• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbrug

Ha Gert,
Late reactie van mijn kant. Welk type raceramps durf ik niet te zeggen, ze zijn gevuld met schuim en nu na 5 jaar bijna dagelijks op en afrijden ben ik toe aan 2 nieuwe (van de vier.)
Ik zou die tyre on inderdaad opnieuw aanschaffen. Alles voelt en lijkt degelijk en voor mij was het in 2019 de enige die op 230v werkte. We hebben er van alles opgehad tot een touareg aan toe, maar je merkt niks aan de brug als je af en toe een zware auto lift.
Hopelijk kun je hier wat mee.
Dank voor de response Wouter. Inmiddels zijn er veel mogelijkheden in 230v -> keuzestress ;)
Het is jammer dat de jongens van tyreon geen buitendienst hebben. Maar goed als het niet stuk gaat heb je die niet nodig.
Zijn de race ramps stevig genoeg om ook permanent een auto op te zetten?
 
Ik heb in het begin een probleem met een relais gehad, dat had ik binnen een dag binnen. De klantenservice was toen echt prima.
Die ramps kun je de auto prima op laten staan, dat is geen enkel probleem.
IMG_5087.jpeg
 
Mag je (van de verhuurder) geen gaten in de vloer boren?
Als het wel mag, dan zou ik de brug vast zetten met snelbouwanker M10 of M12. Nadeel is dat als de brug weg wordt gehaald, er een stukje draadeind uit de vloer steekt.
Een andere optie is om een inslaganker te nemen in M10 of M12.
Voordeel van een inslaganker is dat als je de brug weg haalt, er alleen een gat over blijft. Deze smeer je dicht en je ziet er niets meer van.
Een chemische mortel kan ook toegepast worden, maar daar is ook het nadeel van dat na het weghalen van de brug, er een stuk draadeind blijft uitsteken.

ik mag en kan het wel vast zetten met bouten, maar dat was nou net niet het idee. Ik wil hem kunnen verplaatsten als ik 2 wagens binnen heb staan.
Maar waardeer je meedenken, als rubber niet gaat werken wordt dat de oplossing.
 
Nou, goed nieuws. De rubberenmat is de oplossing (zo lijkt het)

Ik heb voor de mat gekozen, zoals @Drifter heeft voorgesteld. Heb ook nog contact gehad met de betreffende firma voor advies, en ook zij gaven dit advies, volgens hun waren 4 stroken al voldoende, maar ga liever op safe en zo vind ik het ook wat mooier staat.
Ook heb ik even fijn contact gehad met @Wouter_BMW en zijn advies ingewonnen.

Vandaag helaas weinig tijd. De mat neer gelegd, brug er opgereden. Renault Grand Scenic er opgereden en ging goed. Komende dagen er maar eens verder mee.

Denk dat ik nog wel 2 extra oprijplaten er bij bestel voor aan de achterzijde. Standaard zitten bij deze brug 4x 40mm opnameblokken er bij, ook daar moet ik ff goed naar kijken, ook deze zijn leverbaar in 20, 60, 80 en 120mm wat daarin verstandig is.
IMG_4521.jpeg
 
Hallo!
Ik ben ook op zoek naar een poetsbrug/schaarhefbrug en kwam dit (actieve!) topic tegen, dus ga dit even volgen :)!

Ik was in eerste instantie van plan de schaarhefbrug van Twin Busch te kopen, maar zit nu toch te kijken naar de wat goedkopere modellen zoals de TyreON en die van ToolMania. Gezien je bij de Twin Busch ook nog de wielset los moet bestellen scheelt het zo €500-600.

Ik zie dat er hier iemand ervaring heeft met de TyreON, maar ben benieuwd of er ook iemand ervaring heeft met de brug van ToolMania (en het merk zelf). Het is dezelfde brug als deze van HBM.
De ToolMania is incl. verzending nog eens 175 euro goedkoper dan de TyreON.
edit: via de zoekfunctie lees ik dat @Bruudt de ToolMania heeft? (weet niet of taggen hier werkt)

Naar de QuickJack had ik ook gekeken, maar deze zijn tot mijn verbazing bijna net zo duur (€1800).

Input welkom! Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Nou, goed nieuws. De rubberenmat is de oplossing (zo lijkt het)

Ik heb voor de mat gekozen, zoals @Drifter heeft voorgesteld. Heb ook nog contact gehad met de betreffende firma voor advies, en ook zij gaven dit advies, volgens hun waren 4 stroken al voldoende, maar ga liever op safe en zo vind ik het ook wat mooier staat.
Ook heb ik even fijn contact gehad met @Wouter_BMW en zijn advies ingewonnen.

Vandaag helaas weinig tijd. De mat neer gelegd, brug er opgereden. Renault Grand Scenic er opgereden en ging goed. Komende dagen er maar eens verder mee.

Denk dat ik nog wel 2 extra oprijplaten er bij bestel voor aan de achterzijde. Standaard zitten bij deze brug 4x 40mm opnameblokken er bij, ook daar moet ik ff goed naar kijken, ook deze zijn leverbaar in 20, 60, 80 en 120mm wat daarin verstandig is.Bekijk bijlage 167046
Mooie brug de Falco, erg netjes! Welke oprijplaten heb je gekozen?
 
