• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onze Opel Astra G

Die kleur die jullie hebben is inderdaad een erg vervelende kleur (of aan de andere kant niet natuurlijk) om swirls goed in beeld te brengen, maar geloof me ze zijn er vast wel! ;) Ik ben benieuwd, keep us posted!
 
Wilma zei:
Ik ben wel benieuwd of er met die lamp (is het toch?) iets te vinden is...
Wil m ook wel eens bij wat vrienden zien:D

Bij mij niet hoop ik! :D

Ik heb nare oppervlakte krasjes van de vorige eigenaar er op zitten ( het weg krabben met een nagel )

Ik hoop dat ik deze er ook uitkrijg met Ssr 2.5 en 1.0!

Natuurlijk wel eerst even de benodigde spulletjes er voor bestellen! :party:
 
DKBM zei:
Jij waarschijnlijk wel, je vrienden op hun auto waarschijnlijk niet. :D
1 heeft al toestemming gegeven:grinning: ....
en toen vroeg hij wat een Brinkmann eigenlijk is:D

Mocht ik hem dat als meisje uitleggen...altijd leuk:cool:
Had dat bij de garage ook altijd als we Irmscher producten wilden stellen, mocht ik als meisje uitleggen waar een bepaald product voor gebruikt kon worden of wat het was :D
 
Vorige week met hulp van een CC lid (Tsunami) ons interieur gereinigd en gisteren even vlug voor de eerste keer de deuren en dash gedaan :

Voor :
CIMG1243.jpg


Na :
CIMG1516Medium.jpg



Voor :
CIMG1237.jpg


Na :
CIMG1509Medium.jpg


Voor :
CIMG1240.jpg


Na :
CIMG1513Medium.jpg


Na :
CIMG1512Medium.jpg


Na :
CIMG1511Medium.jpg


Op advies van enkel leden heb ik de Poorboys Natural Look aangebracht met een washandje.
Beetje NL op het awashandje en dan inwrijven.

Probleem 1 : bij het uitwrijven met een MF doek lijkt het wel alsof ik direct de NL er weer afhaal ?
De bekleding van de deur lijkt dan gelijk weer dof te worden.

Probleem 2 : Heb het daarna alleen maar met een washandje opgebracht en niet meer uitgepoetst.
Nu lijkt het alleen of ik hele stukken heb overgeslagen ?
Zelf denk ik dat de ondergrond te uitgedroogd is geweest en ik er nog een keertje over heen moet ?

Wat is jullie advies ?

Gr. Arjan
 
Ik gebruik liever een Foam schijf hiervoor ,het lijkt alsof deze het beter verspreid. Het is wel de bedoeling van de NLD dat het niet blinkt en "gewoon" blijft dus je zal nooit echt veel verschil gaan zien.
 
Een heleboel mensen denken dat een dashboard moet glimmen (komt waarschijnlijk door de welbekende cockpit spray :-& ), PB Natural Look en andere producten glimmen vaak niet, maar trekken in, in het kunststof, Cockpit spray blijft er als een onnatuurlijke glimmende laag bovenop liggen. In eerste instantie zullen PB Natural Look glimmen, naderhand, en zeker na het afnemen, is het glimmen weg. Toen de auto uit de fabriek kwam, glom het dashboard ook niet ;)
Ik gebruik Meguiar's Tech Protect, deze glimt ook in eerste instantie, later trekt dit weg en na het afnemen is het effect prachtig. Een niet glimmend oppervlak, zoals het hoort. :ja
 
De "oude look" vertoonde nogal wat vage "droge" plekken. Deze wil ik proberen zoveel mogelijk te verbergen / verhelpen.
De Meq's QID zou hier niet geschikt voor zijn maar de PB's NL wel ?

Gr. Arjan
 
Meguiar's Quick Interiour Detailer is zoals de naam al zegt een detailerspray, het is slechts bedoeld om vlekjes en stof e.d. te verwijderen, dus voor tussendoor. Het zal dus niets doen.
Jij bent er 7 maart toch ook bij? Dan hebben we de nodige spullen bij ons en kunnen we eens kijken wat we er aan kunnen doen. ;)
 
Je kan het mss ook eerst een proberen te reinigen met APC ,vooral een laag NLD aan te brengen.
 
Meg's QID is een product om het dashboard mee te onderhouden, dus niet om het verzorgen. Even snel je dashboard stofvrij maken is de QID dus geschikt voor.

Je zou kunnen proberen om een aantal laagjes NL aan te brengen, mocht dit niet het gewenste resultaat geven zou ik eens kijken naar Meg's Tech Protect. Dit product brengt de originele kleur van je dashboard terug, beschermd het tegen UV en glanst wat meer dan de NL.
 
Sowieso, voordat je het dashboard e.d. doet met NL of een ander product de boel eerst reinigen/ontvetten met bijv. APC
 
Arjan,

Ik gebruik Meguiars Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant tot mijn tevredenheid. Ik breng het op met een Appl pad en vervolgens een SSMF om het uit te wrijven. Haalt de kleur van het dashboard (kunststof) op en geeft hieraan de glans zoals het moet zijn.
Geef maar een seintje als je het product wilt uitproberen!
 
Na gisteren uitleg gehad te hebben gehad over de excentrische machine tijdens de Easterwood meeting (klik) heb ik dit project voorlopig afgerond naar mijn idee.

Hierbij de foto's zoals de Astra er vandaag na er 280km rijden bijstond :

CIMG1709.jpg


CIMG1710.jpg


CIMG1711.jpg


CIMG1708.jpg


CIMG1707.jpg


CIMG1712.jpg


CIMG1713.jpg


CIMG1714.jpg


Allemaal ontzettend bedankt voor jullie tips en hulpt hierbij !

Gr. Arjan
 
De auto ziet er keurig uit. Netjes swirlloos ook. Ik heb ze gisteren echt nauwelijks gezien :)^ En volgens mij vond Wilma Foam on a Stick een werelduitvinding :grinning:
 
DKBM zei:
De auto ziet er keurig uit. Netjes swirlloos ook. Ik heb ze gisteren echt nauwelijks gezien :)^ En volgens mij vond Wilma Foam on a Stick een werelduitvinding :grinning:

Foam on a Stick gaat zeker bij ons in de collectie komen inderdaad:heart_eyes:

We gaan binnenkort eens kijken waar we onszelf nog meer mee gaan verblijden bij de volgende bestelling:grinning:
Ik vond t poetsen zaterdag super...lekker met zn 2en bezig zijn met de auto met een hoop gezelligheid en mooie auto's eromheen en dan ook nog zoveel tips en complimenten krijgen:party:
 
Bj0rnn zei:
:grinning: Wilma & Arjan,

Kom Trim restrore ook in jullie collectie? of waren jullie daar niet echt over te spreken?! :party:

Wilma zegt van wel, ik vindt van niet.
Met de trim restore van Meq's zie ik snellere resultaten dan met de PB's variant.
Maar ook de foam on a stick vindt ik een onhandig apparaat terwijl Wilma het een geweldig ding vindt :weetniet

Uiteindelijk zal ik wel weer het onderspit delven en deze 2 spullen moeten bestellen :-"

Gr. Arjan