• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op welke manier zouden jullie deze velgen aanpakken?

tommiee92

Detailing rookie
2 jan 2012
51
0
Beste Carcleaners,

Ik ben in het bezit van een Lupo GTI met erg mooie velgen.
De velgen zijn origineel gewoon gespoten, na een paar maandjes rijden kwam er steenslag op het blanke lak gedeelte van mijn spaken, waardoor ik weer vocht onder de lak kreeg en blaasjes e.d.

Ik heb dus de spaken afgeschuurd en getracht te polijsten, dit is redelijk goed gegaan maar ik weet dat er een veel beter resultaat te bereiken is. Ik ben al in het bezit van een zwarte Uni-cone van Monello, en ik zit te twijfelen tussen Meg's NXT all metal polish en Mothers Mag & Alu.

2011-11-18164057-125365910.jpg


Als jullie het hadden gedaan, hoe zou dat dan zijn geweest? De zwarte lamellen van de spaken afplakken en zo ja, waarmee?

Alvast bedankt voor jullie feedback!
 
Het blanke aluminium zou ik met de hand polijsten met Wolfgang MetallWerk Fine Aluminum Polish of met Meg's NXT all metal polish, deze 2 heb ik zelf ook en vind de Wolfgang wel iets fijner werken, Mothers heb ik geen ervaring mee.

Of je het zwarte af zou moeten plakken: hangt af hoe secuur je zelf kan werken dat kan je zelf het beste beoordelen denk ik. :-"

Daarna de velgen netjes in de wax en je kan ze daarna met shampoo en water netjes schoonhouden. :ja
Af en toe een nieuw laagje wax en klaar.
 
Ik ben bang dat het met de hand niet zo geweldig gaat lukken, heb ik al geprobeerd met een tube metal polish ( valma oid )..

Ik snap dat dit niet zo goed gaat werken als NXT metal of mag & alu, maar neem aan dat machinaal toch wat meer krasjes te verwijderen zijn.

Velgen zijn trouwens gepolijst met een vilt en lappenschijf met 2 polijstblokken voor op de boormachine. Werkt aardig goed maar een super hoogglans krasvrij resultaat vond ik het niet.
 
De krasjes kun je mogelijk ook eerst verwijderen door te schuren met een zeer fijne schuurkorrel. Bijvoorbeeld 1.500, 2.000 en desnoods door tot 4.000.
Mogelijk dat je dan de krasjes die je noemt reeds kwijt bent, alvorens te gaan polijsten?

Mooie velgen trouwens en ik kan begrijpen dat je die weer in ere wilt herstellen.

Ik zou trouwens zeer sucuur werken, om te voorkomen dat je het zwart gelakte gedeelte raakt met schuren. Of afplakken zal helpen betwijfel ik.
 
Opnieuw schuren was ik sowieso wel van plan, hoe strakker de afwerking hoe beter! Ik denk dat ik het sowieso maar ga afplakken, better safe than sorry!

Een mothers mini powerball tezamen met mothers Mag & Alu polish? Of gewoon mijn Uni Cone van Monello gebruiken?
 
Tja ik zou het machinaal gepolijst hebben, ik heb ooit eens een setje gekocht met verschillende soorten pasta's en borstels, ik meen dat het bedrijf in Hilversum oid zat, het is wel wat werk maar dan krijg je het aluminium ook weer zo glimmend als chroom, maar het is lastigte zien van de foto hoe glimmend die van jou nu zijn.

Mark
 
Ik heb ze ook machinaal gepolijst, met een vilt en lappenschijf met 2 polijstblokken, voorafgaan geschuurd van korrel 240 tot korrel 1500 met de hand, met alle tussenstappen ertussen.. Alu is nu wat geoxideerd dus foto is niet echt een goede beoordeling momenteel. Glom redelijk goed maar toch wat krasjes her en der die ik er liever uit zie!
 
ik zeg:

BELGOM :)

(als ik hier geen reclame voor mag maken dan verwijder het maar)

is echt top spul, heb de velgen van m'n vriendin ook gepolijst hiermee en glimt als een malle!

wel een tip: koop een Cone en doe het met een accuschroefmachine! werkt heerlijk, krijgt beter resultaat en geen lamme arm!
 
Roy ik heb al een cone, Belgrom schijnt niet te vergelijken te zijn met Mothers mag & Alu polish of Meg's NXT all metal polish!

Alleen de krassen krijg je er natuurlijk niet mee weg.. Ging mij meer om de stappen voor het machinale polijsten, maar toch bedankt!
 
Tommiee92 als je echt de krasjes eruit wilt hebben zul je toch echt opnieuw moeten beginnen met schuren.
En dan vooral heel fijn afwerken (2500-3000WP)
Had ook zo de randen gedaan bij mijn ex auto en dat zag er echt super uit.

Succes! :)^
 
Thanks, zo'n vermoeden had ik al. Zou het gaan helpen om bijvoorbeeld vanaf korrel 1200 te beginnen, en eventueel downscalen als ik de krasjes niet weg krijg? zou weer wat werk schelen..
 
Dat zou je inderdaad kunnen proberen ja.
En zorgen dat je iedere keer na dat je een ronde hebt gedaan kijken of je de vorige schuurkrassen weg hebt gewerkt.

hier een filmpje :D