• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Trim Restorer loopt uit

Ik gebruikt het nu enkele maanden, vermoedelijk sinds ingebruikname een keer of 8 alle stootlijsten e.d. mee behandeld. Uitlopen heb ik het nog nooit zien doen. Wel is éénmaal de TR volledig eraf gespoeld toen ik de ochtend na opbrengen (dus +/- 14 uur later) door hevige regen zo'n 200 km heb afgelegd. Maargoed, toen was de Wolfgang tire gel ook compleet eraf gespoeld, terwijl die normaal best wat regen doorstaat evenals de TR, dus ik denk ook dat het te maken heeft met te kort hebben kunnen intrekken.

TR breng ik altijd 1x op, ongeveer 2 druppels per stootlijst. Nadien hoef ik er niet nog eens met een doek over, zolang ik bij het opbrengen maar zorg voor lange gelijkmatige bewegingen, anders krijg je kringen enzo.
 
Bij mij gaat het om een Opel astra G side skirts die ik met TR insmeer. Binnenkort niet meer nodig omdat er side skirts onder komen die in de kleur van de auto zijn gespoten. :heart_eyes: Dan heb ik de TR waarschijnlijk nog alleen maar nodig om de voorlip en buitenraamrubbers te onderhouden en voor bij andere auto's zoals mijn vrienden en schoonouders. :)^

Op dit moment gebruik ik namelijk Natural look voor mijn raamrubbers binnenkant en binnen intereur. Wat werkt beter voor de binnenkant van de auto TR of the Natural Look?
 
Zowel de TR als de NL kan je voor het interieur gebruiken. De NL laat net wat meer glans achter, net wat meer het 'net als nieuw' resultaat.
 
DKBM zei:
Zowel de TR als de NL kan je voor het interieur gebruiken. De NL laat net wat meer glans achter, net wat meer het 'net als nieuw' resultaat.
Ik dacht dat NL niet echt tegen veel water kan m.a.w. dat TR meer voor buitengebruik is. Ik heb nu beide maar van de NL gebruk ik zo weinig (1 literfles) dat ik daar heel erg lang mee kan gaan doen, dan was de TR beetje overbodig geweest eerst :).
 
Ik moet ook even mijn verhaaltje kwijt.

Ben tevreden over de trim restorer maar bij onze saxo is het even mooi maar al heel gauw is het van de stootstrippen en bumpers verdwenen. Vorige week zaterdag de hele saxo weer eens behandeld maar maandag waren de strippen weer licht grijs. En ik heb ze ook eerst goed ontvet en dun aangebracht daarna nog na gewreven met een schone doek.

Op mijn megane blijft het langer zitten.

Pas geleden ook een peugeot gedaan maar daar blijft het ook niet op zitten.

Ik denk dat de 2 franse merken (peugeot en citroen) hetzelfde materiaal stootstrippen gebruikt en de renault weer ander materiaal.

Heb ook nog back to black staan maar dat helpt ook niet.

Moet zeggen dat het dashbord er wel heel mooi van wordt van de TR.

Is er iemand die ervaring heeft met black wow op franse auto's? Vind het spul redelijk duur en wil eerst graag weten of het op franse auto's wel werkt en lang blijft zitten voordat ik het gaat aanschaffen. Als het wel goed wekt verdient het zich uiteindelijk wel weer terug natuurlijk maar werkt het niet dan is het weggegooid geld.

Hopelijk is er iemand die dit wil testen of al eens getest heeft.

Gr. Jeroen
 
Ik heb nog een bodempje in mijn flesje Trim Restorer zitten.

Maar zit er aan te denken om ook maar gewoon de Black wow te proberen.

Niet dat ik zeer slechte kunstoffen heb, want zwart blijft het wel. En doe altijd na het wassen alles even na-lopen. Met Trim restorer was het toch na elke keer wassen wel nodig. En ben wel beneiuwd wat Black Wow gaat doen.
 
A110 zei:
Is er iemand die ervaring heeft met black wow op franse auto's? Vind het spul redelijk duur en wil eerst graag weten of het op franse auto's wel werkt en lang blijft zitten voordat ik het gaat aanschaffen. Als het wel goed wekt verdient het zich uiteindelijk wel weer terug natuurlijk maar werkt het niet dan is het weggegooid geld.

Hopelijk is er iemand die dit wil testen of al eens getest heeft.

Gr. Jeroen

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn vorige auto. Een Renault Twingo. Na veel pogingen met trim restorer en tig keer ontvetten met apc, bleef het steeds maar tijdelijk er op zitten of zag je na een regebui weer strepen.
Daarom Black Wow aangeschaft, deze blijft wel iets langer zitten en ik had geen last van strepen na een regenbui. Maar het is geen effect dat maanden bleef zitten, zoals ik dat bij de Ford Fiesta nu wel heb (en ook bij de productomschrijving wordt vermeld).
 
smeer je trims in met olijfolie, laat het een kwartiertje zweten en poets het daarna uit met een MF doek, zelfde resultaat....
 
