• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetscollectie Alteaniels - Nieuwe producten toegevoegd

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Na de vele topics gelezen te hebben contact opgenomen met Carclean.com of ze ook wat voor mijn budget hadden.
Zij kwamen toen met de volgende producten.

>Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
>Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
>Poorboys Waffle weave drying towel - 60x90cm

>Poorboys World - Poly - Elastic Clay 200 gram
>Poorboys World - Spray and Wipe
>Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm

>Poorboys World – Professional Polish
>Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator

>Poorboys World - Black Hole
>Poorboys World - Work Towel - 39x39cm
>Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator

>Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
>Lake Country - Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
>Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm

hier op foto.
P1000699.jpg



P1000700.jpg



Zijn er nog dingen die vergeten zijn?


Carclean bedankt voor de snelle levering
dinsdags 21.30 uur besteld en donderdags al in huis.

ook bedankt voor de attentie en de kerstkaart.

Groeten Niels
 
Netjes hoor! Zou zelf een wat betere doek gebruiken voor de wax en/of Black Hole. De Cobra Supreme Buff en de Dodo Juice Fantastic Fur vind ik érg goede doeken daarvoor!
 
Leuke bestelling..!

Maar zoals Dennis al zij ,kan je bij je volgende bestelling iet wat andere doeken bestellen..
Niet dat de Mega Plush doeken niet goed zijn (vind ze zelf lekker werken) ,maar voor je lak vind ik persoonlijk de Work towel wat ruw.

Maar voor de rest heb je prima advies gehad..! :)^
 
Bedankt voor de adviezen.

Omdat de auto nog maar 3 weken oud is en omdat het winter is vind ik het niet nodig om meer te doen als alleen wassen, dus op de super slick & suds, de washmitt en de dryingtowel na zal de rest
nog een tijd in de kast verdwijnen.
Dat ga ik dus nog niet op korte termijn ervaren.

Omdat mijn kennis tot voor kort niet verder ging dan alleen shampoo, wax en zeem ben ik maar blindelings op het advies van Tim afgegaan, gelukkig heeft dat goed uitgepakt.


Ondanks alle kerstfilms ed op tv verveelde ik me vandaag en heb ik dus voor het eerst de auto gewassen.

Had hier over voorbehandelen met aktiefschuim gelezen, dus ik naar de wasbox gereden welke 5 km was.
Daar auto ingeschuimd en ondertussen velgen gepoests met een fles Valma velgenreiniger en spons die ik nog had staan.
Toen ik de velgen klaar had de auto weer afgespoeld met water (verschil was al duidelijk te zien)

Daarna weer terug naar huis gereden en de auto gewassen met 2-emmer methode, Slicks & Suds, washmitt en gedroogd met dryingtowel (zelfs de deur en deurposten)
Ik ben misschien 1,5 uur bezig geweest en ik moet nu al bekennen dat ik nog nooit zoveel aandacht aan een auto besteed heb (schaam jezelf)
 
Niks om je voor te schamen hoor! Ik heb vandaag ook lekker de Leon gewassen, kerst of geen kerst ding moet schoon :D
Ik zou wel zo snel mogelijk een laagje Natty's aanbrengen. Ook bij een nieuwe wagen is het van belang dat je een goede bescherming aanbrengt.

Tip: koop een washhandschoen van Valma (korte vezel) voor je velgen. Dit werkt veel prettiger dan een spons. Gebruik ook een aparte emmer alleen voor je velgen.
Er komt toch altijd remstof in je emmer en dat wilt je ten alle tijden niet op je lak hebben.
 
Ik moet ook bekennen dat ik even met de wagen ben bezig geweest..Tot verveling van iedereen..

Inderdaad heb je 3 emmers nodig..2 voor de lak ,1 voor de wielen.

Volgens mij heeft hij de Poorboys washmitt gebruikt Dennis ,is deze niet goed dan..?
Heb hem zelf niet ,dus daar kan ik niks over zeggen..
Maar eens je wat verder bent en alles goed door hebt ,kan je eventueel eens kijken voor een schaapswolletje om mee te wassen..Dit is echt veel zachter dan wat ook.

Ik zou er ook even een laagje natty's opzetten als je de tijd vindt..Dan heeft hij toch wat bescherming..Want het weer van de komende weken ziet er niet veel belovend uit..:no
 
Toevallig heb ik onbewust 3 emmers gebruikt.

