• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polishing Power

Ik heb nu een DAP500, en ik vind dat het polijststapje net te lang duurt..
Zelf had ik het idee om een flex aan te schaffen, maar daar twijfel ik eerlijk gezegd aan.
Natuurlijk heb je met een Flex wel meteen een flink apparaat, maar zo vaak ben ik het ook weer niet van plan om te gaan gebruiken..
Met een 900 zou het al een stuk makkelijker worden, dan met de huidige 500 (naast het feit dat ik geen plate meer hoef te wisselen)

Dus vandaar de vraag in hoeverre het verschil tussen de V1/V2 is ;)
 
Of het doen zoals ik het doe: Flex i.c.m DAP500! 100% hologramvrij finishen lukt mij (helaas) nog steeds niet, daar gebruik ik de DAP dan voor. Zwarte pad met Finale/Lime Prime en gaan, zo klaar!
 
ivo's zei:
Danny zou dan gaan voor de XC3401VRG, geforceerde excenter dus Gideon ;)

Dat is wel flink werken hoor met een geforceerde excenter. Zo'n ding trekt meer aan je dan een rotary.

Je kunt natuurlijk de DAP900V2 overwegen, maar ik denk zelf dat een PRO900 + DAP500 een mooiere combinatie is.
 
+1 zeker vandaag ;)

Clinic doen en je weet precies hoe en wat
De PRO en DAP zijn beide heerlijke machines
Met de PRO schiet het lekker op en met de DAP kan je lekker rustig nabewerken
De DAP 500 is ook al geen mietje hoor, kom je echt ver genoeg mee
 
En de PRO900 is zo ontworpen dat je op lage standen net zo weinig schade kunt maken als met een DAP.

We hebben hem juist ontworpen als een makkelijk te gebruiken machine, qua toeren én qua vormgeving.
 
Gespot op Facebook:

Carclean.com zei:
Vanuit de Polishing Power fabriek kregen we dit concept toegemaild.

Carclean.com zei:
Excentrische uitslag kent twee instellingen 8mm en 21mm. 900 Watt tussen de 2000 en 6500 oscillaties per minuut en het gewicht zal ongeveer 2,5 kilo worden.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Goeie actie om dit even hier te posten Sven. Als "niet facebook" gebruiker ben je zowat als laatste op de hoogte van alle nieuwtjes, ik had dit tenminste hier op het forum nog niet voorbij zien komen.
Machine ziet er gelikt uit, de vergelijking met machines uit het topsegment dringt zich op, ondanks dat de technische specificaties nog niet beschikbaar zijn. De prijsstelling van deze machine zal erg belangrijk zijn. Als die goed is zal er zeker een markt voor zijn, zodra die te hoog is zullen veel detailers een andere keuze gaan maken vrees ik. Carclean kennnende moet het een echte "high value for money" machine worden.
 
Die 21 mm uitslag houd me wel bezig; wat is de gedachte daarachter?
Een DAP met een kleinere uitslag van pakweg 2,3,4 mm kan ik me nog voorstellen, (en bouwen desnoods :-" ) maar ik hoor graag van de Polishing Power boys welke considerans hierachter zit.
 
@ 21mm uitslag: gewoon grotere 'surface area' dus betere werking (wamt meer wrijving)
Weet niet of het een geforceerd excentrische beweging gaat worden, maar dan zou het helemaal interessant worden...
 
Dat ziet er uit als de Rupes LHR 21ES. Deze machine staat op mijn verlanglijstje. Dit wekt mijn interesse.

Is het toeval dat de LHR 21ES ook wel Bigfoot genoemd wordt en dit concept de naam Paw (poot) heeft. Of sla ik door?
 
Ziet er qua ergometro erg goed uit. Ben net als de rest benieuwd naar de specs. Vooral dat je de uitslag kunt regelen lijkt me wel een hele mooie toevoeging.
 
Erg interessante machine.
Ben een beetje aan het twijfelen tussen Rupes en Flex VRG.
Maar als deze machine gaat komen ben ik er eigenlijk al over uit.

Voor wat mij betreft mag deze snel komen ;)