A110 zei:
Ik denk dat de 2 franse merken (peugeot en citroen) hetzelfde materiaal stootstrippen gebruikt en de renault weer ander materiaal.
Gr. Jeroen

Offtopic:
Dat zou kunnen kloppen, via mijn werk heb ik wel eens te maken met PSA en daar horen Peugeot en Citroen in, als ik dan inlog via het intranet dan zie je dat ze als het ware samenwerken. Dus ook dezelfde materialen. Laatst zag ik ergens een aanbieding voor Peugeot voor iets van een kleine beurt, bleek Citroen ook exact dezelfde aanbieidng te hebben.
 
Ik heb vandaag voor het eerst PB Trim Restorer gebruikt dus over duurzaamheid en of het wel of niet uitloopt ga ik nog niks zeggen.

Ik gebruikte hiervoor altijd de Trim detailer van Meguiars maar ik kan nu al zeggen dat in verwerking de PB TR "miles ahead" is in gebruiksgemak. Die witte zalf van Megs komt als je zachtjes knijpt in de fles altijd met een plop uit de fles dus veel te veel op de pad en je kleding onder als je pecht hebt.

Daarnaast smeert het niet lekker en gaat het tussen alle richltjes en randjes zitten. Bovendien en die ervaring heb ik wel met de Trim detailer...die loopt op mijn alfa wel uit. en ziet er dan vies uit.

Terug naar PB TR. goed te verwerken kleurloos dus als je wat morst zie je het niet zo erg daarnaast verspreid en ooknog eens heel lekker. Nadeeltje het dekt op mijn deurrubbers toch niet helemaal mooi af. Misschien moet ik morgen nog een laagje aanbrengen. mijn rubbers zijn namelijk door de zon behoorlijk verbleekt (grijstint).
de grote trim onder de voorruit en de ruggen van mn wisbladen kregen wel weer hun originele kleur terug. Nu maar hopen dat de duurzaamheid een beetje meevalt.

Is er geen mogelijkheid je trims na behandeling ergens mee te sealen?
 
Ik heb afgelopen week de Carclean.com Tire & Trim Dressing Applicator deze besteld bij Carclean, misschien gaat het dan iets makkelijker en minder dik: https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Tire_Trim_Dressing_Applicator_SM-505_100824

Iemand hiet overigens ervaring mee?
 
Centoquarantasette zei:
Nadeeltje het dekt op mijn deurrubbers toch niet helemaal mooi af. Misschien moet ik morgen nog een laagje aanbrengen. mijn rubbers zijn namelijk door de zon behoorlijk verbleekt (grijstint).

TR is ook niet bedoeld voor rubbers! ;)
 
Trim Restorer is een uniek en langdurig beschermend middel met gepatenteerde UV-absorptie voor een ultieme bescherming van zowel het onbehandelde kunststof van je exterieur als het interieur van je voertuig. De Trim Restorer kent geen gelijke op verkleurde trims, bumpers, vinyl, leer, dashboards, banden en plastic onderdelen van de motor.
Banden zijn toch ook van rubber? Die van mij wel, dacht ik.
Maar wat vind je dan een beter produkt voor rubbers?

[edit] wat voor 'rubbers' bedoel je eigenlijk precies? ]d~^
 
Niet bedoeld voor rubbers? Ik zie regelmatig foto's van mensen die hun raamrubbers hier ook meebehandelen. Maar dit kan dus eigenlijk niet?
 
Soepergrover zei:
Banden zijn toch ook van rubber? Die van mij wel, dacht ik.
Maar wat vind je dan een beter produkt voor rubbers?

[edit] wat voor 'rubbers' bedoel je eigenlijk precies? ]d~^
Rubbers van bijv. de Kruidvat spuit ik altijd even in met een beetje Spray & Wipe en dan gaaaan... }:)w
 
Binnetie zei:
Ik heb afgelopen week de Carclean.com Tire & Trim Dressing Applicator deze besteld bij Carclean, misschien gaat het dan iets makkelijker en minder dik: https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Tire_Trim_Dressing_Applicator_SM-505_100824

Iemand hiet overigens ervaring mee?

Ik heb hem ook en t is best een handig ding maar inmiddels gebruik ik een platte kwast.
 
Binnetie zei:
Niet bedoeld voor rubbers? Ik zie regelmatig foto's van mensen die hun raamrubbers hier ook meebehandelen. Maar dit kan dus eigenlijk niet?

Het kan wel maar ik vind het product er niet geschikt voor. Ik heb het nu diverse malen uitgeprobeerd op raamrubbers en het wordt er erg vlekkerig van.
 
Wat is voor de raamrubbers wel een goed product? Die kunnen nl wel een behandeling gebruiken (nu met de TR is het er allemaal weer af).