Gebruik inderdaad de poorboys washmitt.
Is de wax die er door de dealer opgezet is niet zo goed dan?
 
Ik gebruik de work towel alleen in combi met PB's all purpose cleaner voor het interieur... dat werkt echt top!

En inderdaad ook 3 emmers! :)

Welkom op het forum alteaniels!
 
Ik denk dat Dennis bedoeld dat je beter een aparte washmitt voor de velgen kan gebruiken ipv een spons naast de washmitt voor de lak. Dit om de kans te verkleinen dat er toch remstof op de lak komt door de washmitt.

Overigens: keurig begin :)^ , bijna precies hetzelfde als mijn begin een half jaar geleden. Onthoud dat er wel een begin is, maar geen eind! :D
Wat betreft de doeken voor de wax zou je ook de Deluze mega (mega) towel kunnen overwegen. Dikker en zachter dan de mega towel, ws neit zo zacht als de Cobra Supreme Buff, maar wel weer goedkoper en absoluut hardstikke goed.
 
alteaniels zei:
Daar auto ingeschuimd en ondertussen velgen gepoests met een fles Valma velgenreiniger en spons die ik nog had staan.
Toen ik de velgen klaar had de auto weer afgespoeld met water (verschil was al duidelijk te zien)
I.p.v. een spons de Valma washandschoen. Ook velgen hebben gewoon blanke lak en ook die kan dus krassen met een spons.
Voor je velgen hoef je niet de duurste washandschoen te nemen natuurlijk en ook niet dezelfde als degene die je voor de lak gebruikt.
Je zou je eens vergissen... 8-())

alteaniels zei:
Is de wax die er door de dealer opgezet is niet zo goed dan?
Ik heb geen idee wat ze erop gedaan hebben. Meestal is dat niet echt kwaliteitsspul.
Het moet allemaal snel en goedkoop natuurlijk...
 
Wax (en de rest) zal helaas moeten wachten tot het voorjaar.

Heb Poorboys washmitt alleen gebruikt voor het wassen van de lak.

volgorde als volgt eerst dak toen zijkanten boven de handgrepen en spiegels daarna motorkap en voorbumper toen achterklep en achterbumper en als laatste zijkanten onder de handgrepen.

Dit alles met de Poorboys washmitt en 2-emmer methode.
Wat zag ik toen ik van de week een keer met daglicht thuiskwam, zeer lichte krassen en swirls AARGH.

Hoe kan dat? heb iedere keer na het spoelen de wasmitt op vuil gekontroleerd en heb alleen heen en weer bewegingen gemaakt (geen ronddraai bewegingen).

Verder zag ik voornamelijk door de kou dat de Poorboys Waffle weave drying towel soort van aanslag op de auto achtergelaten heeft.
Wat zou dat kunnen zijn? heb de auto afgespoeld ipv gespoten.

Velgen heb ik alleen met een spons en velgenreiniger gewassen
 
Kan zijn dat de swirls er al inzaten van vorige wasbeurten ,of gewassen door de dealer.. :weetniet

Een droogdoek kan ook swirls veroorzaken..

Ook is het zo dat drogen met koud weer wat moeilijker is ,dus dat de auto niet heel droog is na een maal er over te gaan met de doek.
 
Was de 1e keer dat ik de auto zelf gewassen heb (pas 4 weken oud en in bezit), dus zou de wasser van de dealer de oorzaak kunnen zijn.
toch slordig van iemand die waarschijnlijk al 10tallen auto's gewassen heeft.

Was 1e keer dat ik de droogdoek gebruikt heb en alleen in rechte bewegingen eroverheen gevreven.

doek was wel al vrij nat maar de auto was toch op het eerste gezicht helemaal droog.

Zal misschien een beginnersprobleem zijn. want de droogdoek zelf schijnt aan de reactie op het forum te zien best goed te zijn.
 
Veel dealers maken zich niet zo druk over een waskrasje, in ieder geval niet zoals wij dat hier doen. Mijn auto is, ondanks dat ik heb aangegeven het niet te willen, voor aflevering toch door de krassstraat heen gehaald. Want ja, dan is de auto schoon bij de aflevering, ziet er leuk uit en dat 'wil de klant graag'. :|~* Vergeet niet dat je ook kleine krasjes kan krijgen door bijv zand of vuil tijdens het rijden (lang leve nieuwbouwwijken ]-0 ). Gelukkig zijn er wel producten (zoals de SSR lijn) om dit weer weg te werken.
 
