• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbrug

Ik dacht aan anti-slip matten met een hoog wrijvingscoëfficiënt.

 
  • Leuk
Reactions: GeBas en Drifter
Ligt ook een beetje aan soort ondergrond waarop de rubber matten komen te liggen.
Ik zie ook wat bevestigingspunten aan de hefbrug op vloerniveau. Je kunt evt draadbus in beton plaatsen.

inslaganker-rvs.jpg
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en GeBas
Nou de brug staat, maar er is een dikke maar! Ik heb hetzelfde als wat @Emmanuel hier beschrijft: https://forum.carclean.com/threads/poetsbrug.21051/page-2#post-449883

Ik lees dat @Dirk Post en @Wouter_BMW rubberen matten adviseren, hebben jullie advies?

Plaatje bij het praatje, zoals te zien heb ik al extra rubberen oprijplaten erbij. maar mijn Peugeot 108 duwt de brug gewoon naar achter. Bekijk bijlage 166848
Ziet er goed uit...ik heb een ook een epoxyvloer en zal hetzelfde probleem krijgen en was op zoek, er zijn meerdere leveranciers voor rubber, maar er zijn ook verschillende soorten, dus dat vergt wat navraag om zo stroef mogelijk materiaal te vinden.
Bijv: https://www.rubberwebshop.nl/plaatrubber
 
Mooie brug! Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Je struggles herken ik. Ik had het ook bij mijn verrijdbare motorheftafel. Ik heb daar toen aan de onderkant antislip tape geplakt. Dat was vrij dikke, 5mm oid. Rubber laagje, daarop een hele stroeve strip.
 
Dank je @Smotske helaas alleen nog niet van kunnen genieten. Momenteel geeft het vooral frustratie.
Ik vrees door het gewicht dat is niet echt gemakkelijk meer bij de onderkant kan komen.
 
Ha Wouter, wat laat in the thread maar toch.... Ziet er goed, welk type race ramps gebruik je en ben je tevreden over de tyre-on, zou je hem opnieuw kopen? Gr. Gert
Ha Gert,
Late reactie van mijn kant. Welk type raceramps durf ik niet te zeggen, ze zijn gevuld met schuim en nu na 5 jaar bijna dagelijks op en afrijden ben ik toe aan 2 nieuwe (van de vier.)
Ik zou die tyre on inderdaad opnieuw aanschaffen. Alles voelt en lijkt degelijk en voor mij was het in 2019 de enige die op 230v werkte. We hebben er van alles opgehad tot een touareg aan toe, maar je merkt niks aan de brug als je af en toe een zware auto lift.
Hopelijk kun je hier wat mee.
 
En plk je die tape dan op de vloer? En daar dan gewoon de brug op?
Of bedoel je i.c.m. een rubberenplaat, dat je het daar opplakt en dan vloer-rubberenmat-tape-brug?
Ik denk dat ik eerst gewoon de brug op het rubber zou zetten en dat eens zou proberen.

Even een hele domme, maar pakt een industriele zuignap die ze ook gebruiken om ruiten van auto's te tillen niet op je vloer? Makkelijk te plaatsen en verwijderen en geen geouwehoer met lange balken en deuken in je muur.
 
En plk je die tape dan op de vloer? En daar dan gewoon de brug op?
Of bedoel je i.c.m. een rubberenplaat, dat je het daar opplakt en dan vloer-rubberenmat-tape-brug?
Ik zou er dan geen rubber meer tussen doen, meer materialen er tussen zijn meer plekken waar hij kan schuiven
En anders inderdaad 2 keilbouten in de het beton zetten, met de Makita slag moersleutel heb je ze zo los!
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Ik zou persoonlijk ook bouten plaatsen, dit gaat volgens mij de veiligste manier zijn maar als je van zin bent om na ieder gebruik de brug te verplaatsen, zou ik het niet doen.
Die bouten en bussen gaan snel slijten bij iedere keer erin en eruit te schroeven vrees ik en een foutje is dan ook snel gemaakt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Drifter
Ik zou persoonlijk ook bouten plaatsen, dit gaat volgens mij de veiligste manier zijn maar als je van zin bent om na ieder gebruik de brug te verplaatsen, zou ik het niet doen.
Die bouten en bussen gaan snel slijten bij iedere keer erin en eruit te schroeven vrees ik en een foutje is dan ook snel gemaakt.
Ook een goed punt…

Misschien een chemisch anker? Dan hoef je er geen bout op te draaien… althans ik ga er vanuit dat er geen opwaartse krachten op komen…
Nadeel is dat je dan 1 of 2 draadeinden uit de grond hebt steken…
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR en Drifter
Nou de brug staat, maar er is een dikke maar! Ik heb hetzelfde als wat @Emmanuel hier beschrijft: https://forum.carclean.com/threads/poetsbrug.21051/page-2#post-449883

Ik lees dat @Dirk Post en @Wouter_BMW rubberen matten adviseren, hebben jullie advies?

Plaatje bij het praatje, zoals te zien heb ik al extra rubberen oprijplaten erbij. maar mijn Peugeot 108 duwt de brug gewoon naar achter. Bekijk bijlage 166848

Mag je (van de verhuurder) geen gaten in de vloer boren?
Als het wel mag, dan zou ik de brug vast zetten met snelbouwanker M10 of M12. Nadeel is dat als de brug weg wordt gehaald, er een stukje draadeind uit de vloer steekt.
Een andere optie is om een inslaganker te nemen in M10 of M12.
Voordeel van een inslaganker is dat als je de brug weg haalt, er alleen een gat over blijft. Deze smeer je dicht en je ziet er niets meer van.
Een chemische mortel kan ook toegepast worden, maar daar is ook het nadeel van dat na het weghalen van de brug, er een stuk draadeind blijft uitsteken.
 
Laatst bewerkt: