• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oud lederen interieur behandelen

Ik denk dat het wel goed komt ;)

Eerst maar eens wachten op warmer weer, ik kan me zo voorstellen dat met een beetje warm weer het beter werkt, dan zal het product wel makkelijker opgenomen worden.
En dat werkt zelf natuurlijk ook een stuk fijner.
 
Ik wil het proberen, maar ik beloof niets ;)

Dit topic heb ik gestart als oriëntatie, ik verwacht dat het nog een paar maandjes duurt voordat ik er aan ga beginnen...
Wie weet gaat het eerder kriebelen, het zal voornamelijk afhankelijk zijn van het weer en de beschikbare tijd op dat moment.
 
Lubra;313885 zei:
Heb gister een hele middag op de lederen aurostoelen zitten borstellen met Mequair's Gold Glass Leather cleaner .
Resultaat... Niets schoner:weetniet

Wie weet raad. want het zit echt in de naden en de hele stoel heeft een grijze grauwe waas
Het is van een Alfa Romeo en heeft een licht ( congac) kleur

Ik heb deze ook staan. Nadat ik enkele keren geprobeerd heb het deels wit lederen interieur proper te maken heb ik me Gliptone aangeschaft.
Wat een noemenswaardig verschil! Deze wordt enkel nog gebruikt op de lederen zetels thuis.

De Meg's conditioner kieper ik wellicht nog eens de vuilbak in. het leer wordt er glad van, kraakt en blinkt mij teveel.
 
ondertussen Gliptone aangeschaft ( samen met de condition) .Hoop dat dit wel doet wat het belooft en het smeer uit de naden gaat
 
I hope so ....
Nu zag ik dat er 2 "soorten" APC zijn.
Welke nu te nemen ? ??
Wil het namelijk ook aanschaffen om te gebruiken om meer schoon te maken ... Bijvoorbeeld de pads , velgen , bekleding etc ..
 
Meguiars APC of APC+ (laatstgenoemde schuimt veel minder, dus ook ideaal in gebruik met een extractor/bekledingsreiniger ivm schuimvorming)

Poorboys heeft ook APC. Ook in kleinere verpakkingen.

Als je geen extractor hebt, of gaat gebruiken kun je prima de "gewone" APC pakken, de APC+ wil nog wel eens moeilijk leverbaar zijn hier en daar.
 
Vandaag een lederen interieur van een Lancia Delta Integrale Evo behandeld met Gliptone produkten. Het interieur is door een vriend van mij aangekocht via marktplaats, van iemand die het uit een gesloopte Lancia had gedemonteerd en vervolgens een aantal jaren in een rolcontainer in een houtzagerij had opgeslagen. Het zag er daarom ook niet uit.
De bedoeling is om het interieur in een nog te restaureren witte Lancia Delta Integrale 16V te plaatsen. Wordt eigenlijk een zelfde project als deze:KLIK

Foto voor:
dscn1720l.jpg


Dit achterbankdeel had ik vorige week al gedaan, dus zo moest het worden:
dscn1728s.jpg


Resultaat van de twee voorstoelen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Gebruikte produkten:
Voor de eerste reiniging Meg's APC+ 1:4/ 1:10
Voor de cleanende werking de Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner ingewerkt met de paardenhaar borstel van Carclean.com
Voor de voedende werking de Gliptone Liquid Leather Conditioner.

De voorstoelen zien er nu nog een beetje glimmend uit maar na een paar dagen zijn de mooi satijn zwart van kleur.
 
Zo Arjan, dus je gaat de DS een beetje verwennen. Mooi :cool:

Heb die van mij :party: nu net bij mijn ouders binnen in de verwarmde garage kunnen zetten. Ik ga ook voor de Gliptone producten.
je kent mijn interieur, en dat snakt naar een onderhoudsbeurt....
Vergeet geen foto's te maken van "before" en "after" ;)
 
CXpeu;316133 zei:
Zo Arjan, dus je gaat de DS een beetje verwennen. Mooi :cool:

Heb die van mij :party: nu net bij mijn ouders binnen in de verwarmde garage kunnen zetten. Ik ga ook voor de Gliptone producten.
je kent mijn interieur, en dat snakt naar een onderhoudsbeurt....
Vergeet geen foto's te maken van "before" en "after" ;)

Thuis stond de CX toch ook in de garage? ;)
Ik dacht dat jouw leer best netjes was, maar een behandeling kan natuurlijk nooit kwaad om het mooi te houden.
We zien jouw foto's ook wel verschijnenen dan.


RedCat;316138 zei:
+1, leer wordt niet blij van MF
Badstof is veel vriendelijker, stapeltje halen bij de ZM / A / W .....

Waarom geen MF doeken op leer?
 
Geen MF op leer omdat de vezeleinden kunnen "haken" in de lak of het leer zelf
Meerdere producenten die leer verwerken in bijv stoelen waarschuwen daar voor
Better safe than sorry ....
 
Arjan Verkade;316149 zei:
Thuis stond de CX toch ook in de garage? ;)
Garage is niet verwarmd, en het moet toch een beetje kamertemperatuur zijn voor het behandelen van leer.
Hij staat er nu dus al een paar dagen bij mijn ouders, zodat het materiaal zich kan aanpassen aan de omgeving

Ik dacht dat jouw leer best netjes was, maar een behandeling kan natuurlijk nooit kwaad om het mooi te houden.
We zien jouw foto's ook wel verschijnenen dan.

  • Zo op het 1e gezicht lijkt het mee te vallen....

    [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


    Maar bij de close-up foto's zie toch :eek: aardig wat vuil zitten........

    [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Er valt best wat te winnen ;) . Leer is niet gebroken maar voornamelijk vuil in de nerven......... Eerst maar eens kijken hoe het uitpakt.
Nieuwe foto's zal ik in mijn project vermelden ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga ook maar eens APC, een paardenhaarborstel en wat middelen van Gliptone aanschaffen. Zo te zien kan mijn beige leren interieur daar flink van opknappen :)
 
Inmiddels is het wel een aantal maandjes later, maar ik was dit niet vergeten.

Het resultaat is hier te vinden: https://forum.Carclean.com/cc_postsm338427/Citroen-DS-23-Injection-electronique-Pallas-Mecanique.aspx#post338427 ;)
 
Zit er nog verschil in geur tussen:

Gliptone - Liquid Leather Conditioner

en

Gliptone - Liquid Leather Protection Conditioner?

Ik had nu die onderste welke bijna op is, en de geur is eigenlijk wel erg intens.

Anders toch maar eens iets anders proberen...
Waar haal je colourlock vandaan? En welk product moet je dan hebben?

Overigens is het schoonmaak product van Gliptone wel geurloos, en dat lijkt ook best goed te werken.