaal op zwarte 5" LC pad icm DAP900 op stand 2.5)
- Afgenomen met Dodo Fantastic Fur
- Wax aangebracht - Dodo Blue Velvet (hard wax)
- Afgenomen met Fantastic Fur
- Wieldoppen gewassen met Dodo Mellow Yellow & (oude) Meq's Washmitt
- Banden ontvet met Meq's APC 1:20, daarna behandeld met PB's Bold 'n Bright
- Trims behandeld met PB's Trim Restorer
- Kunstof interieur delen behandeld met PB's Natural Look
- Leren delen behandeld met Swissvax Leather Milk
- Glas behandeld met Swissvax Crystal icm microfiber pad


Bedankt voor het lezen !
 
Netjes! :)^
Ongetwijfeld een aangename ervaring voor de Astra om met dit weer en deze temperaturen toch zo lekker vertroeteld te worden! Erg leuk die foto's waarop door het raam buiten een pak sneeuw te zien is. :)^