Daarom geef ik bij een grote beurt ook altijd aan dat ik NIET wil dat de auto gewassen wordt! Want daarmee gaan ze dus even door de wasstraat!
 
DKBM zei:
Gelukkig zijn er wel producten (zoals de SSR lijn) om dit weer weg te werken.

Inderdaad, maar ik geloof niet dat de krasjes en swirls heel diep zijn dus ga eerst eens black hole proberen, kijken of dat al genoeg is.


Peter A3 TDI zei:
Daarom geef ik bij een grote beurt ook altijd aan dat ik NIET wil dat de auto gewassen wordt! Want daarmee gaan ze dus even door de wasstraat!

Is dat vaste prik dan bij jouw dealer?

In de 11 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb, hebben mijn ouders en ik samen ongeveer 15 auto's zowel nieuw als gebruikt gehad, en is het 1x voorgekomen dat de dealer de leaseauto van mijn vader bij de 1e onderhoudsbeurt gewassen had, daarna nooit meer.



Jammer van de kou, hoe meer ik lees hier op het forum, des te meer krijg ik zin om die producten allemaal eens uit te proberen.
 
Wat veel gebeurt is dat na de werkzaamheden de motor even snel met een professionele hogedrukreiniger onder handen genomen wordt, meestal met vrij agressieve producten en dan wordt de buitenzijde van de wagen ook even snel ermee afgespoten (dag waxlaag :confused: ) en krijgt een snelle afdroogbeurt met alle gevolgen vandien.
 
alteaniels zei:
Is dat vaste prik dan bij jouw dealer?

In de 11 jaar dat ik nu mijn rijbewijs heb, hebben mijn ouders en ik samen ongeveer 15 auto's zowel nieuw als gebruikt gehad, en is het 1x voorgekomen dat de dealer de leaseauto van mijn vader bij de 1e onderhoudsbeurt gewassen had, daarna nooit meer.



Jammer van de kou, hoe meer ik lees hier op het forum, des te meer krijg ik zin om die producten allemaal eens uit te proberen.


Ja bij mijn dealer (waar een wasstraat met tankstation bij zit), werd die in het verleden altijd door de wasstraat gereden! Er staan dan 2 mennekers die hem eerst met de hand voorwassen en dan gaat ie door de doeken machine.. maar dat wil ik niet, vanwege het risico op swirls en daarbij het risico dat de waxlaag wordt aangetast!
 
Net maar even mijn op 15-01 bij de buren afgeleverde pakketje opgehaald, met daarin het volgende:

2 Hi-Tech Foam Applicators
1 WheelWax - 256gr
1 Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
1 Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
1 Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
1 Finger Pockets - 2 pack
1 Spray and Wipe - 473ml

en cadeautje van carclean
1 Ruitensproeiervloeistof Antivries met Anti Rain - 500ml concentraat

verzameling bestaat nu dus uit:

>1 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
>1 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
>2 Poorboys Waffle weave drying towel - 60x90cm
>1 Poorboys World - Poly - Elastic Clay 200 gram
>2 Poorboys World - Spray and Wipe
>1 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
>1 Poorboys World – Professional Polish
>2 Lake Country - White Polishing CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
>1 Poorboys World - Black Hole
>1 Poorboys World - Work Towel - 39x39cm
>1 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
>1 Lake Country - Red UltraSoft CSS Euro Foam Hand Polish Applicator
>1 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
>2 Hi-Tech Foam Applicators
>1 WheelWax - 256gr
>1 Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
>1 Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
>1 Finger Pockets - 2 pack
>1 Ruitensproeiervloeistof Antivries met Anti Rain - 500ml concentraat

enkele action microvezel doekjes(voorlopig alleen voor interieur vd vrachtwagen, later misschien interieur auto en trims maar zeker niet voor de lak)
verder vond ik nog een oude washmitt deze ga ik gebruiken voor de velgen

Nu nog een mooie dag om het allemaal uit te proberen
 
Laatst bewerkt door een moderator: