• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Trim Restorer loopt uit

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Gisteren heb ik de plastic delen van mijn auto behandeld met PB Trim Restorer. Eerst heb ik met APC de paar waxvlekjes verwijderd (2x behandeld met APC). Daarna heb ik de Trim Restorer aangebracht, het viel me op dat het product heel goed werkt en dat ik heel weinig product nodig ben.

Nu ging het een uurtje later regenen en vandaag ook een paar buitjes, kom ik net bij mijn auto en zie ik dat de Trim Restorer is uitgelekt en dat het lichte plastic weer zichtbaar is.

Wat is er fout gegaan? Moet het product een hele poos intrekken ofzo?

IMAGE_048.jpg


IMAGE_049.jpg
 
Hier kan je denk ik niet zo heel veel aan doen. Veel auto's hebben daar last van. Probeer TR op te brengen en 2 minuutjes later weer af te nemen met een doek.
 
Bewijs dat het een doodnormale dressing is en geen spul 'wat er in trekt'.
Desondaks vind ik het een mooi product, verwerkt fijn en verbruikt weinig. Mooie glans geeft het ook!
 
Je moet het er heel dun op doen en het moet wel even hebben om in te trekken.
Ik heb zelf een zilver/grijze auto en ik zie het bijna nooit zo uitlopen.
Alleen in het begin toen ik het er ook te dik op deed.
Volgens mij heb ik die fles trim restorer over 20 jaar nog.
 
Ik heb dezelfde ervaring als Pautljuh: heel dun opbrengen, evt daarna nog een keer. Ik heb er nog nooit last van gehad.

Waren je trims wel helemaal schoon en ontvet?
 
Ik heb afgelopen vrijdag PB TR aangebracht op mijn auto en inmiddels zijn er vandaag en gisteren enkele grote plensbuien overheen gegaan.
Ook ben ik alles behalve zuinig geweest met het opbrengen: minstens 4 dikke lagen!
Ik heb het net nog even gecheckt maar bij mij is alles prima en is niets te zien van vlekken zoals op jouw foto's dus het lijkt er toch op dat het product even nodig heeft om in te trekken....
 
Ontvetten met APC 1:4, heel dun opbrengen en enkele minuutjes laten drogen, daarna nawrijven met een schone doek.
Evt. herhalen, maar doe dit alleen als het vlekkerig is, en alleen nog dunner.
 
Matthijs zei:
Bewijs dat het een doodnormale dressing is en geen spul 'wat er in trekt'.
Desondaks vind ik het een mooi product, verwerkt fijn en verbruikt weinig. Mooie glans geeft het ook!

Dit is de eerste keer dat ik het zie en dan is het meteen het bewijs dat het een gewone dressing is? :no

Het heeft tijd nodig om in te trekken. Bij mij geeft het juist beading en het doet alles behalve uitlopen. :heart_eyes:
 
markprinsen zei:
Hier kan je denk ik niet zo heel veel aan doen. Veel auto's hebben daar last van. Probeer TR op te brengen en 2 minuutjes later weer af te nemen met een doek.

Niet helemaal waar, want van de vele applicaties Trim Restorer bij veel klanten is dit de eerste melding die wij krijgen van het uitlopen.

Het kan twee dingen inhouden:

- Te snel daarna is het gaan regenen
- Het kunststof is een geval apart en laat de TR niet intrekken / hechten

Vreemd is het in ieder geval. :weetniet
 
Inderdaad, de mensen die ik heb gehad die er last van hadden (en waarvan ik de 'tranen' even heb weggepolijst) hadden het opgebracht en afgenomen (waarschijnlijk ook te dik) zonder het in te laten trekken. Ik zie net dat ik een typefout maakte en 2 in plaats van 20 minuten neerzette....:)
 
Tim zei:
Bij mij geeft het juist beading en het doet alles behalve uitlopen. :heart_eyes:

Dat klopt, viel mij gister ook op bij de motor, daar heb ik kunstof kapjes die plat liggen en waar het water wel op blijft staan.

Wat me ook te binnen schiet, bij te dik aanbrengen krijg ik na de tijd strepen
 
Tim zei:
Dit is de eerste keer dat ik het zie en dan is het meteen het bewijs dat het een gewone dressing is? :no

Het heeft tijd nodig om in te trekken. Bij mij geeft het juist beading en het doet alles behalve uitlopen. :heart_eyes:

Bij mij ook, ik ben ook zéér tevreden over dit product ;)
Blijft mooi lang zitten, maar ik geloof alleen het verhaal van dressing / voeding niet zo... Waarom zou de dressing, ook als vloeistof niet in het kunststof trekken?

Ik bedoel het niet als aanval ofzo, maar bijv. Meg's ASD is ook een dressing, maar geeft ook geen strepen bij regen ;)
 
Breng Trim Detailer/All Season Dressing maar eens aan en Trim Restorer en voel welke kant vettig is en welke niet.
 
Ik heb eerst alles gereinigd met APC, daarna met zon ronde badstof pad behandeld. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik het heel dun aanbreng. Het ruikte in elk geval erg lekker en is heel makkelijk verwerkbaar :heart_eyes:
 
Als je de mogelijkheid hebt; zet de auto onder een carport ofzo zodat de TR tijd heeft om in te werken zonder dat er meteen een bui overheen komt....
 
Aan deze kant zeer zeker niet, na ASD kan ik mijn handen ontvetten.
 
Heb toevallig sinds kort ook de TR ontvangen. En heb het meteen getest op mijn astra G. Heb de TR op een PB pad gedaan paar druppels. En uitgesmeerd overmijn stootstrips. Paar minuten laten intrekken en daarna met een microvezel doekje uitgewreven.
Resultaat mag er zeker wezen ziet er nu nog steeds als nieuw uit inmiddels al weer 2 weken geleden met vlinke regenbuien getrotseerd. :heart_eyes:
 
Het regent hier nu nog veel maar zodra de buien over zijn ga ik het opnieuw behandelen een poos laten intrekken en er dan even uitwrijven, misschien dat het dan helpt. Het betreft gewoon Seat Ibiza plastic :)