Hallo!
Ik ben ook op zoek naar een poetsbrug/schaarhefbrug en kwam dit (actieve!) topic tegen, dus ga dit even volgen :)!

Ik was in eerste instantie van plan de schaarhefbrug van Twin Busch te kopen, maar zit nu toch te kijken naar de wat goedkopere modellen zoals de TyreON en die van ToolMania. Gezien je bij de Twin Busch ook nog de wielset los moet bestellen scheelt het zo €500-600.

Ik zie dat er hier iemand ervaring heeft met de TyreON, maar ben benieuwd of er ook iemand ervaring heeft met de brug van ToolMania (en het merk zelf). Het is dezelfde brug als deze van HBM.
De ToolMania is incl. verzending nog eens 175 euro goedkoper dan de TyreON.
edit: via de zoekfunctie lees ik dat @Bruudt de ToolMania heeft? (weet niet of taggen hier werkt)

Naar de QuickJack had ik ook gekeken, maar deze zijn tot mijn verbazing bijna net zo duur (€1800).

Input welkom! Bedankt!
Welkom! Wellicht even voorstellen in het voorsteltopic.

In de link die je stuurt van de TwinBusch zit wel een wielset bij. Vergeet ook niet dat de brug van TyreOn nog geen btw over is gerekend. “Excluding tax and shipping“.

Toolmania ken ik niet, HBM wel. Ondertussen al veel gereedschap van hun. Ik ben daar heel tevreden mee. Geen toptoptop kwaliteit, maar heel goed spul gezien de prijs. Zal denk ik ook wel zo zijn van de brug verwacht ik.
 
  • Leuk
Reactions: Bartazar
Gisteravond voor de 2de keer gekeken bij onze nieuwe woning, en ook weer even in de schuur geweest. Blijkt dat de 2koloms brug wel ter overname is.
Sneakpeak:
IMG_9370.png


Hele fijne goede brug. Een Corghi elektrische spindelbrug. Ik heb het topic opnieuw doorgelezen, maar kom niks tegen met ervaringen met een 2kolommer.
Gisteravond stond er een XC60 op, en tussen deur en kolom zat z’n 40cm. Dit lijkt mij prima. Of ziet iemand nog meer beperkingen?
 
Een tweekolommer werkt prettig, alleen met lange wagens vinden wij ze niet zo prettig, toch ergens kantel gevaar. Ook altijd even puzzelen met de armen voor het vinden van krikpunten
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
In de link die je stuurt van de TwinBusch zit wel een wielset bij. Vergeet ook niet dat de brug van TyreOn nog geen btw over is gerekend. “Excluding tax and shipping“.
Volgens mij niet hoor; "Optioneel is er een handige mobiele set (voor eenvoudige verplaatsing) beschikbaar."
Deze staat los te koop voor 209 euro.
Dat TyreON excl. btw is had ik gezien ja. Die komt op €2200 incl. btw en verzending. De ToolMania komt op €2030 incl btw en verzending.

Ik zie nu wel dat er bij Twin Busch een actie is, dan komt het nu op €2487 incl btw en verzending (met wielset). Dat maakt het al iets beter, maar als nog bijna €500 verschil met de Toolmania.
 
Laatst bewerkt:
Mooie brug inderdaad. Maar kom bij die op €2750 incl. en verzending. Waarom heb je deze gekozen t.o.v. de andere merken als ik vragen mag?
 
@Bartazar Heel lang heb ik de brug van PM tools op mijn wensenlijstje gehad.
Voor mij was een erg belangrijke wens dat ik hem kan verplaatsen, handig als ik meerdere auto in mijn werkplaats heb. De PM tools is uiteindelijk afgevallen omdat deze toch wel prijzig was mede door het transport van uit Polen, geen Nederlandse leverancier cq. support.

Vervolgens heb ik, uiteraard op internet rond gekeken, ben de door jou benoemde modellen ook tegen gekomen, maar bijv ook van Wolf. Ik wou graag een kwalitatief goed product waar ook de leverancier achter staat. En een leverancier, mocht het nodig zijn, support kan geven.
Punt was dat ik totaal geen kennis had van bruggen. Wat moest ik nu kiezen? Op lucht, 400V of gewoon 230V?

Uiteindelijk voor de Falco gekozen omdat ik bij die leverancier het beste gevoel had, goed advies kreeg en de beste afspraken kon maken qua transport en levering. Ik vond kwaliteit en support echt een meerwaarde en daardoor een wat duurdere variant gekozen. Zeker om het wekelijks gebruikt wordt.

Let wel, er komt ook nog 8L olie bij, oprijplaten zijn toch wel erg raadzaam. Al met al een behoorlijk kostenplaatje, maar voor mij is het zakelijk. Ik heb hem besteld met 2 oprijplaten, maar morgen worden er 2 extra opgehaald. Voor aan de achterzijde.

@mfmeijer Morgen staat er een MB ML op, als ik er aan denk zal ik ff een fotootje maken. Ook dat heeft de keuze voor deze brug versterkt, dit type model lijkt het meest geschikt voor de meest voorkomende auto's. Mijn eigen Renault Grand Scenic is er nog niet opgeweest. Dus dat kan ik ook nog voor je testen.
 
Laatst bewerkt: